Sivu 1/1

Lada 2105 1500/1700 Rojektipäiväkirjaa.

Lähetetty: 10.5.2014 1:26
Kirjoittaja jalmari
Eli tuli haettua nettiauton halvin lada, joka ei tietenkään halvaksi jäänyt, kun autoon alkoi perehtyä oikein urakalla. Nyt katsoisin varmasti parempikorisen vaihtoehdon alle :D auto haettu dollylla urjalasta huhtikuun lopulla. Myyjän mielestä ei ollut enään järkeä laitattaa autoa.. pyh.pah !! pelastetaan mitä voi.

Tulipa tehtyä remonttia ja muutoksia "hieman" :D:D

positiivista ostohetkellä:

- Vuosimallia 1990
- Leimaa jäljellä 10/2014
- Mukaan kaksi Weber DGV:tä 32/36
- Nahkaratti :o
- Gt Asconan Recarot (tosin kuskin penkissä repeämä, emännälle parsimista :D )
- 2107 kojetaulu mittaristoineen, joita ei osattu kytkeä :D
- 14" alumiinivanteet 4 x 100 jaolla :( en kehdannut laittaa vielä alle
- vapaavirtaus-suodatin weberille
- Rosterinen läpivirtaava vaimennin.
- 1500cc ehjä alakerta, ei huohota :D
- 5v. laatikko (vaatii laakeroinnin ja kolmosen siirtäjän) 4,1 perä (äänetön)
- kardaani + ristikot + tukilaakeri OK.

Koko roskasta maksoin vanteineen 250e

Negatiivia:

- Kansi entinen nokkineen kaikkineen
- Lommoinen lähinnä ovista ja katostaan. uudet ovet tuloillaan.
- putken "alkukäyrä lyttyyn lyöty, ajettu kiveen ??? " ei kulkenu kaasut läpi :D
- maalipinta karmeee, noin kymmentä eriväriparia.
- sisustasta puuttui ääniersteet ja lattiamatto ei tuskin ole oma.
- sähköt tehty juostenkusten.
- campeerit vituillaan, prikoilla vedetty negatiiviin.
- kampuran molemmat stefat vuotaa
- ei akkua
- vaihdekepukka liimattu kiinni :D liekö kumit menny pas2


Muutoksia tehty 09.05.2014 mennessä.

- hiottu ja paklattu + vedetty syvänmusta pintaan, sillain toheloiden, että kehtias liikenteen sekaan,(odottaa lopullista maalausta + uusia ovia)
- vanha hyväksi todettu lohko + männät +kampura+ kanget jätetty paikoilleen
- 1700 kansi laitettu, jolla puristuksia saatu lisää pienemmän palotilan ansiosta
- dgv weber ultra-ääni pesty ja suuttimet katsottu kohdalleen, sekä vivusto herkistelty.
- imusarja kairattu (kohdistettu) 32/36 weberille sopivaksi.
- pakosarja kohdistettu kanteen
- v-v suodatin
- 21213 uusi kevyesti jyrkempi nokka-akseli vaihdettu
- uusi nokkapukki
- ajoitus kohdalleen
- kärjetön sytytys
- 4v. remontoitu laatikko vaihdettu 5v:n tilalle. (5v. odottaa uutta laakerointia)
- automaatti ketjunkiristin
- virolaisten väsäämä 2" 2-1 etuputki.
- suora 2" ränni yhdellä rosterivaimentimella ja db. killerillä. tuntuis virtaavan ok. (peltisrjaa etsinnässä)
- steeffania uusittu
- uudet moottori-öljyt
- kaikkee pientä.. laitan lisää infoo, kun muistan mitä tuli tehtyä + mitä vielä tehdään.

kuvia laitan rojektista.

Re: Lada 2105 1500/1700 Rojektipäiväkirjaa.

Lähetetty: 10.5.2014 1:38
Kirjoittaja jalmari

Re: Lada 2105 1500/1700 Rojektipäiväkirjaa.

Lähetetty: 10.5.2014 9:43
Kirjoittaja 'aatee'
Hyvä että saa lada elämän :)
Etkai pidä tota rst lätty ilmanputsaria? Varmasti ahdistaa ihan mukavasti :)!!
- Menestystä!!

Re: Lada 2105 1500/1700 Rojektipäiväkirjaa.

Lähetetty: 11.5.2014 3:24
Kirjoittaja jalmari
'aatee' kirjoitti:Hyvä että saa lada elämän :)
Etkai pidä tota rst lätty ilmanputsaria? Varmasti ahdistaa ihan mukavasti :)!!
- Menestystä!!

Juu en pidä ! joutuu tällä hetkellä ajaan ilman putsaria. täytyis kehittää joku siihen.. ehdotuksia ?

Re: Lada 2105 1500/1700 Rojektipäiväkirjaa.

Lähetetty: 11.5.2014 3:33
Kirjoittaja jalmari
Tänään 11.05.2014 havaittu onkelma. bensa kiehuu n.5min ajon jälkeen. Eli ilmeisesti pakosarja lämmittää imusarjan liian kuumaksi. Penteleen bruski poika mennyt kehittään imusarjan pakosarjan yläpuolelle :( vesikierto poikkastu imusarjalta, mikä jäähdyttää kesällä hieman, mutta ei poistanut ongelmaa. Luultavasti peltipakosarja auttaisi tilannetta. Mielessä oli vielä, jos konepellin scoopilta vetäisi putken jäähdyttämään pakosarjaa ja toisen putken vaikka auton alta jäähdyttämään imu-ilmaa. Tänään 11.05 säädetty sytytys täysin kohdalleen + vaihdettu rajoittamaton boksi virranjakajalle. Vetoja löytyi taas lisää :D

Re: Lada 2105 1500/1700 Rojektipäiväkirjaa.

Lähetetty: 11.5.2014 3:40
Kirjoittaja jalmari
.

Re: Lada 2105 1500/1700 Rojektipäiväkirjaa.

Lähetetty: 11.5.2014 3:43
Kirjoittaja jalmari
Tuolta linkin gallerista löytyy kuvaa Rialit alla. hiukan hirvitti kiskoa 4 x 100 jakoiset alle :lol:

Re: Lada 2105 1500/1700 Rojektipäiväkirjaa.

Lähetetty: 11.5.2014 9:07
Kirjoittaja pressa
Missä on se bakeliittilevy kaasutimen ja imusarjan väliltä? Sen yksi tehtävä on katkaista lämmön johtuminen imusarjasta kaasuttimeen. Toki tuohon pakosarjan ja imusarjan väliin voi laittaa ohuen alumiinipellin joka katkaisee osan säteilylämmöstä. Omassa leikkikilpurissa samaa vikaa, mutta se ei haittaa koska ajetaan lähes kokoajan kaasupohjassa niin polttoaine jäähdyttää kaasutinta, ainoastaan kun varikolle pysähtyy niin hetken siinä kiehuu.

Re: Lada 2105 1500/1700 Rojektipäiväkirjaa.

Lähetetty: 11.5.2014 18:50
Kirjoittaja jalmari
pressa kirjoitti:Missä on se bakeliittilevy kaasutimen ja imusarjan väliltä? Sen yksi tehtävä on katkaista lämmön johtuminen imusarjasta kaasuttimeen. Toki tuohon pakosarjan ja imusarjan väliin voi laittaa ohuen alumiinipellin joka katkaisee osan säteilylämmöstä. Omassa leikkikilpurissa samaa vikaa, mutta se ei haittaa koska ajetaan lähes kokoajan kaasupohjassa niin polttoaine jäähdyttää kaasutinta, ainoastaan kun varikolle pysähtyy niin hetken siinä kiehuu.

Tarvitsee varmaan käyttää tuota ozoonin bakeliittia ja kairailla se weberiin sopivaksi ja kattoo olisko apuja. Tuommosta alumiinisuojaakin vois alkaa kyhäillä. Eiköhän noilla päästä taas eteenpäin. thanks.

Re: Lada 2105 1500/1700 Rojektipäiväkirjaa.

Lähetetty: 22.5.2014 8:49
Kirjoittaja jalmari
Joku perverssio iski ja musta paholainen vaihtu asteekkiin :shock: :shock: :shock:

Re: Lada 2105 1500/1700 Rojektipäiväkirjaa.

Lähetetty: 22.5.2014 12:06
Kirjoittaja degen
Hienon valinnan teit.