Sivu 1/1

Käsijarru on surkea kötöstys

Lähetetty: 4.2.2014 17:23
Kirjoittaja Ladajuuso
Oletteko tehneet mitään tuolle Nivan käsijarrukahvalle? Säädöissäkin ollessaan ei jyrkemmässä luiskassa jaksa pitää autoa ja traileria paikallaan. Tuo kahva ainakin on liian lyhyt.

Re: Käsijarru on surkea kötöstys

Lähetetty: 5.2.2014 16:58
Kirjoittaja pressa
Ladan ehjä käsijarru pitää pyörät lukossa vaikka autoa hinaisi asvaltilla. Missä kunnossa jarrukengät on? Ladassa jarrukenkien kulumisen ilmaisimena toimii käsijarru, eli se kun lakkaa ottamasta on kengät kuluneet liian paljon. Käyttöjarrulla kengät voi jarrutella raudalle asti mutta käsijarrulla ei. Tämä on toteutettu siten että käsijarrun välitangon kolo on tarkoituksella niin syvä ettei kengät enää paina rumpuun vaikka vintasta vedettäisiin "kattoon" asti. Toki jos ei malta uusia kenkiä ostaa voi välitangon koloa hivenen hitsaamalla täyttää jolloin kengät painavat rumpuun. Tässä on kuitenkin se vaara että pinnan ohetessa liian paljon, pinta irtoaa ja kiilautuu toisen kengän väliin ja pyörä on sitten lukossa...

Kuva

Re: Käsijarru on surkea kötöstys

Lähetetty: 8.2.2014 12:30
Kirjoittaja Ladajuuso
Ei jarrukengissä mitään vikaa ole. On vain niin surkean lyhyt tumppi tuo käsijarrukahva, että on kuin pikkuvalmetin manuaalisesta nostolaitteesta yrittäisi auraa nostaa vaon päässä maan sisältä. Perheen naisväki ei mahda kässärille mitään, jos olen sen sattunut päälle vetämään. Täytynee paneutua asiaan jahka maa sulaa.

Re: Käsijarru on surkea kötöstys

Lähetetty: 29.5.2014 6:57
Kirjoittaja ihkulainen
Meikä laitto toisen kahvan... Siis kaks kahvaa vierekkäin. Molemmille puolille oma. Hyvin pitää, ja saattaa auttaa maastossa.

Re: Käsijarru on surkea kötöstys

Lähetetty: 29.5.2014 9:07
Kirjoittaja 'aatee'
Kätevä mies varmasti pystyy jatkamaan pidemmäksi
vakio keppiä jolloin voimaa saa enemmän, jos sitä kerta lisää tarvii???