Sivu 1/3

AZLK tehtaalta

Lähetetty: 14.10.2004 17:17
Kirjoittaja Warreossi
Melkoisen lohduttomia kuvia Moskovalaiselta AZLK:n autotehtaalta,tai mitä siitä nyt on jäljellä.

http://urbantrip.ru/index.php?page=places&pl=azlk&r=gal

Eipä tuolla enää Mosseja kasailla..

Re: Mosse-tehdas

Lähetetty: 14.10.2004 20:51
Kirjoittaja Pakkasukko
Ovatko desantit iskeneet kulttuurin kehtoon?? :cry:

Lähetetty: 14.10.2004 22:34
Kirjoittaja Warreossi
Ihan varmaa tietoa ei ole,mutta norjalaisten itäauto-harrastajien (MIG)lehdessä oli tosta juttua ja siinä arveltiin työläisten sosialisoineen irtaimiston.Palkkoja ei ollut kuulunut niin porukka pisti tehtaan ns.sileäksi.

Lähetetty: 14.10.2004 23:28
Kirjoittaja Ladakeho
Tää on varmaan niitä tehtaita, joitten osakkeita jaettiin työläisille ilmatteex. ?

Sitte oli erikseen ne, jotka Berezovski, Hodorkovski ym. kumppanit suostu huolimaan omistukseensa. ??

Lähetetty: 15.10.2004 1:57
Kirjoittaja samarai
Mossen tehdas kunnioitti perinteitä eikä lähtenyt kapitalistisen markkinatalouden oravanpyörään tuotekehittelyineen ja jatkuvinen investointeineen. Kaatui komeasti saappaat jalassa niin kuin Warre ja Trabbikin. Huomionarvoinen ratkaisu.

Lähetetty: 15.10.2004 8:31
Kirjoittaja Jaska HKI
Näin hän se on "ottaakka tai jättäkää"se on siinä.Mitähän siitä olisi tullut jos vilkunlaseja ja korin muotoja olisi muutettu kaksi kertaa vuodessa.Siinä olis tipahtanut Lada Jussikin kärryiltä mallinumeroiden suhteen vaikka on mestari alallaan.

Lähetetty: 15.10.2004 23:13
Kirjoittaja Vanja-eno
Mosse oli kunnon neuvostotuote loppuun asti :lol:

hmm

Lähetetty: 17.10.2004 17:45
Kirjoittaja Lada-Jussi
no mitä tohon neuvostotuotteeseen tulee olihan viimeiset moskvitsit Renault moottorilla varusteltu ja tyyppikooditkin alkoi poikkeemaan normaalista neuvostonumeroinnista

Lähetetty: 17.10.2004 18:10
Kirjoittaja Warreossi
Toisaalta Renaulthan on aina ollut itäänpäin suuntatunut(ainakin Dacia ja Warren prototyypit)joten olisiko tuo anteeksi annettavissa? :wink:

Lähetetty: 18.10.2004 3:56
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Miten niin ei tuotekehittelyä. Eikös Moskovan tehdas yrittänyt viimeisinä vuosina päästä edustusluokan autojen markkinoille. Elitethän tehtiin jo pitkään IZh:n tehtailla. Ikävä loppu joka tapauksessa hienolle Merkille.

Lähetetty: 18.10.2004 16:39
Kirjoittaja jimmy
Eikö tuonmoisia työmaita markkinoida juuri teeseitse-miehille?
Onhan tuossa ihan reipas sarka, mutta ei ainakaan lopu hyvä kesken, jos nimittäin alkaa homma käymään. Varmaan pörssistä löytyy pian otsikolla "toimitiloja vapaana" :shock:

Lähetetty: 18.10.2004 19:02
Kirjoittaja veli alexei
jimmy kirjoitti:Eikö tuonmoisia työmaita markkinoida juuri teeseitse-miehille?
Onhan tuossa ihan reipas sarka, mutta ei ainakaan lopu hyvä kesken, jos nimittäin alkaa homma käymään. Varmaan pörssistä löytyy pian otsikolla "toimitiloja vapaana" :shock:
'Pikku laittoa' :D

Lähetetty: 20.10.2004 20:14
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Nyt silmä tarkkana, milloin naapurimaan huutonetissä myydään esim. Moskvitsh Aleko peltiprässit.

Lähetetty: 21.10.2004 0:11
Kirjoittaja veli alexei
Mosse-Aksu kirjoitti:Nyt silmä tarkkana, milloin naapurimaan huutonetissä myydään esim. Moskvitsh Aleko peltiprässit.
Taitaa nekin olla saanut jostain pommista. :shock:

Lähetetty: 21.10.2004 0:40
Kirjoittaja samarai
tässä voisi olla myös Metsolla elämänsä tilaisuus päästä valmistamaan "omaa" automerkkiä. Ei enää Geeämmien ja vw-konsernien orjana vaan oma Mossen tuotantolinja Uuteenkaupunkiin! Nimeksi voi olla vaikka EuroMosse tai MosseBaltic.