Sivu 1/2

lada 1700 i ruiskusta kaasariksi

Lähetetty: 25.5.2014 23:12
Kirjoittaja jannuli12
Moro, elikkäs kuten otsikosta huomaakin ois tarkotuksena ottaa 1700 latukasta ruisku pois ja tilalle volvon kaasari.
Miten tämä sitten onnistuu, ottaa kaikki ruiskunohjaukset ja anturit ja nämä pois eli ''riisua ruiskunhilppeistä'' ja sitte nakata puola,virranjakaja,kaasari kii. Mutta miten sais helpoiten laitettua sen volvon kaasarin toho onkose ruiskuyksikön tilalle?

EDIT: Kun irrotin ruiskunohjauksen siitä imusarjasta, niin sieltä paljastu jotai piikkejä? mitä ne oikee on ? ja vaikuttaakone miten toho kaasarin toimivuuteen?
Ja eikös 1700i ladoissa oo sähköne bensapumppu? mite sen kans sitte pitää toimia? ja lisätkää tähän mitä muuta pitää tehdä vielä.

Kiitos jo etukäteen! :)

Re: lada 1700 i ruiskusta kaasariksi

Lähetetty: 26.5.2014 0:51
Kirjoittaja toktornivako
Ensinnäkin, miksi kyseinen muutos pitäisi saada toteuttaa!?

Re: lada 1700 i ruiskusta kaasariksi

Lähetetty: 26.5.2014 9:13
Kirjoittaja MrKz
Samaa itekkin mietin että mikä järki tässä on hyvä ruisku korvata kaasarilla... hirvee kikkaileminen ja jos saakin toimimaan, niin toimiiko yhtä hyvin kuin tuo ruisku, ennemmin lähtisin ruiskua päivittämään nelipisteruiskuksi..

+ vielä se että kyseessä vähäpäästöinen kone niin mitenkä päästöt saa sopiviksi tuolla volvon kaasarilla.. ellei sitten kyseinen kone Ei vähäpäästöisessä korissa

Re: lada 1700 i ruiskusta kaasariksi

Lähetetty: 26.5.2014 16:59
Kirjoittaja pressa
Tarvitset korkean kärjellisen virranjakajan ja siihen sopivan puolan. Kampiakselin hihnapyörä ja sen alle tuleva etulevy (helpottaa sytytyksen ajoittamista kun on ajoitusmerkit, toki onnistuu alkuperäiselläkin kun tekee itse trikkeripyörään merkit). Mekaaninen bensapumppu moottorin kylkeen ja jättää tankissaolevan sähköpumpun pois. Mielellään Ladan alkuperäinen kaassutin imusarjoineen (saat ottaa tuon ruiskun imusarjoineen pois koska sille voi olla ostajia jos on ehjä). Itse olen pari tuollaista 1700 konetta muutellut normisyttyiseksi kaasutin versioksi. Muutostahan ei voi tieliikenne autoon tehdä.

Re: lada 1700 i ruiskusta kaasariksi

Lähetetty: 26.5.2014 18:31
Kirjoittaja toktornivako
Juu siihen ruiskun imusarjaan on hankala löytää sopivaa kaasutinta?

Re: lada 1700 i ruiskusta kaasariksi

Lähetetty: 26.5.2014 21:10
Kirjoittaja veli samara
Itse juuri tei 1700 koneesta kaasari/jakaja sytkä toimisen. Mulla on kyllä 1700 bensatankki pumppuineen, joille vedetty sähköt uusiksi. Tämä siis nappisilmässä. Helppo tehdä.

Re: lada 1700 i ruiskusta kaasariksi

Lähetetty: 26.5.2014 21:14
Kirjoittaja jannuli12
Ku ei tota saa toimimaan ruiskulla mitenkää, ei anna kipinää ei millää vaihettu on sytkämoduulit ja tulpat/tulpanjohot. Mutta ei anna mitää virhekoodia?

Re: lada 1700 i ruiskusta kaasariksi

Lähetetty: 26.5.2014 21:25
Kirjoittaja MrKz
Kampiakselin asennontunnistin? Ite en oo huonoa ikkää kuullu tosta 1700 ruiskusta, ja on hyvä ja toimiva, kaverilla toinen moinen menossa , siitäki kipinä karkas mutta alkoi toimimaan kun vaihto sytytysohjainboksin,

Kyllähän sen voi kaasariksikin muuttaa mutta kannattaako tuota pelkän kipinän puutteen vuoksi joka voipi olla helpommin korjattavissa kuin repimällä kaikki ruiskuhilut pois ja masentaa kaasariksi, onko kyseessä minkä vuosimallin peli? Jos se on näitä 90-luvun vähäpäästöisiä ja tarkoitus pitää liikenteessä, niin katsastuksessa tulee varmasti ongelmia ja päänvaivaa lisää, ootko kysellyt täällä foorumilta viasta että oletko koittanut tarkemmin selvitellä.. täältä saa apua ja varmasti vika löytyy

Re: lada 1700 i ruiskusta kaasariksi

Lähetetty: 27.5.2014 7:32
Kirjoittaja pressa
Ensimmäisenä tarkistaa että sytytysyksikkölle tulee sähköt sitten muutenkin tarkistaa ne releet ja sulakket sieltä hansikaslokeron alta. Mielestäni pienempi vaiva on korjata vika kuin tehdä iso muutos (eikä se vanha volvon römperi ole mikään häävi kaasutin).

Re: lada 1700 i ruiskusta kaasariksi

Lähetetty: 27.5.2014 13:15
Kirjoittaja jannuli12
Lada on vuojen -95.
Mutta missä vois olla vika sitte ku kaikki sulakkeet kattonu läpi ja kaikki johot ja tulpajohot/tulpat/sytytysmoduulit toimii varmasti, ja missä sijaitsee mikäkin? nöyrästi kyselen koska en ite tajua näistä sähköjutuista oikee mitää.

Re: lada 1700 i ruiskusta kaasariksi

Lähetetty: 29.5.2014 0:45
Kirjoittaja jannuli12
Nonniiiih eli laitoin kaikki takas, mut nakkasin virranjakajan kii ja kipunahasieltä löyty ja lähti käyntii ku laitto bensaa pullosta sinne sytytysohjaukseen jos se nyt siis on se.

Noh bensaa ei tuu ei millään vaikka pumppu surraa ku laittaa virrat päälle, mikä neuvoksi? bensaa tulee, mutta ei vaan lähde käyntiin ellei laita bensaa pullosta suoraa sisään, eli ei saa bensaa.........? En vaa tajua ku ottaa sen bensaletkun irti niin sieltä letkusta tule bensaa muttei se kumminkaa saa bensaa eli onko siel ruiskutuksessa jtn vikaa?

Re: lada 1700 i ruiskusta kaasariksi

Lähetetty: 29.5.2014 10:09
Kirjoittaja pressa
Ilmeisesti kun olet purkanut sitä ruiskua niin let jotain saanut hajalle, onko kaikki johdot paikoillaan ja kaiki sulakkeet ehjät (siis myös ne ruiskun sulakkeet).

Re: lada 1700 i ruiskusta kaasariksi

Lähetetty: 29.5.2014 12:22
Kirjoittaja jannuli12
no voi vit*u... ja kyllä ne kaikki johdot on kiinni.. pittää kohta mennä tutkimaan lisää.

Re: lada 1700 i ruiskusta kaasariksi

Lähetetty: 29.5.2014 12:34
Kirjoittaja Pavlovits
Ehkä kannattaisi nuo modifiointihommat aloittaa jollain vähän helpommalla. Sitten kokemuksen karttuessa voisit alkaa tällaisiin.

Re: lada 1700 i ruiskusta kaasariksi

Lähetetty: 29.5.2014 13:56
Kirjoittaja jannuli12
No pakko vähä tää homma tehä etä sais toimimaan ton auton..