Sivu 1/1
Pakokaasuarvot aivan kummia
Lähetetty: 14.6.2013 11:06
Kirjoittaja veli alexei
Arvot on aivan kummia:
CO: 0,1
CO2: 6,9
HC: 830
O2: 11
Nyt tarvis vinkkiä, että mistä etsiä vikaa...
Tulpat juuri lähiaikoina vaihdettu. Tyhjäkäynti huono/sitä ei ole. Käynti epätasaista.
-88 1600SL
Re: Pakokaasuarvot aivan kummia
Lähetetty: 14.6.2013 11:16
Kirjoittaja degen
Laihaa seosta sylintereissä. Ilmavuoto, kaasarin väärä säätö tai vastaavia kommervenkkejä.
Re: Pakokaasuarvot aivan kummia
Lähetetty: 14.6.2013 11:19
Kirjoittaja Jokari
Tolla CO:lla ei vanha kaasariauto käy mitenkään järkevästi eli liika laihalla pyörii.
Näissä pyörii aina imu/pakosarjan mutterit auki jossei ole varmistettu esim. Nord-Lock aluslevyillä eli niiden kireyttä tsekkailemaan.
Imusarjan ympäristön tsekkaus esim. jarrukliinerillä.
Tai sitten joku venttiili vuotaa kuumana, todennäköisesti 2. pako tai sopivasti vähän jokainen. Tuollaiseen happiarvoon ei kuitenkaan riitä pelkkä reikä putkessa, ei mitenkään.
Re: Pakokaasuarvot aivan kummia
Lähetetty: 14.6.2013 11:23
Kirjoittaja veli alexei
Vanhoilla tulpilla viime vuonna ennen leimaa seosta laihennettiin. Auttaisiko seoksen rikastus koko tilanteen normaaliksi? Vaikuttaisiko se CO:n ylös ja HC:n alas? Entä tuo O2?
Re: Pakokaasuarvot aivan kummia
Lähetetty: 14.6.2013 11:33
Kirjoittaja äölkjhgf
Vastaan nyt vaikka muut ehtikin ensin kun kerran pitkän tarinan kirjoitin
veli alexei kirjoitti:
CO: 0,1
CO2: 6,9
HC: 830
O2: 11
Happea ja palamatonta tavaraa näyttäisi olevan aika reilusti. Syynä voi olla esim. vuotava (pako)- venttiili (liian pieni välys jolloin venttiili ei sulkeudu kunnolla), jolloin pukkaa seoksen pakoputkeen puristustahdin aikana palamattomana. Tällainen vika selviää siten että nyppii tulpanjohtoja vuoron perään koneen käydessä ja viallisen sylinterin kohdalla käynti ei juuri muutu (Varoen, koska kyseessä korkeajännite).
Muita syitä: seos ei ole oikea esim. tilanteessa jossa rikastusläppä jää hieman kiinni/imuvuotoa/likainen ilmansuodin. Onhan noita seokseen vaikuttavia asioita. Kuitenkin jos seos on liian laiha/rikas niin syttyminen/palaminen häiriintyy ja jää sitten tuota happea ja palamatonta tavaraa.
Myös syttöpuolella voi olla häikkää, kuten viallista konkkaa tai kärkiä ym.
Re: Pakokaasuarvot aivan kummia
Lähetetty: 14.6.2013 11:44
Kirjoittaja äölkjhgf
Re: Pakokaasuarvot aivan kummia
Lähetetty: 14.6.2013 11:59
Kirjoittaja Lada-Jussi
autossa on weberin kaasutin, siitä se johtuu
