1500 katumoottorin rakentaminen

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
rottarauta

1500 katumoottorin rakentaminen

Viesti Kirjoittaja rottarauta »

Eli juu hommasin toisen 1500 ladan joka luovutti koneensa minun särettäväks eli 116tonnia ajettu motti. 1000km sitte vaihettu tehdas uusi kansi kilkkeineen. Tästä pitäs sitte askarrella talven aikaa hillitön kisapannu katukäyttöön. Kaasariksi laitan kunnostetun mekaanisesti aukeavan ladan alkuperäis kaasarin joka on todettu hyväks nykyisessä koneessakin suuttimet 130/160. Lambda löytyy. Elikkä jos lohosta otan 2mm pois ni kandeeko kantta käydä vielä laskemaan. Ja minkähän asteinen nokka olis järkevä. Säädettävä nokkapyörä jo löytyy ja pakosarjaks tulee uusi 421peltinen. Tietysti kannen porttaan ja kohistan imu ja pakosarjan. Ja onko järkeä ruveta mäntiä vaihtaan vai laitanko vaa uudet männänrenkaat?? Onko öljynlauhduttajasta hyötyä? Millanen kytkin olis paras katurässiin?
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1500 katumoottorin rakentaminen

Viesti Kirjoittaja START »

tossa kohtaa unohtaisin jo melkeenpä sen ladan mehumaijan, tuplilla sais jo vähän hyötyä niistä puristuksista ja nokasta
se kannen laskeminen on ihan siitä kiinni mitä haluaa, ja tossa mennään jo rajoilla että pitääkö venttiileille koloja miettiä, vallankin jos rajumpi nokka tulee. tulikos sillä 2mm kuin lähelle lohkon pintaa männät?
se nokka on niistä puristuksistakin kiinni, yli kymppiin pitää saada että vähänkin jyrkemmästä on iloa, toki joku loiva virinokka toimii vaikka vakio padassa
jos uudet renkaat laitat nii käytä hoonattavana, että ne asettuu sinne pyttyyn, uusista männistä ny niin iloa ole.
se lauhdutin on kiinni käyötöstä, jossain radalla siitä voi olla iloakin. pistä öljyn lämpömittari niin tietää tarviiko
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: 1500 katumoottorin rakentaminen

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Noo ei se nyt aina kannata sitä ladan omaa kaasutinta meneen heittää? Siitä esimerkkinä arsenikin 1,5 juurikin samoilla osilla kasattu laitos 117Hv/170nm 8) kun taasen Ö.... 1,7 tuplilla sun muilla 114Hv/170nm osoittaa sen ettei ne tuplat välttämättä ole se autuaaksi tekevä asia.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

rottarauta

Re: 1500 katumoottorin rakentaminen

Viesti Kirjoittaja rottarauta »

Juu emmä tosta kaasarista luovu milläää ku löytyy siihe suuttimia joka makuun ja saa pelaa piru hyvi
rottarauta

Re: 1500 katumoottorin rakentaminen

Viesti Kirjoittaja rottarauta »

Ja ei tuu toi kone vaihtuun ku pääsen rajantakaa itse hakemaan osia ja on halpaa kuin makkara.ja tallissa on 305 koneella oleva chevy siinä on ihan tarpiaks viritys aihioo suuremmille tehoille. Minkä laisia ratkasuita muut on tehny ja paljonko on hepoja otettu?. Alustahan tässä on melkeen valmis jo tulee täysin säädettävät perätuennat vahvistetut uretaanipuslilla. Kemppiperä:D plazan pumput lyhennetyt vakio jouset
Avatar
Stuba
Lada kerhon jäsen
Viestit: 197
Liittynyt: 26.9.2011 15:47
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: 1500 katumoottorin rakentaminen

Viesti Kirjoittaja Stuba »

..........................
Viimeksi muokannut Stuba, 18.11.2014 19:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lada kardan...??? Njet... Volga
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: 1500 katumoottorin rakentaminen

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

rottarauta kirjoitti:. Kemppiperä:
Tämä vei pohjan koko touhulta :( vai olikos tästä tulossa joku pelto rassi.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

MrKz
Viestit: 574
Liittynyt: 28.12.2012 19:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: 1500 katumoottorin rakentaminen

Viesti Kirjoittaja MrKz »

Jos tähä tulee kemppilukko, kohta tää sit maalataan mattamustaksi jne tätä amistouhua jatkuu kunnes se on pellolla/jääradalla "sääli on sairautta" rallissa ja lopulta paalissa... et mansemotors.fi ja tilaamaan se oikea lukkoperä, ei tarvi katsastuksen kanssakaa kikkailla periä vaihtamalla
Lada 21044 1700i -96 --> 1500i 16v

Lada 21072 1300s -87 ---> 1500i 8v
Avatar
pressa
Viestit: 10191
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 1500 katumoottorin rakentaminen

Viesti Kirjoittaja pressa »

MrKz kirjoitti:ei tarvi katsastuksen kanssakaa kikkailla periä vaihtamalla
Joskus joku auto hylättiin katsastuksessa hitsilukosta. Samana päivänä (juuri ennen sulkemista) uusinta näyttöön ja jarrudynamometrissä vain kokeili että jarruvoimissa oli eroa. Leima tuli paperiin. Perää ei autoon vaihdettu vaan laitettiin pooriton vetoakseli toiselle puolelle, eli auto oli katsastuskäynnin ajan yksipyörävetoinen...

Mutta joko toktorilta tai mansesta oikea lukkoperä niin voi ajella myös normaalisti...
laatuska 2107

Re: 1500 katumoottorin rakentaminen

Viesti Kirjoittaja laatuska 2107 »

Nettivaraosan olikohan racing puolella oli virolainen tyyppi joka myy ladaan kilpa ja katuviriosia. Itse ostin lukkoperän, on suht edullinen mutta laadukas. Siellä oli nokkaa ja kaikenlaista, suosittelen. Ainiin peltipakosarja tuli myös tältä kaverilta, viimesen päälle.
Ja täältä myös ehdoton ei hitsilukolle!
rottarauta

Re: 1500 katumoottorin rakentaminen

Viesti Kirjoittaja rottarauta »

Eise lukko venäjällä hirveitä maksakkaan. Nykyinenki perä on kemppi ja on mukava ku ei jää jumii sohjoon. Ainutvaa et leikkas 100kmh vauhista jumiin. Mutta vapaa perä ei tuu kuuloonkaan talvella ihan paska. Ja kyllä on ihan katastettu käyttö auto jokapäiväisessä ajossa ollut.
rottarauta

Re: 1500 katumoottorin rakentaminen

Viesti Kirjoittaja rottarauta »

Nyt olis kone purettu osii lähtee lohko aamulla koneisamolle 2mm ottavat pois ja rupeen itse porttaamaan kantta eno on aika kova rakentamaan koneita nii se neuvoo ton kannen kanssa onneks
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1500 katumoottorin rakentaminen

Viesti Kirjoittaja START »

juu kyllä se kaks kurkkunen sinne 120heppaan varmaan pelaa. sit ku nokka on sellanen et rupee huuhteleen kunnolla ni kyllä läppä per pytty on oikee ratkasu.
jos hyvän haluaa niin se venäjän kitkalukko ainakin on varma valinta
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: 1500 katumoottorin rakentaminen

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

tuplat/läppärunkot tulee sitte ku rajulla nokalla ei saa tyhjäkäyntiä alle 2000 kunnolista ja eikä päästöistä läpi.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
rottarauta

Re: 1500 katumoottorin rakentaminen

Viesti Kirjoittaja rottarauta »

Juuh ensviikon aikana rupeen konetta kasaileen lohko on maalattu ja tulee kaikki tiivisteet laahaimet jne uusiks. Kävin just venäjältä ostelee palikkaa. Kytkin makso 7.80e ei paha :D ja oli joku erikoisempi kytkin. Paljokoha vauhtipyörästä uskaltaa ottaa pois?? Entäs kannattaako imukanavia paljoa suurentaa?? Kuulema pakoaukoista pitäisi tehdä Dn muotoiset?
Vastaa Viestiin