Lada 1300 2107 (koneen vaihtoa 1500)
Lähetetty: 12.2.2014 20:27
Lada 1300 2107
Jo viime talvena pääsin viikonlopun verran kokeilemaan ladailua kaverin 1500 kanttilampulla. Vfts korisarja valkoisena punaisessa autossa toi fiiliksiä ralliautoilusta, mutta normaaliin city driftiin se kyllä vakio koneella jäi. Fiilikset silloin jo että "Joskus ku on tilaisuus nii tällänen takapotku lada on vaan saatava".
No varmaan arvaattekin että tilaisuus tuli nyt tammikuussa. Sain sopivasti käteistä edelllisistä autokaupoista ja silloin alkoi nettiauton parin kolmenpäivän seurailut. Sieltähän sitten silmiin sattui myyntikuva valkosesta ladasta levipelleillä. Soitto myyjälle ja sopiminen kaupoista puoliväliin välimatkaa, Varkauteen. Harmikseen levipellit olivat jo myyty erimatkaan. Varkaudesta päästiin "uudella" autolla suuntaamaan kohti Savonlinnaa ja uusia haasteita.
Äkkinäisistä takatuuppari kokemuksista havaitsin heti ensimmäisillä kilometreillä ettei kääntösäde autossa ole kovin kummoinen. Sladissa helposti kääntyy renkaat tappiin ja äkkinäisellä saattaa jo vähän lapasesta karata. Vanhaan 360volvooni verrattaen tosi huono.
Olihan alkuun heti pieniä murheita, kaasuttimen vaihdossa urpoiltiin huolella ja sen tuomat viat kiusasivat hetkisen ajan. Edellinen omistaja oli vaihtanut sulaketaulun ja yhden johdonkin "piilottanut" tai sitten se oli vahingossa painunut äänieristeen taakse tuottaen harmia pakkivaloissa sekä takalasinlämmittimessä. Nyt kaikki kumminkin toimii ja siitä kiitos foorumin avuista!
Auton historiasta ei oikeastaan ole oikeen minkäänlaisia dokumentaatioita enää jäljellä. Ja huolloista viellä vähemmän. Jo tulomatkalla ajatuksissa pyöri uusia kaikki peruskulutus osat. Tässä vähän listaa mitä vaihdettiin heti: Kytkin, kytkintyösylinteri, peräöljyt, laatikonöljyt, moottoriöljyt, moottoriöljysuodatin, ilmansuodatin, virranjakajankansi, virranjakajanpyöriä, tulpanjohdot, tulpat, kaasutin ihka uuteen weeberiin.. ja vähän muuta.
Ulkonäöllisesti havaittiin heti että helmoissa saattaa olla sanomista, ai miksikö? Helmoihin oli tehty turkkipellistä "kolhulistat" ja arveltiin että mätä hommia on tiedossa. Kaverin nosturilla sitten tökittiin muutamia reikiä ja todettiin viisaammaksi tilata uudet helmat. Ne ovatkin odoittelemassa innostusta vaihtoon. Kuplan kattotelineet "viskasin" auton päälle, sekä halkiolevan ajovalon takia kalvoitin ne keltaiseksi. Takavalot piristin punaisella lakalla. Peltivanteisiin valkoista sekä rosteriset lipat. Konepeltiin eksyi nettivaraosasta löytynyt tuuliohjain. Oviin tulevia tuuliohjaimisa etsin viellä (jos joltain löytyy nii viestiä mun suuntaan). Autoa on miedosti rälläkällä laskettu ja edessä on kuulemma mersun kuormajouset. En ois uskonu et rälläkkä alustaki voi olla näinki hyvä ajaa. Aikaisemmat matalat kokemukset rajoittuu coileihin ja perusmadallusjousiin.
Auto sisustassaan on jalopuurattia lukuunottamatta melkovakio. Takapenkin "niskatuessa" on jotain kalja mainoksia liimattu, ne on lähdössä heti pois. Mp3/usb soitin löytyy ja uudehkot kaijuttimet ympäri autoa. Nyt ku on höyrytty tarpeeksi on kuvien aika:
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... ed5eb9.jpg
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... d01f67.jpg
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... cb0a6f.jpg
anteeksi kirjoitusvihreistä, niitä varmaan näin väsyneenä löytyy.
Jo viime talvena pääsin viikonlopun verran kokeilemaan ladailua kaverin 1500 kanttilampulla. Vfts korisarja valkoisena punaisessa autossa toi fiiliksiä ralliautoilusta, mutta normaaliin city driftiin se kyllä vakio koneella jäi. Fiilikset silloin jo että "Joskus ku on tilaisuus nii tällänen takapotku lada on vaan saatava".
No varmaan arvaattekin että tilaisuus tuli nyt tammikuussa. Sain sopivasti käteistä edelllisistä autokaupoista ja silloin alkoi nettiauton parin kolmenpäivän seurailut. Sieltähän sitten silmiin sattui myyntikuva valkosesta ladasta levipelleillä. Soitto myyjälle ja sopiminen kaupoista puoliväliin välimatkaa, Varkauteen. Harmikseen levipellit olivat jo myyty erimatkaan. Varkaudesta päästiin "uudella" autolla suuntaamaan kohti Savonlinnaa ja uusia haasteita.
Äkkinäisistä takatuuppari kokemuksista havaitsin heti ensimmäisillä kilometreillä ettei kääntösäde autossa ole kovin kummoinen. Sladissa helposti kääntyy renkaat tappiin ja äkkinäisellä saattaa jo vähän lapasesta karata. Vanhaan 360volvooni verrattaen tosi huono.
Olihan alkuun heti pieniä murheita, kaasuttimen vaihdossa urpoiltiin huolella ja sen tuomat viat kiusasivat hetkisen ajan. Edellinen omistaja oli vaihtanut sulaketaulun ja yhden johdonkin "piilottanut" tai sitten se oli vahingossa painunut äänieristeen taakse tuottaen harmia pakkivaloissa sekä takalasinlämmittimessä. Nyt kaikki kumminkin toimii ja siitä kiitos foorumin avuista!
Auton historiasta ei oikeastaan ole oikeen minkäänlaisia dokumentaatioita enää jäljellä. Ja huolloista viellä vähemmän. Jo tulomatkalla ajatuksissa pyöri uusia kaikki peruskulutus osat. Tässä vähän listaa mitä vaihdettiin heti: Kytkin, kytkintyösylinteri, peräöljyt, laatikonöljyt, moottoriöljyt, moottoriöljysuodatin, ilmansuodatin, virranjakajankansi, virranjakajanpyöriä, tulpanjohdot, tulpat, kaasutin ihka uuteen weeberiin.. ja vähän muuta.
Ulkonäöllisesti havaittiin heti että helmoissa saattaa olla sanomista, ai miksikö? Helmoihin oli tehty turkkipellistä "kolhulistat" ja arveltiin että mätä hommia on tiedossa. Kaverin nosturilla sitten tökittiin muutamia reikiä ja todettiin viisaammaksi tilata uudet helmat. Ne ovatkin odoittelemassa innostusta vaihtoon. Kuplan kattotelineet "viskasin" auton päälle, sekä halkiolevan ajovalon takia kalvoitin ne keltaiseksi. Takavalot piristin punaisella lakalla. Peltivanteisiin valkoista sekä rosteriset lipat. Konepeltiin eksyi nettivaraosasta löytynyt tuuliohjain. Oviin tulevia tuuliohjaimisa etsin viellä (jos joltain löytyy nii viestiä mun suuntaan). Autoa on miedosti rälläkällä laskettu ja edessä on kuulemma mersun kuormajouset. En ois uskonu et rälläkkä alustaki voi olla näinki hyvä ajaa. Aikaisemmat matalat kokemukset rajoittuu coileihin ja perusmadallusjousiin.
Auto sisustassaan on jalopuurattia lukuunottamatta melkovakio. Takapenkin "niskatuessa" on jotain kalja mainoksia liimattu, ne on lähdössä heti pois. Mp3/usb soitin löytyy ja uudehkot kaijuttimet ympäri autoa. Nyt ku on höyrytty tarpeeksi on kuvien aika:
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... ed5eb9.jpg
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... d01f67.jpg
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... cb0a6f.jpg
anteeksi kirjoitusvihreistä, niitä varmaan näin väsyneenä löytyy.