Sivu 1/8

VAZ-2101 - 1977 - 1700 by JJCccp customs # the J€LT$IN #

Lähetetty: 9.9.2013 21:13
Kirjoittaja ö..speed?
:idea: Ajattelin aloittaa tämmöisen topicin jossa kertoilen sillontällöin (ja aavistuksen jälki junassa) tarinoita ja rakentelu vaiheita autosta joka sai nimen..
Kuva

Kyseinen kosla on 36 vuotias (-77) nappisilmä larsson, jonka ostin vuonna 2008 Mäntästä.

Tältä se näytti silloin joskus..
Kuva

Kuva

Pikku hiljaa alkoi osien haaliminen ja auton rakentelu..(oikeasti pikku hiljaa..auto saatiin ekankerran leimattua jopa jo vuonna 2013) :? :lol: :lol: :lol: :lol:

....jatkuu....(tulevaisuudessa)....

Re: Elämän vaiheita nappiksesta nimeltä "Crazy Jeltsin"

Lähetetty: 10.9.2013 12:22
Kirjoittaja Stuba
Katos vaan, oltiin vierekkäin parkissa Hennalan Shellillä elokuun Lahti Cruisingeis. :D

http://www.cruisingnight.fi/index.php?v ... Itemid=152

Re: Elämän vaiheita nappiksesta nimeltä "Crazy Jeltsin"

Lähetetty: 10.9.2013 12:49
Kirjoittaja ö..speed?
Joo oltiinha me :)
Kliini versio ja aavistuksen rupsahtanut yksilö vierekkäin jenkkien keskellä :lol:
Oli kiva nähä toi sun autos livenä kun olin lueskellut madallus osioo aikasemmin.

Re: Elämän vaiheita nappiksesta nimeltä "Crazy Jeltsin"

Lähetetty: 10.9.2013 14:09
Kirjoittaja Stuba
ö..speed? kirjoitti:Joo oltiinha me :)
Kliini versio ja aavistuksen rupsahtanut yksilö vierekkäin jenkkien keskellä :lol:
Oli kiva nähä toi sun autos livenä kun olin lueskellut madallus osioo aikasemmin.
En mää ny tiedä onko toi oma nyt niin kliini, on siinäkin jo ajanpatinaa... :D
Kovasti kiinnostaisi sinun auton tekniikasta udella, kun ei kuulostanut ihan vakiolta. Mullakin on pikkuhiljaa alkamassa pikku moottoriprokkis ;)

Re: Elämän vaiheita nappiksesta nimeltä "Crazy Jeltsin"

Lähetetty: 10.9.2013 19:46
Kirjoittaja ö..speed?
Joo on koneelle jotain tehty.. Mutta pidän vähän jännää yllä..
Nyt mulla on ainakin yksi seuraaja tälle juttu ketjulle :lol: :lol: :lol:
....ehkä :?

Re: Elämän vaiheita nappiksesta nimeltä "Crazy Jeltsin"

Lähetetty: 14.9.2013 0:23
Kirjoittaja ö..speed?
....tarina jatkuu....

Laitetaas vielä muutama kuva siitä miltä hää näytti silloin joskus...

Projekti ja silloinen "kilpuri"..
Kuva

Konttorissa se mikä siellä on alkujaan ollutkin..1200 teho nökäre jonka jatkona 4v aski.
Kuva

Sisusta on niin hottista että löytyy autosta vieläkin :D (ainakin toistaseksi)
Kuva

Kojelautanen..
Kuva

...jatkuu...

Re: Elämän vaiheita nappiksesta nimeltä "Crazy Jeltsin"

Lähetetty: 14.9.2013 1:03
Kirjoittaja ö..speed?
...ja mennäänkös taas...

:!: Projektin suuntima oli tähtäävä isompiin hevosvoima lukemiin joten koin paremmaksi tehdä jotain tälle...
Kuva

:idea: Siihen ratkaisuksi tottakai..tehostin sekä "pedalbox" (tehostamattomassa erilainen tuo pedaali häkkyrä)...
Kuva

:arrow: Asentamisessa piti irroitella erilaisia asioita edestä sekä porailla uusia reikiä tulipeltiin että setti osui kohilleen..Kuva
Kuva

:arrow: Siellä se nyt köllii.. (tiä sitten että tuliko jarruista yhtään paremmat :) )..
Kuva...

:arrow: Jarruputkia piti uusia tuon jälkeen kun vanhat kävivät lyhkäseksi..kuskin puolen etusta ei tarvinut vaihtaa ja sehän tarkoitti selvää säästöä :lol: :lol:

:arrow: Vähän myöhemmässä vaiheessa tuonne jalkatilan suuntaan viskattiin vielä 1700:sen kaasupoljin, joka siis vaijerille tarkoitettu..
Kuva

:arrow: Siinä sitten tultiin tulokseen että kun konehuoneeseen kerran tuli tollanen möykky (tehostin), niin toinen mokoma saa lähteä sieltä...
Kuva...

:!: patteri konttiin..(sitä on tullut mietittyä että miksi se laitettiin tankin puolelle :roll:

........jatkunee....

Re: Elämän vaiheita nappiksesta nimeltä "Crazy Jeltsin"

Lähetetty: 14.9.2013 2:36
Kirjoittaja ö..speed?
......

:arrow: Vanha kökkäre viskattiin tallin nurkkaan tekemään tilaa toiselle sydämmelle...
Kuva

:arrow: Laakeroitu apusimpukka sekä 5-lovinen salkku löysivät paikkansa sen jälkeen.

:!: Jotain tekniikka puolen osiakin oli jo hommattu :!: ...

:!: 1700:nen lohko...
Kuva

:!: Peltisarja 4-2-1...
Kuva

:!: Kevennetty vauhtipyörä (painoa en muista)...
Kuva

:!: Noiden lisäksi tuli vielä...
:arrow: "Kilpa" kansi.
:arrow: Joku kura nokka.
:arrow: Säädettävä nokka pyörä.
:arrow: Weberin 40mm tuplat + alumiininen imusarja.
:arrow: Facet sähköinen bensapumppu.
:arrow: Uusi kärjetön sytytys..

Kuva
Kuva

:arrow: Lohko hoonattiin / rengastettiin / laakeroitiin, sekä uusittiin stefat ja maali.
:arrow: Jakopäähän tuli uusi ketju sekä laahaimet / ohjurit + hipo hipona itsestään säätyvä ketjun kiristin 8) :D
:arrow: Uusiksi menivät myös vesipumppu / laturi ja moottorin kumityynyt.
:arrow: Peltisarjan jatkoksi tehtiin 2" putki yhdellä vaimentimella.
:arrow: Myöhemmässä vaiheessa lohkosta hiottiin vielä siivu pois..(ja tapahtui sille paljon muutakin).

:arrow: Hulluna heppuna laitoin kytkimeksi motonetin sarjan (ihan vakio levy ja asetelma) :shock: :shock: ..
:!: Yllätyksekseni se onkin kestänyt aikasta hienosti :!:

:arrow: Jäähdytys hoituu nappiksen oman syylärin kautta johon askarreltu sähköflekti + anturi paikka..(ei ole riittävä ainakan kesällä jonottaessa)..
Kuva

:arrow: Ja tottahan kun kerran mr.horsepower on pesiytymässä minun auton keulalle, niin pitihän mittareita laittaa ja ratti vaihtaa :lol: :lol: :lol: :lol: ...
Kuva

:arrow: Kiekka / lataus / vedenlämpö ja öljynpaine mittarit.

.........

Re: Elämän vaiheita nappiksesta nimeltä "Crazy Jeltsin"

Lähetetty: 14.9.2013 3:24
Kirjoittaja ö..speed?
.......

:!: Sittenhän olikin vuorossa penkitys / säätö sessiot.. :-P :-P :-P :-P .
:arrow: Se tehtiin Kalkkisten suunnalla.
:!: :!: Lopputulos oli erittäin mieltä lämmittävä..ei tosin yhtään niin kuin luulisi :-x :-x :evil: :evil: .
:shock: Koneen tehoalue oli erittäin suppea..muistaakseni jossain 3500rpm - 4500rpm välissä :shock: .
:shock: Lisäksi pata oli ruvennut savuttamaan ihan s..tanasti :? :( .
:cry: :cry: Tehoa myllystä tuli (jos en väärin muista) siinä 110 - 120hv paikkeille :( :cry: :roll: .
:cry: :oops: :oops: Kone oli siis tehty aivan päin arsea osista jotka ei toimineet keskenään :oops: :oops: :cry: .

:?: :?: Arvatkaas huvikseen tuliko tehtyä tälle projektille mitään vähään aikaan :?: :?:
:-| Oikein...EI TULLUT TEHTYÄ :!: :!: :!: :-|

:arrow: Nuku hyvin Jeltsin...
Kuva

....odotetaan seuraavaa siirtoa....

Re: Elämän vaiheita nappiksesta nimeltä "Crazy Jeltsin"

Lähetetty: 14.9.2013 9:42
Kirjoittaja veli samara
Kokeilla toisella kannella ja nokalla. Muutenhan setti kuullostaa hyvältä. Kansi väärin suunniteltu, tai tuo "kuranokka" ei sovi kokonaisuuteen.

Re: Elämän vaiheita nappiksesta nimeltä "Crazy Jeltsin"

Lähetetty: 14.9.2013 10:01
Kirjoittaja pressa
Teeppä villi kokeilu ja laita vakio nokka pukkeineen paikalle. Tehoa saattaa alkaa löytymään laajalta alalta. Tälläinen tapaus kävi yhdelle kun osti kanssa jonkun hiotun "kilpanokan". Ja venttiilivarren kummithan varmaan vaihdettiin kun kansi oli irti??

Re: Elämän vaiheita nappiksesta nimeltä "Crazy Jeltsin"

Lähetetty: 14.9.2013 11:06
Kirjoittaja ö..speed?
Jep..
Tuo homma kävi silloin joskus..nythän siellä on jo eri meininki menossa..
Mutta kuitenkin....
Samoihin suuntiin lähdettiin silloin vikaa tutkimaan..ja tultiin tämmöisiin tuloksiin..
Nokka ei todellakaan käynyt tohon koneeseen ja kaiken lisäksi nokkapukki oli kiero..
Kansikin paljastui loppujen lopuksi huonohkoksi..
Kaasarit olivat liian suorassa..kun niittenhän pitäisi olla vähän kallellaan..
Ja oli siinä pientä imuvuotoa ja sen sellasta pikku hommaakin havaittavissa.

Re: Elämän vaiheita nappiksesta nimeltä "Crazy Jeltsin"

Lähetetty: 14.9.2013 14:17
Kirjoittaja veli samara
Eikös pidempi imusarjakin lisäis tehoaluetta, ainakin alkupäähän. Sais mukavasti vääntävän koneen, kun peltisarjakin on 4-2-1. 8)

Re: Elämän vaiheita nappiksesta nimeltä "Crazy Jeltsin"

Lähetetty: 14.9.2013 15:54
Kirjoittaja ö..speed?
Ja yks mikä kans lisää tehoaluetta, niin se että tekee sen pahuksen koneen hyvin eikä roiski sinne osia millon mistäkin peltoautosta :lol: :lol:
Tai sitten ei tee tätä hommaa edes ladan koneeseen :lol: :lol:

Re: Elämän vaiheita nappiksesta nimeltä "Crazy Jeltsin"

Lähetetty: 14.9.2013 16:58
Kirjoittaja Jokari
Joo-o.

Meinasitko että 100 heppaa/litra irtoaa sormiaa naksauttamalla? Tai edes 75/litra? Niin että kone toimii virheettömästi, käynnistyy hyvin, tuottaa hyvän tehon ja väännön eikä kuluta litraakaan enempää bensaa kuin täysin hengetön vakiopata?

Kannattaisikohan nämä koneprojektit edes yrittää tehdä kunnolla tai jättää ne asioista ymmärtävien ammattilaisten vastuulle?
Lätkimällä sitä sun tätä sinne tänne ymmärtämättä kokonaisuutta tuottaa vain ja ainoastaan pelkkää paskaa.