Sivu 1/1
1200L kannen irrotus
Lähetetty: 5.1.2015 2:16
Kirjoittaja Tommisatta91
Eli siis kansi pitäs saaha nappisilmästä irti mutta ongelma on se että pitäis saaha joko jakopään ketju pois hammaspyörästä tai vaihtoehtoisesti hammaspyörä irti mutta ei mitään käryä miten ko. toimenpiteet onnistuis, josko viisaammat ja kokeneemmat ossais auttaa? olisin kiitollinen

Re: 1200L kannen irrotus
Lähetetty: 5.1.2015 7:28
Kirjoittaja pressa
Pyöritä jakomerkit kohdilleen, irrota jakoketjun kiristin, avaa nokka-akselin rattaan mutteri mutteripyssyllä, merkitse nokan kohta rattaaseen ja ota ratas pois, laita rautalanka jolla ripustat nokkaketjun (ettei tipu lohkoon), nyt kansi pois ja teet mitä olit tekemässä, kansi takaisin ja nokan jakomerkki kohdalleen, ketju rattaalle ja ratas paikalleen, jakoketjun kiristin paikalleen ja ketjun kiristys.
Re: 1200L kannen irrotus
Lähetetty: 5.1.2015 10:40
Kirjoittaja Tommisatta91
ahaa eli siis pulttipyssyllä aukeaapi se rattaan mutteri? kiitos tiedosta

ja no, tuohan nyt jää joksiki aikaa varmaan pois paikoiltaan tuo kansi, ois tarkotus käyttää koneistamolla avartamassa ja imukanavien kohdistuksessa ym.
niin, ja varmaan nokka vaihtuu myös jahka vain saan mietittyä että millasen nokan siihen tarvin/haluan

Re: 1200L kannen irrotus
Lähetetty: 5.1.2015 15:15
Kirjoittaja Flaiman
Ja kasattua muistaa varuilta pyöritellä kammella konetta useamman kierroksen jotta näkee jos onkin jako pielessä.
Re: 1200L kannen irrotus
Lähetetty: 13.1.2015 0:19
Kirjoittaja veli samara
Nokkapyörän mutteri lähtee ilman pulttipyssyäkin irti. Moottori "lukitaan" vaihteella, ja jarru päälle. Sitten pitempi jatkovarsi, painoa varrelle ja vasaralla pamauttaa varteen ni aukeaa. Noin olen itse sen aina avannut. Kunhan muistaa avata sen mutterin lukituksen(peltilirpake taitettu mutterin päälle), vaikka eipä se hylsy siihen mene jos lukko kiinni...
Ja tosiaan se rautalanka ketjuun kiinni ennenkuin nokkapyörä on irti. Ettei vaan livahda alakertaan koko ketju...