Autoveromuutoksia?
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 23.1.2004 11:32
- Paikkakunta: vantaa
Autoveromuutoksia?
Nyt se on jälleen toi joka vuotinen autovero muutoksista keskustelu muilla palstoilla. Enkä halua vatvoa mitkä ne tulee olemaan koska harvat ne on jotka siitä tietää niin silloin siitä lähtee mitä mielikuvitelluksumpia versioita.Mutta mikähän tulisi olemaan vanhojen autojen käyttövero?Pitihän se nykyinenkin käyttömaksu olla vain väliaikainen, niin helpostihan sitä hilataan ylöspäin tarvittaessa.(Belgiassa 4000-5000eguu/v)Saadaanhan me sitten niitä uudempia nivoja sitten saksasta!
Muuten miten niitä on siellä myynnissä kun niitä ei Suomessa saanut myydä EU sääntöjen mukaan?Vai koskiko se sääntönsä myöskin nivoja?
Muuten miten niitä on siellä myynnissä kun niitä ei Suomessa saanut myydä EU sääntöjen mukaan?Vai koskiko se sääntönsä myöskin nivoja?
-
- Viestit: 150
- Liittynyt: 3.10.2003 23:31
- Paikkakunta: tampere
Autoverot.
Jops! Toi autoverotus o tosiaa kimuranttia , ku tossa TL:staki sitä viimeks
lueskelin , et tuntuu tosiaa olevan nopanheittotouhua
No tossa
mistä sää puhuit on varmaanki kyse käyttömaksusta joka vanhoilla autoil
la hyvinkin voi olla Belgiassa tollanen, tosin on muistettava ,että Belgia on
ainakin ollut EU:n alhaisimpien uusienautojen verottajien joukossa eli sielä
tällä käyttömaksulla poistetaan vanhat kiesit teiltä ja saadaa uusia kaupak
si . Täällä Suomessa sen sijaan autokanta on niin vanhaa , ettei ole uskal-
lettu ainakaan vielä mennä tuonsuuruiseen käyttömaksuun. No eihän nois-
ta meidän "herroista" koskaan tiedä, mutta voisi esim polttoaineverotuk-
sen tulot äkkiä huveta jos kaikki esim 8vuotiaat autot saisivat tuon pika-
voiton, kun ei kuitenkaa suurella osalla työssäkäyvistäkään olisi halua tai
mahdollisuutta kalliiseen kertahankintaan eli uuteen autoon.
Tuota Nivaa ehkä ei siksi tuoda Suomeen , että sillä olisi liian pienet mark-
kinat täälläpäin varsinkin kun maastureilla on jo täysi autovero, kyllä se
muuten varmaan EU-normit läpäisee. Eihän niitä viimeisiä tuotuja Nivoja-
kaan taidettu montaa kymmentä myydä täällä.
lueskelin , et tuntuu tosiaa olevan nopanheittotouhua

mistä sää puhuit on varmaanki kyse käyttömaksusta joka vanhoilla autoil
la hyvinkin voi olla Belgiassa tollanen, tosin on muistettava ,että Belgia on
ainakin ollut EU:n alhaisimpien uusienautojen verottajien joukossa eli sielä
tällä käyttömaksulla poistetaan vanhat kiesit teiltä ja saadaa uusia kaupak
si . Täällä Suomessa sen sijaan autokanta on niin vanhaa , ettei ole uskal-
lettu ainakaan vielä mennä tuonsuuruiseen käyttömaksuun. No eihän nois-
ta meidän "herroista" koskaan tiedä, mutta voisi esim polttoaineverotuk-
sen tulot äkkiä huveta jos kaikki esim 8vuotiaat autot saisivat tuon pika-
voiton, kun ei kuitenkaa suurella osalla työssäkäyvistäkään olisi halua tai
mahdollisuutta kalliiseen kertahankintaan eli uuteen autoon.

Tuota Nivaa ehkä ei siksi tuoda Suomeen , että sillä olisi liian pienet mark-
kinat täälläpäin varsinkin kun maastureilla on jo täysi autovero, kyllä se
muuten varmaan EU-normit läpäisee. Eihän niitä viimeisiä tuotuja Nivoja-
kaan taidettu montaa kymmentä myydä täällä.
Mää oon elellyt siinä uskossa, että belgit maksaa autoa ostaessa erillisen saasteveron, mikä lasketaan taas periaatteessa koneen koon tai päästöjen mukaan. Ja että sikäläiset sitten kaiketi saa jotain rahaa takaisinkin saasteverosta, kun myyvät auton pois. Käytettynä ostava maksaa sitten uudestaan veroa autosta.
Korjatkaa ihmeessä kun kuitenkin olen väärässä, tässä uskossa olen elänyt.
Korjatkaa ihmeessä kun kuitenkin olen väärässä, tässä uskossa olen elänyt.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hmm
joka tapauksessa vanhan auton käyttäjän kulut tulee nousemaa, vaikka sitten vaihtaisi uuteen autoonkin, eli yksityisautoilun hinta nousee (oikein kivaa
) onneksi joukkoliikennekin saman aikaisesti kilpailutettaan ja yksityistetään, joten senkin osalta kuntien tuen loppuessa, hinnat nouseea ja vuorot vähenee.
taas voi todeta että, onneksi alkoholin hinta laskee ja saatavuus paranee, ei kannata käydä töissä vaan jäädä kotiin ryyppäämään

taas voi todeta että, onneksi alkoholin hinta laskee ja saatavuus paranee, ei kannata käydä töissä vaan jäädä kotiin ryyppäämään


Re: hmm
Älähän nyt, juurihan vanhan auton käyttäjien maksu taakkaa kevennettiin. Autonsa saa viedä ilmaiseksi kierrätyspisteeseenLada-Jussi kirjoitti:joka tapauksessa vanhan auton käyttäjän kulut tulee nousemaa, vaikka sitten vaihtaisi uuteen autoonkin, eli yksityisautoilun hinta nousee (oikein kivaa) onneksi joukkoliikennekin saman aikaisesti kilpailutettaan ja yksityistetään, joten senkin osalta kuntien tuen loppuessa, hinnat nouseea ja vuorot vähenee.
taas voi todeta että, onneksi alkoholin hinta laskee ja saatavuus paranee, ei kannata käydä töissä vaan jäädä kotiin ryyppäämään

,_,/ukka
Autoton on huoleton
joo tuli just vietyä yks raato Seutulan Kuusakoskelle (ei Lada) "ilmaiseksi". Saivat toista tonnia ilmaista rautaa pihaan kuskattuna.
Sehän tässä vähän ihmetyttää, että etelänaapurissa maksetaan 1000 kroonia kun vie kokonaisen auton paaliin paikalliselle Emexille.
Sehän tässä vähän ihmetyttää, että etelänaapurissa maksetaan 1000 kroonia kun vie kokonaisen auton paaliin paikalliselle Emexille.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hitsi...
se on sitten Ladojen, Mossejen ja Volgien menoa jos virossa oikein maksetaan siitä että ne viedään paaliin
onkohan joku eu määräys että sellasella neuvostoaikaisella kalustolla ei ajella


tuskin se mikään Eu-määräys on, vaan raudan hinta on noussut ja romulla on arvoa. Emexinhän omistaa Kuusakoski, joten suomalaisia yksinkertaisesti vedätetään: tyhmiltä romut (lue:rahat) pois "ilmaiseksi".
Hinnasto: ajoneuvot (sõidukid) lasketaan Fe%:n mukaan tonni=1550EEK, siitä tulee, että esim. Ladasta saa sen n. 1000EEK. Edellytyksenä, että kaikki rauta on kiinni (kone, vaihteisto jne.)
http://www.emex.ee/?id=624
Hinnasto: ajoneuvot (sõidukid) lasketaan Fe%:n mukaan tonni=1550EEK, siitä tulee, että esim. Ladasta saa sen n. 1000EEK. Edellytyksenä, että kaikki rauta on kiinni (kone, vaihteisto jne.)
http://www.emex.ee/?id=624
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: hitsi...
Eiköhän tuo johdu siitä, että raaka-aineiden hinnan nousun myötä myös rautaromun hinta on noussut 50-70Eurosta yli 200Euroon/tonni. Suomessa vain purkutyövoima yms. on kallimpaa, eli auton tuojalle ei työvoimakulujen jälkeen jää mitäänLada-Jussi kirjoitti:se on sitten Ladojen, Mossejen ja Volgien menoa jos virossa oikein maksetaan siitä että ne viedään paaliinonkohan joku eu määräys että sellasella neuvostoaikaisella kalustolla ei ajella

,_,/ukka
Autoton on huoleton
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: hitsi...
Ei vaan Nato määräys.Lada-Jussi kirjoitti:se on sitten Ladojen, Mossejen ja Volgien menoa jos virossa oikein maksetaan siitä että ne viedään paaliinonkohan joku eu määräys että sellasella neuvostoaikaisella kalustolla ei ajella
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna