Sivu 1/1

Nivan neliveto takavetoisen koriin

Lähetetty: 4.12.2013 11:24
Kirjoittaja kappa12
Jossakin naksahti ja rupesin mietiskelemään millaisella työmäärällä nivan nelivetosysteemit olis sovitettavis kanttilampun koppaan...?

Siis jäärata-autoon, ei tieliikenteeseen... Ja yleensäkkin että kestäiskö nuo nivan hilut tuollaista käyttöä...?

Ja tiedän ettei tuos oo mitään järkeä, sitä ei tartte tulla kertomaan...

Re: Nivan neliveto takavetoisen koriin

Lähetetty: 4.12.2013 11:40
Kirjoittaja jaketech racinteam
kappa12 kirjoitti:Jossakin naksahti ja rupesin mietiskelemään millaisella työmäärällä nivan nelivetosysteemit olis sovitettavis kanttilampun koppaan...?

Siis jäärata-autoon, ei tieliikenteeseen... Ja yleensäkkin että kestäiskö nuo nivan hilut tuollaista käyttöä...?

Ja tiedän ettei tuos oo mitään järkeä, sitä ei tartte tulla kertomaan...
ite suunittelin samaa joskus 90 luvulla mutta tekemättä jäi

Re: Nivan neliveto takavetoisen koriin

Lähetetty: 4.12.2013 11:57
Kirjoittaja kappa12
jaketech racinteam kirjoitti:
kappa12 kirjoitti:Jossakin naksahti ja rupesin mietiskelemään millaisella työmäärällä nivan nelivetosysteemit olis sovitettavis kanttilampun koppaan...?

Siis jäärata-autoon, ei tieliikenteeseen... Ja yleensäkkin että kestäiskö nuo nivan hilut tuollaista käyttöä...?

Ja tiedän ettei tuos oo mitään järkeä, sitä ei tartte tulla kertomaan...
ite suunittelin samaa joskus 90 luvulla mutta tekemättä jäi
Alkaa vaan olla samalla jääradalla subaruis turbotkin, niin jotain pitää keksiä että Ladalla kerkiää mukaan...

Re: Nivan neliveto takavetoisen koriin

Lähetetty: 4.12.2013 21:59
Kirjoittaja START
melkeen lähtisin kokonaan jostain muusta ottamaan koko tekniikan, ilman alennusvaihteistoa. epäilen että sen etuakseliston kanssa joutuu aika paljon muutoksia tekemään. vaikka mistä sitä tietää kun ei moista oo tullu tehtyä.
voimaa vaan ja kunnon piikit niin kyllä sillä takavedollakin jotenkin pärjää

Re: Nivan neliveto takavetoisen koriin

Lähetetty: 4.12.2013 23:34
Kirjoittaja jaketech racinteam
START kirjoitti: voimaa vaan ja kunnon piikit niin kyllä sillä takavedollakin jotenkin pärjää
nii mutta ne 4 vetävää pyörää lukoilla varustettuna lähtee mutkasta erilailla ku 2 vetonen :lol:

Re: Nivan neliveto takavetoisen koriin

Lähetetty: 5.12.2013 6:25
Kirjoittaja kappa12
No joo, subarun nelivetovehkeitä kaveri jo tuohon kauppas...

Meidän jääradalla ei saa ajaa piikillä ollenkaan, kestää rata paremmin kun se on pellolle jäädytetty...

Kuvia tutkiskelin ja totesin että tuon etuperän kans saattaa olla vähä haastetta, vois olla helpompi sovittaa jonkun muun auton voimansiirto... :(

Re: Nivan neliveto takavetoisen koriin

Lähetetty: 5.12.2013 9:25
Kirjoittaja toktornivako
Leikkaat molemmat korit alareunasta ja vaihdat koppia keskenään :lol:

Re: Nivan neliveto takavetoisen koriin

Lähetetty: 5.12.2013 9:33
Kirjoittaja Lada-Jussi
siirtää koko voimalinjan ja pyöränripustukset takavedon koriin, vähän voi etupäässä olla sovittelemista ja keskitunnelia pitää avartaa ja taka kardaania pidentää, joskus itsekin leikkinyt ajatuksella... tosin enempi innostais Samaran nelivetoistaminen esim. keskimoottorinen S-proto perustui kai pitkälti nivan tekniikkaan moottori, vaihteisto, keskitasauspyörästö, akseleista en tiedä, toisaalta taas normi Samaraan sovellettu Golfin synkromallin tasauspyörästöjä sekä sen lisäksi voimaa välitetty ihan vain käyttäen normaaleja vetoakseleita tuotantomalleista. Netistä löytyi jostain rakenne kaavio (VAZ-21099 4x4 Victory) siitä vaan puuhaamaan, tehkää juttu pravdaan samalla :)

Re: Nivan neliveto takavetoisen koriin

Lähetetty: 5.12.2013 9:51
Kirjoittaja 'aatee'
Aika hillitön idea, eiköhän se kannata unohtaa nastarenkailla turha sudittelu ja iskeä piikit alle niin pääsee vähän ajamisen makuun!!

Jos nastarenkailla köröttelyä haluaa/täytyy harrastaa niin, eiköhän kannata ostaa ihan jonkun tehtaan tekemä halpa kilvetön nelikko :) Ja siihen uudet hyvät nastat.

Re: Nivan neliveto takavetoisen koriin

Lähetetty: 5.12.2013 12:05
Kirjoittaja jaketech racinteam
toktornivako kirjoitti:Leikkaat molemmat korit alareunasta ja vaihdat koppia keskenään :lol:
taitaa tulla ladan kopassa kone keulan ulkopuolelle jos suparun alustalla laitaa :lol:
suparussa keula ylitystä enemän ku takaveto ladassa koska suparussa kone on etuakselin etupuolella.
ainaki tuossa oli mikä mulla oli jäärata/siviili autona hetken aikaa.
mutta mukava laitos oli ajaa ku oppi viemää, hitsilukko takana ja normi nastarenkailla oli nopee vehje, napsi noita 2 vetosia iltapalaksi jokka ajo piikeillä :lol:

Re: Nivan neliveto takavetoisen koriin

Lähetetty: 5.12.2013 12:23
Kirjoittaja toktornivako
jaketech racinteam kirjoitti:
toktornivako kirjoitti:Leikkaat molemmat korit alareunasta ja vaihdat koppia keskenään :lol:
taitaa tulla ladan kopassa kone keulan ulkopuolelle jos suparun alustalla laitaa :lol:
:
:( Eikös tässä oltu Nivaa ja takavetosta naittamassa?