VAZ-21073 - 1996 - 1,7i - Käyttis
Lähetetty: 26.12.2014 19:58
No menköön nyt vaikka tähän osioon, oma autohan tuo on ja vieläpä takavetoinen.
Mutta asiaan. Tyytyväinen olen ollut hankintaan eli vastinetta sijoitukselle on jo tullut tässä tämän muutaman viikon kuluessa ihan mukavasti. Synnyinmaata on käyty vilauttamassa jne. kilometrejä on jo takana. 1.Latuska tuo on perheessämme, pitää välillä tutustua toiseksiparhaaseen siirtymälaitteeseen noiden ranskalaisten C merkkisten ohella.
Tässä on nyt jonkinkerran ihmetellyt seuraavanlaista, kun lämmityslaite pukkaa kyllä lämmintä, mutta puhallus on suulakkeista nopeammallakin puhaltimen nopeudella vain kuolevan sian henkäys, eli ilman kulku jotenkin nyt on rajoitettua. Vipstaakelit on aseteltu seuraavasti, ylin "lämmin" täysillä, keskimmäinen "raitis" täysillä ja alin viisattuna tuulilasille, nopeus täysillä, silti kovasti laimeaa on ilman virtaus. Luulisi noiden puhaltavan enemmänkin ilmaa suulakkeista kuin tuo. Voisiko jokin läppä olla lähes kiinni? Vai olenko vipusten säädöissä hakoteillä? Kyllä lasit huurteesta kirkastuu kun vain ajaa, mutta ihmetyttää tuo ilman määrä. Luulisi tuon ajan konstruktioiden olevan melko suoraviivaisia, ei ilmanvaihtojärjestelmän kotelon kovin sokkeloinen yms. En vielä ole enempää tutkinut kun nytkin pakkasta -26C. Se tuulilasin allaoleva kouru on moskasta tyhjä, mutta en tiedä sitten itse ilmanvaihtokotelon yms. tilanteesta. Katsotaan kevväämmällä jos ei tule heti jotakin hyvää vinkkiä tai ehdotusta.
Juha
Mutta asiaan. Tyytyväinen olen ollut hankintaan eli vastinetta sijoitukselle on jo tullut tässä tämän muutaman viikon kuluessa ihan mukavasti. Synnyinmaata on käyty vilauttamassa jne. kilometrejä on jo takana. 1.Latuska tuo on perheessämme, pitää välillä tutustua toiseksiparhaaseen siirtymälaitteeseen noiden ranskalaisten C merkkisten ohella.
Tässä on nyt jonkinkerran ihmetellyt seuraavanlaista, kun lämmityslaite pukkaa kyllä lämmintä, mutta puhallus on suulakkeista nopeammallakin puhaltimen nopeudella vain kuolevan sian henkäys, eli ilman kulku jotenkin nyt on rajoitettua. Vipstaakelit on aseteltu seuraavasti, ylin "lämmin" täysillä, keskimmäinen "raitis" täysillä ja alin viisattuna tuulilasille, nopeus täysillä, silti kovasti laimeaa on ilman virtaus. Luulisi noiden puhaltavan enemmänkin ilmaa suulakkeista kuin tuo. Voisiko jokin läppä olla lähes kiinni? Vai olenko vipusten säädöissä hakoteillä? Kyllä lasit huurteesta kirkastuu kun vain ajaa, mutta ihmetyttää tuo ilman määrä. Luulisi tuon ajan konstruktioiden olevan melko suoraviivaisia, ei ilmanvaihtojärjestelmän kotelon kovin sokkeloinen yms. En vielä ole enempää tutkinut kun nytkin pakkasta -26C. Se tuulilasin allaoleva kouru on moskasta tyhjä, mutta en tiedä sitten itse ilmanvaihtokotelon yms. tilanteesta. Katsotaan kevväämmällä jos ei tule heti jotakin hyvää vinkkiä tai ehdotusta.
Juha