Sivu 1/1
Samaran kaasarin säätö (rikas seos, kiekat heijjaa)
Lähetetty: 10.10.2004 23:19
Kirjoittaja Chade
Eli 1500 Samara, vm.89 häkäpäästöt yli 6 (hyvä ettei ajokieltoa rapsahtanut), aivan kuin olisi imu kokoajan päällä (liian rikas seos, suorastaan holvaa bensiiniä), jonka lisäksi tietyllä kierrosalueella kierrokset heijjaa mahdottomasti. Missä vika?!
Tuon heijjauksen ilmetessä tuossa kaasarin kyljessä oleva anturi, josta lähtee johto (mikä tämä on!?) kuuluu napsahtelevan (päälle->pois->päälle??)
Ainiin, ja jälkikäyntiäkin löytyy...
Joutuuko tuon säädättämään merkkiliikkeessä vai onnistuuko muilla keinoin?
nimim. vajaa kuukausi ajoaikaa.
Lähetetty: 11.10.2004 7:40
Kirjoittaja Jaska HKI
Napsahtelu kuuluu varmaan tyhjäkäynnin solenoidisuuttimesta.Olisko vika ollut pitkäänkin ja kone on karstoittunut,näin moottoria sammuttaessa sylinterissä oleva hehkuva karsta sytyttää ilma/polttoaineseoksen mistä aiheutuu jälkikäynti.Pielessä oleva sytytyskin voi aiheuttaa jälkikäyntiä.Milloin kaasutin on säädetty/huollettu?Onko ilmanpuhdistin kunnossa?toimiiko kaasuttimen kohon neulaventiili?Vuotaako kaasuttimen koho?Minä aloittaisin ainakin näistä.
Lähetetty: 11.10.2004 12:12
Kirjoittaja Chade
Onhan tuota jo jonkin aikaa ilmennyt. Tuo heijjaaminen on ollu vielä kauemmin riesana. Kaasarin huollosta ei ole tietoa, toissa kesänä taisin sen putsailla, mutta voipa olla mahdollista että enemmän haittaa ku hyötyä oli tuosta minun operaatiosta. Pitää kai löytää aikaa tutkia nuo mainitsemasi jutut.
Ja tuosta karstanpostosta: lueskelin että jotta kiekkoja koneeseen ja vettä myllyyn... raaskiskohan tuon tehdä

Lähetetty: 24.10.2004 21:57
Kirjoittaja Chade
Selkis

Säädetty, korjattu ja katsastettu on.
Alipainesäätimen kalvo oli puhki, tuosta se heijjaaminen ja seosruuvilla päästöt.
Mutteihan lada ole lada, ellei se jostain levahda

Mistä kannattais lähteä vikaa metsästämään kun pissapoikaa käyttäessä alkaa auto nykiä... sähköistä kuitenkin, muttah.. Kai tuo jotenkin sytytystä sotkee. Outo juttu.