http://nanno.homeip.net/ladaboard/viewt ... ght=#25686
Lada + turbo taas kerran
-
Henkku
Lada + turbo taas kerran
Tehdään näin sitten, auttakaa ny woihan wanha wihtahousu 
http://nanno.homeip.net/ladaboard/viewt ... ght=#25686
http://nanno.homeip.net/ladaboard/viewt ... ght=#25686
-
turbo ic
-
Henkku
Ok, ehkä olin kärsimätön, olen tottunut nopeisiin vastauksiin, mun moka, luulin että jätitte ilman huomiotaBoris kirjoitti:On se hyvä, että jaksoit peräti 2 päivää odotella... Tietysti käyttelit ahkerastia odotusajan.
Hakua on käytetty kuten mainitsin.
Jeps, männät varmaankin pysyy ihan kunnossa, meinasin jollain 0.5 ahtopaineilla pyörittää meinasin jättää välijäähyttimen pois, riippuu budjetista.
Nyt pitäisi vaan valita joku halpa ja toimiva kaasari... Ehdotuksia? Jossain topikis oli juttua mutta kokemuksia kellää, eli suositelkaa
Ja kun ei ole pahemmin tullu turbotettua, niin voiko se ahtoletku olla jotain muoviputkea esim? Tai jotain muuta joustavaa, vai onko se pakko olla metalliputkea?
Ja se painelaatikko, onko sillä mitään kriteerejä? Vai voiko kaasariin lykkää sen ahtoletkun suoraan kiinni ilman laatikkoja?
Ja se pakosarja. Tuleeko toimiva yhdistelmä jos muokkaan vakio valurautasarjasta?
Jos maltat tuossa puolessa baarissa pysyä niin kestää kyllä vakio alakerta kunhan on kunnossa! Tietysti takomännät ei ole pahitteeksi. Kun turbottaa niin pitää muistaa että polttoaineensyöttö ja sytkä on ne asiat joihin kannattaa panostaa ettei turhaan riko konetta. Letkulla ei juuri väliä kunhan paineen kestää, painekotelolle oli jotain laskukaavoja olemassa. Noilla paineilla ei juuri kyllä käytönnön merkitystä, rupeaa vaikuttamaan kun paineita enemmän ja joka pytylle oma kaasuläppä. Se välijäähdytin kyllä olisi ihan hyvä, saisi paremmin tehoa ja pienentäisi moottorin lämpökuormaa.
Vauhdin tae - alamäki
-
Henkku
Jeps, eli toteutan paineletkun muovi-vesiputkella mitä käytetään esim. lavuaareissa
Apuna käytän klemmareita ja jotain kumia millä yhdistän liitokset
Kaasarin päälle teen sellasen pienen painelootan
Jonkun halvan jäähyn hommaan sinne nokille varmaankin
Isompi polttoainepumppu ois asiaa? (pakollinen?)
Mitä sytkälle pitäisi tehä?
Ja pakosarjan taijan tehä siitä vakiosta valuraudasta?
Kaasarin päälle teen sellasen pienen painelootan
Jonkun halvan jäähyn hommaan sinne nokille varmaankin
Isompi polttoainepumppu ois asiaa? (pakollinen?)
Mitä sytkälle pitäisi tehä?
Ja pakosarjan taijan tehä siitä vakiosta valuraudasta?
-
Henkku
-
tsenobiili
- Viestit: 112
- Liittynyt: 6.11.2003 15:34
Vakioalakerta toimi ainakin mulla 1 bar ahdoilla ja 172 hepan tehoilla moitteettomasti vaikka en ollut edes sen kuntoa tarkastanut.
Ruiskun bensapumpun ja turpokaasuttimelle tarkoitetun bensanpaineensäätimen tarvitset jos olet turbon painepuolelle kaasutinta asentamassa.
Kaasuttimeksi suosittelisin Weberin Dat32:sta koska se on helppo laittaa originaalin tilalle, säätö on yksinkertaista ja toimivuuskin hyvä.
Puolen kilon paineilla ei virranjakajalle tarvitse tehdä yhtään mitään. Riittää kun perusennakkoa säätää vähän myöhäisemmälle. Jos viimeisen päälle ollaan rakentamassa niin ahdon mukaan sytkää myöhäistävä systeemi on tietysti paras ratkaisu. Omasta kinneristä laitoin keskipakolimput kokonaan jumiin ja perusennakkoa aikaisemmalle. Kyhä tuntui toimivan oikein hyvin mutta kai siinäkin parantamisen varaa olisi ollut
Alkuperäinen kärjellinen sytkäsysteemi toimii vielä puolen kilon paineilla mutta 1 barilla alkaa jo pätkimään.
Ruiskun bensapumpun ja turpokaasuttimelle tarkoitetun bensanpaineensäätimen tarvitset jos olet turbon painepuolelle kaasutinta asentamassa.
Kaasuttimeksi suosittelisin Weberin Dat32:sta koska se on helppo laittaa originaalin tilalle, säätö on yksinkertaista ja toimivuuskin hyvä.
Puolen kilon paineilla ei virranjakajalle tarvitse tehdä yhtään mitään. Riittää kun perusennakkoa säätää vähän myöhäisemmälle. Jos viimeisen päälle ollaan rakentamassa niin ahdon mukaan sytkää myöhäistävä systeemi on tietysti paras ratkaisu. Omasta kinneristä laitoin keskipakolimput kokonaan jumiin ja perusennakkoa aikaisemmalle. Kyhä tuntui toimivan oikein hyvin mutta kai siinäkin parantamisen varaa olisi ollut
Alkuperäinen kärjellinen sytkäsysteemi toimii vielä puolen kilon paineilla mutta 1 barilla alkaa jo pätkimään.
-
Henkku
Jeps, ahdin on ostettu (se KKK K03) ja nyt etsiskelen kyseistä kaasaria, googletin siitä hieman ja ihan hyvältä vaikuttais tuollaiseen rottarojektiin
Jos laittaa ruiskun bensapumpun, niin pitääkö tankkiin viedä paluulinja? Ja onko se ruiskun bensapumppu ihan bolt on että ei tarvi ku laittaa vanhan tilalle, vai tarviiko alkaa tekemään omia muutoksia?
Saa nähä pysyykö siinä puolen kilon ahdoissa sitten kun alkaa rakentelemaan
Jos laittaa ruiskun bensapumpun, niin pitääkö tankkiin viedä paluulinja? Ja onko se ruiskun bensapumppu ihan bolt on että ei tarvi ku laittaa vanhan tilalle, vai tarviiko alkaa tekemään omia muutoksia?
Saa nähä pysyykö siinä puolen kilon ahdoissa sitten kun alkaa rakentelemaan
-
Henkku
Tulin tässä muuten miettineeksi, että paljonkohan mahtaa olla tehonlisäys jos aihiona toimii 1500 tai 1600 kone, ja sitä siis ajan 0.5 ahdoilla, välijäähyllä, omatekosella 2.5tuuman putkistolla ja tuolla kaasarilla?
Entä 0.7 ahdoilla?
Kuten sanoin, ferrariominaisuuksia en kaipaa, mutta kyllä se päälle sata olisi irrottava
Leimallehan pitää mennää 100.8 hevosvoimilla, mutta sehän onnistuu ahtopaineita rajoittamalla
Entä 0.7 ahdoilla?
Kuten sanoin, ferrariominaisuuksia en kaipaa, mutta kyllä se päälle sata olisi irrottava
Leimallehan pitää mennää 100.8 hevosvoimilla, mutta sehän onnistuu ahtopaineita rajoittamalla
-
raimo87
Tehon lisäystä ajatellen on hyvänä perus arvona pitää sitä että vapaasti hengittävässä 1500 moottorissa sylinteriin voi tulla korkeintaan 375 cc seosta mutta hyden kilon ylipaineella seosta virtaisi vastaavasti 750 cc jolloin moottori vastaisi 3l vapari konetta edellyttäen että hengitys on kunnossa. Eli kilon paineella tehot + 100% ja puolen kilon paineella + 50%. voin olla väärässä.
[/img]
-
pravda
yksinkertaistetaan
Voit muokata paketista vieläkin yksinkertaisemman (lue kasarimman). Eli asennat kaasarin turbon imupuolelle, ei tarvii miettiä turbotuksen kestävää kaasutinta, vaan voit ? jopa käyttää orginal kaasutinta. Tiedä sitten tarjoaako vakkari tarpeeks kakkua jottei päästä liian laihalle...
-
Henkku
Re: yksinkertaistetaan
Hyvin, hyvin varteen otettava idea, onko kenelläkään kokemuksia tästä? Toi vois olla ihan ok toteuttaaki jopapravda kirjoitti:Voit muokata paketista vieläkin yksinkertaisemman (lue kasarimman). Eli asennat kaasarin turbon imupuolelle, ei tarvii miettiä turbotuksen kestävää kaasutinta, vaan voit ? jopa käyttää orginal kaasutinta. Tiedä sitten tarjoaako vakkari tarpeeks kakkua jottei päästä liian laihalle...
a odotusajan. :)