Sivu 1/1

käsijarrun säätö

Lähetetty: 16.5.2013 8:50
Kirjoittaja 1200L Red
Onko1988 nappiksessa käsin rummun sisästä säädettävät jarrukengät, vai onko auton alla joku automaattisäätö, jonka pitäis pelata?

Re: käsijarrun säätö

Lähetetty: 16.5.2013 9:03
Kirjoittaja pressa
Käsijarruvaijeria voi kiristää auton alta, toki jos vaihtaa jarrukengät niin ei tarvitse kiristää. (kannataa sitten muistaa että Ladassa käsijarruvivusto on toteutettu siten ettei käsijarru toimi tiettyä kuluneemmilla kengillä, käyttöjarrulla toimii rautaan asti. Tämä on siis ns. kulumisen ilmaisin takajarrukengille)

Re: käsijarrun säätö

Lähetetty: 16.5.2013 10:44
Kirjoittaja 1200L Red
Avasin just rummut.Kengät ihan uutta vastaavat pinnaltaan.Käsijarrukahva nousee ihan ylös.Rummut ei laahaa yhtään kenkien kanssa.

Re: käsijarrun säätö

Lähetetty: 17.5.2013 16:11
Kirjoittaja Zapsky
Ei muutakuin auton alle ja kiristämään. Haun avulla löysin itselleni kelpo ohjeet. Ei tarvitse edes nostaa autoa kiitos kunnon maavaran :D

Re: käsijarrun säätö

Lähetetty: 18.5.2013 10:53
Kirjoittaja Anaconda
Ennen käsijarrun tiukkaamista säätäisin kuitenkin kengät pintaan, jos ei ole jo automaattisäädöllä. Jos ei ole aikaisempaa kokemusta säädöstä, jätä vaikka aluksi rumpu auki kokonaan säädön ajaksi niin hahmotat helpommin mihin suuntaan epäkeskolimppuja pitää pyörittää. Viimeinen silaus sitten rummun ollessa paikoillaan.

Re: käsijarrun säätö

Lähetetty: 18.5.2013 18:57
Kirjoittaja 1200L Red
Ok.Säätökö tapahtuu siis vain niiden epäkeskojen kääntämisellä rummun takaa?

Re: käsijarrun säätö

Lähetetty: 25.6.2013 12:19
Kirjoittaja Esto_r
Epäkeskoista säädät liinat eka rumpuun kiinni ja sitten löysäät hieman ettei liinat laahaa. Näin siis saat liinat lähelle, sen jälkeen kiristät käsijarruvaijerin sopivaan tiukkuuteen. Helpottaa tosiaan jos käännät epäkeskon mahdollisimman sisään rummun ollessa irti ja sitten rumpu vaan paikoilleen ja säätämään.