Sivu 1/2

2105 Lime

Lähetetty: 16.2.2014 10:13
Kirjoittaja ElManu
Nyt on näköjään tännekin ilmaantunu juttuja muokatuista Ladoista, niin laitetaanhan omakin lusikka soppaan.

Autohan on vm -90 2105. Aiemmin maalasin tuon jo vihreäksi ja tein pieniä muutoksia sinnetänne. Tulihan tuolla ajettua n. 3 vuotta ja hieman vakaa 150tkm aikanaan. Nykyisin tuo on siirtynyt ainoastaan harrastekäyttöön. Seisoi kylläkin pari vuotta kaverin tallin takana metsän laidassa. Viime kesänä tuli taas pitkästä aekkoo otettuu tuo ajjoon, ku kaveri kyseli sitä hiäautoks. Ja tietenkin ulkonäköä piti taas hieman muokata..

Kuva

Kuva

Kuvien laatu on mitä on, joku on näpelöinyt puhelimen linssiä tinnerikäsin..
(Kuvat saa avattua klikkaamalla..)

Re: 2105 Lime

Lähetetty: 16.2.2014 11:53
Kirjoittaja Flaiman
On kyllä hyvännäköinen ja siististi tehty. Iloinen yllätys vielä, että puskurit on paikallaan ja toivottavasti pysyykin. Vuosimallikin vielä paremmalla puolella niin ei joudu päästöjen kanssa tappelemaan.

Tuon takarekisterikilven laittaisin omalle paikalleen. Onko tuo muuten jostain nappiksesta otettu peräpelti kun on suora?

Re: 2105 Lime

Lähetetty: 16.2.2014 16:52
Kirjoittaja ElManu
Puskureita oon pitänyt ihan tarkotuksella, kun niitä puskurittomia kikottimia tulee vastaan joka kadunkulmalla. Rekisterikilven syvennys on oikastu ihan omalla pellillään, rälläkällä veks, vasaralla suoraks ja takasi paikalleen. Sit ylälaitaan luukunväliin pieni suikale uutta peltiä. Tuo oikeni ihan hetken mielijohteesta, ku rälläkkä oli käsissä ja katoin tuota peräpäätä.. :lol:

Re: 2105 Lime

Lähetetty: 16.2.2014 20:07
Kirjoittaja otto
Tää on kyllä hyvännäkönen! :shock:

Re: 2105 Lime

Lähetetty: 16.2.2014 20:09
Kirjoittaja ö..speed?
Täytyy kyllä myöntää että hienon näköinen kikotin tämä.

Re: 2105 Lime

Lähetetty: 16.2.2014 20:12
Kirjoittaja jta
Ihan hyvältähän tuo näyttää. Väri sopivan pirtsakka ja erottuu hyvin massasta. Yllättävänkin hyvältä näyttää tuo kilven syvennyksen pois otto. Helpompi pitää puhtaanakin niin ei pääse ruoste nakertaan.
Flaiman kirjoitti:Tuon takarekisterikilven laittaisin omalle paikalleen.
Kieltämättä on vähän arassa paikassa huonoja teitä ajatellen mutta jos ei ajoa ole kuin suht hyvillä teillä niin ei ole ongelmia. Meinaan kun itellä meinaa aina peräkärryn töspelin paikka ottaa aina kenttään kiinni ja vääntyy mutkalle sitten ettei voi käyttää. Pitäisi vissiin siirtää eri kohtaan.

Re: 2105 Lime

Lähetetty: 16.2.2014 21:12
Kirjoittaja ElManu
Kyllähän tuon on tähän mennessä parkkipaikalta löytäny. :lol: Eikä tuo kilipi loppuusa kovin matalalla ole, niin ei näillä suomen teillä ole mitään ongelmaa. Jos tarttee männä johonki pahempaan paikkaan, ni löyttyy tuosta parkkipaikalta korotettu neliveto. Sillä tätä uskalti tiputtaa entisestä korkeudesta.

Ennenhän tässä oli 15" alut alla. Talvivanteina oli 13" fiatin käännetyt pellit ja ne näytti istuvan tyyliin paremmin kuin alumiinit.

Kuva

Ja onhan ne 13" vähä pienet, ni piti sit hommata 15" pellit riittävällä "huulella"

Kuva

Ja tiesihän sen, miten siinä käy:

Kuva

Ja ongelmahan ratkesi lisäämällä väliin toiset ladan kaaret. Kun yhdistää kaksi pientä, niin siitähän tulee yksi iso? ;)

Kuva

Kuva

Otin jouset ja iskarit pois ja laskin auton pohjaanlyöntikumien varaan, ni sai suoraan tehtyä sopivan tilan..

Kuva

Ensmäistä kaarta väsätessä meni 4h ja viimeinen meni jo tuntiin. Tai ei saumoja ollut tuohon aikaan hitsattu kokonaan kiinni, heppailin kaikki peltihommat ja sit kaikessa rauhassa saumat ki, ni ei vejelly peltiä.

Re: 2105 Lime

Lähetetty: 16.2.2014 22:06
Kirjoittaja toktornivako
On ainakin kunnolla tehty noi vanteiden levitys! Eikä niin tökerösti kuin yleensä että se venttiilin kara törröttää siinä puolessa välissä sitä huulta? :(

Re: 2105 Lime

Lähetetty: 18.2.2014 19:38
Kirjoittaja veli samara
Näppärän näköinen kikotin kyllä. Kaaretkin näyttää valmiina varmasti hyvältä. Lisää kuvia vaan. :D

Re: 2105 Lime

Lähetetty: 18.2.2014 21:58
Kirjoittaja ö..speed?
veli samara kirjoitti:Näppärän näköinen kikotin kyllä. Kaaretkin näyttää valmiina varmasti hyvältä. Lisää kuvia vaan. :D
Eikös nuo kaaret ole tossa ekas kuva satsissa jo olemassa ??

Re: 2105 Lime

Lähetetty: 18.2.2014 22:36
Kirjoittaja veli samara
ö..speed? kirjoitti:
veli samara kirjoitti:Näppärän näköinen kikotin kyllä. Kaaretkin näyttää valmiina varmasti hyvältä. Lisää kuvia vaan. :D
Eikös nuo kaaret ole tossa ekas kuva satsissa jo olemassa ??
Nii näköjää, tullut edes katsoneeksi noita ekoja kuvia. On todella huomaamattomat jos ei katso kunnolla

Re: 2105 Lime

Lähetetty: 23.2.2014 19:59
Kirjoittaja ElManu
Niissä ensimmäisissä kuvissa on tämän hetken tilanne. Tai siinä eestäpäin kuvatussa ei ole vielä laseja kalvotettu. Ei nuo kaaret hypi silmille noiden vanteiden kanssa, muotohan on kuin alkuperäisessä, pulleammat vain. Leveni n. 35mm puoleltaan.

Tarkoitushan minulla ei ollut kuin sovittaa nuo vanteet alle ja maalata kylet uudestaan, mutta sitten vähä innostuin liikaa. Rälläkän ja hitsikoneen käyttö pitäisi kyllä luvanvaraistaa.. :lol:

Etu lippa piteni myös, tässäkin on hyödynnetty toisen ladan peltejä.
KuvaKuva

Ja sitten katselin peräpäätä rälläkkä käsissä ja tuumin, että pitäähän tätäkin jotenkin muokata, kerran kylet ja keulakin on saanut osansa. Niimpä kilven syvennys lähti irti ja oikasun jäläkeen hitsailin takaisin.
Kuva

Samalla tottakai leikkailin kaikki ruostemadon pesät pois ja hitsailin uutta peltiä tilalle.

Seuraavana vuorossahan oli armoton rälläkän huudattaminen, tasoteltavaa saumaa kun kertyi muutama metri..
KuvaKuva

Sitten alkoi pikkuhiljaa dedlaini lähestyä ja juhannuskin oli vielä välissä, niin piti rykästä päivässä pikapohjat. Ensin teräskittiä saumojen päälle (käytetään nykyisin tinan korvikkeena).
Kuva

Ja sitten kylkien hionta isommalla suoralla koneella, niin sai pienemmät lommot näkyviin.
Kuva

Ja kittailujen jälkeen pintaan happoa ja sen päälle hiomaväri.
KuvaKuva

Re: 2105 Lime

Lähetetty: 24.2.2014 11:53
Kirjoittaja 'aatee'
Hienoa työnjälkeä !! 8)

Re: 2105 Lime

Lähetetty: 24.2.2014 17:27
Kirjoittaja veli samara
hyvä että panostettu myös maalaukseenkin. Hiomavärin kanssa kun käyttää vielä kontrollijauhoa niin hyvä tulee, ja hio tarpeeksi hienolla paperilla niin ei jää hiomajäljetkään näkyviin.
Onkos tämä vesimassaa ja lakkapäällä vaiko akryyliä?

Re: 2105 Lime

Lähetetty: 9.3.2014 20:49
Kirjoittaja ElManu
Ensin hioin karkeammalla P400 kuivana ja sit vesissä P800 loppuhionta. Akryyllillä maalasin, edullinen ja hyvä vaihtoehto, kun ei ole mikään pimpelipompeli väri.

Hiomisten, puhdistusten ja muiden esitoimien jälkeen ohut kerros epoksia eristeeksi. Sieltätäältä kun tahtoo aina mennä puhki, niin tuolla saa eristettyä ne kohdat.

Kuva Kuva

Ja sitten vain valmista pintaa.

Kuva Kuva Kuva Kuva

Juhannuksen jälkeen sitten alkoi kasaaminen ja silmää häiritsi keltaiset takavilkut. Tottakai asialle piti tehdä jotain.

Kuva Kuva

Epoksilla liimailin kasaan ja sen jälkeen kevyt hionta ja lakkaa päälle. Silmää häiritsi myös paljon kaikki kiiltävät osat, joten maalasin ne mattamustiksi. Eli kaikki kahvat, lukkopesät, sivulasien listat ja tuuli/takalasin tiivisteiden listat. Pyörän pultitkin maalasin, kun ei siihen hätään löytynyt mustia pultteja. :lol: Yllättävän paljon vaikuttaa noin pieni asia ilmeeseen..