Sivu 1/2
Lada + Jäärata
Lähetetty: 13.2.2013 20:12
Kirjoittaja Laatustaja
Moro! Onko kellään muulla kokemusta jäärata ladoista?
Itse ostin ladan jäälle ja olen parina päivänä käynyt ajelemassa. Poikittainen tukivarren kiinnike meni poikki ekoilla kierroksilla ja toisena päivänä tippui rengas sekä vasen pitkittäinen tukivarsi meni poikki. Tekniikaltaan on toiminut ihan hyvin. Lada on 1995 vuoden 1500S.
Re: Lada + Jäärata
Lähetetty: 13.2.2013 21:47
Kirjoittaja kappa12
On nyt parilta päivältä kans kokemusta jäärataladasta, aivan pirun hauskaa hommaa, varsinkin ladalla... Ittellä ei oo radalla vastustanu ihan samaan malliin, mutta kyllä sielä saadaan kaikki autot rikki... Tuos meidän radalla on useampikin subaru ja niis on takuttu tukivarsien kans kun ne meinaa repeillä korista irti...
Re: Lada + Jäärata
Lähetetty: 13.2.2013 23:43
Kirjoittaja 'aatee'
Kokemusta on ja hyvin ovat rääkkiä kestäneet!
Perän kun hitsaa lukkoon ja piikit alle niin onhan se mukavaa, tosin voimahan puuttuu vakio vempeleistä rajumpaan menoon

Mutta hauskaahan se on Ladalla pöllyttää niinkuin yleensä kaikilla takavetosilla.
Re: Lada + Jäärata
Lähetetty: 17.2.2013 15:36
Kirjoittaja START
eilen taas meni reilu 40litraa 98 oktaanista taivaan tuuliin kun jäärataa hiottiin
ei voi kun ihmetellä miten se pysyy kasassa aina vaan. jotain häikkää siinä on koko talven ollut kun meinaa lämpöjä nostaa väkisin, mutta ei enään ole edes vihtinyt mittaria tuijottaa, on vaan annettu mennä surutta.
eikä tollanen missä pikkasen alustaa muutettu (pyörät kääntyy ja muuta pientä) ja himpun laitettu 1700 kone mikään kovin hidas enään ole. tuli hiillostettua useempaa ahtimella varustettua japanilaista vekotinta ihan menestyksekkäästi.
Re: Lada + Jäärata
Lähetetty: 2.3.2013 21:38
Kirjoittaja START
tarvi lähtee yli 150kilometrin päähän ajamaan että sai jäärata kamppeen rikki.
kanspahvi sieltä ainakin meni, nyt voi hyvillä mielin luopua ladan moottorista ja siirtyä uudelle aikakaudelle tän osalta.
jos kaikki menee nappiin ens talvi tuo tullessaa 2,3 litraa ahdettua neliventtiilitekniikkaa
Re: Lada + Jäärata
Lähetetty: 2.3.2013 22:26
Kirjoittaja pressa
START kirjoitti:ahdettua neliventtiilitekniikkaa
Oh, hoh. Minulla on sentään vaparina kahdeksan-venttiili tekniikkaa, kohta varmaan joku warremies tulee hehkuttamaan: nou valves...
Re: Lada + Jäärata
Lähetetty: 3.3.2013 10:41
Kirjoittaja START
pressa kirjoitti:START kirjoitti:ahdettua neliventtiilitekniikkaa
Oh, hoh. Minulla on sentään vaparina kahdeksan-venttiili tekniikkaa, kohta varmaan joku warremies tulee hehkuttamaan: nou valves...
kyllä niitä yhteensä taitaa 16 kertyä.
renkaissa on myös jokasessa yks venttiili niistäkin tulee yhteesä neljä

Re: Lada + Jäärata
Lähetetty: 3.3.2013 12:35
Kirjoittaja kappa12
Yhtä jäärata-Ladaa pitäis kans lähteä parsimaan... Alkuperäiset kierteet pyörännavois ei tosiaan oo kestävyydellä pilattu joten laitetaan tilalle lyötävät pinnapultit, siis jos ne navat saa sieltä jotenkin purettua käteen...

Re: Lada + Jäärata
Lähetetty: 3.3.2013 13:38
Kirjoittaja START
kyllä se sieltä aika helpolla purkuu.
rasvakupin kun saa pois ja satulan niin loput lähtee jo melkeen itestään
piikki kummejakin tarvii ens kaudelle uusia. bf taitaa olla ainoa oikea merkki. täytynee päivittää pulttijako 5x114,3 niin löytyy 16" vanteita hiukka paremmin
Re: Lada + Jäärata
Lähetetty: 3.3.2013 13:47
Kirjoittaja kappa12
START kirjoitti:kyllä se sieltä aika helpolla purkuu.
rasvakupin kun saa pois ja satulan niin loput lähtee jo melkeen itestään
piikki kummejakin tarvii ens kaudelle uusia. bf taitaa olla ainoa oikea merkki. täytynee päivittää pulttijako 5x114,3 niin löytyy 16" vanteita hiukka paremmin
Niin, jos ne pultit vain aukee....
On bf kestävyydeltään aivan ylivoimainen, mutta puolivakion ladan alle vähän niinkun ampuis tykillä kärpästä... Joku 14" pinnattu vois olla halkaisijansa ja painonsa takia parempi... Sitten kun tehoa on +200hv, välitetty laatikko ja perä niin asia on jo eri...
Re: Lada + Jäärata
Lähetetty: 3.3.2013 14:54
Kirjoittaja äölkjhgf
kappa12 kirjoitti:Yhtä jäärata-Ladaa pitäis kans lähteä parsimaan... Alkuperäiset kierteet pyörännavois ei tosiaan oo kestävyydellä pilattu joten laitetaan tilalle lyötävät pinnapultit, siis jos ne navat saa sieltä jotenkin purettua käteen...

Toinen vaihtoehto voisi olla se, että tekee napoihin 14x1.5 kierteet ja käyttää riittävän pitkiä pultteja. Koska tuo halkaisijan kasvu, sekä karkeampi eli syvemmälle uppoutuva kierre on alkuperäistä 12x1.25 kierrettä huomattavasti lujempi ratkaisu. Lähtöreikä kyseiselle kierteelle n. 12.5 mm, 12 millinenkin riittää jos käyttää laadukkaampaa "konekierretappia"
Ja jos menee suteen, niin on sitten sopiva reikä esim. Saab 900:n pinnapulteille.
Re: Lada + Jäärata
Lähetetty: 3.3.2013 14:58
Kirjoittaja START
kappa12 kirjoitti:
On bf kestävyydeltään aivan ylivoimainen, mutta puolivakion ladan alle vähän niinkun ampuis tykillä kärpästä... Joku 14" pinnattu vois olla halkaisijansa ja painonsa takia parempi... Sitten kun tehoa on +200hv, välitetty laatikko ja perä niin asia on jo eri...
tolla "puolivakiolla" ladalla on useempi sarja hyviä 15" pinnattuja tullut ajettua p*skaks nykysistäkään kaks talvea ajetuista ei varsinaisesti piikkejä puutu mut ei ne mitään pidä, eivät ole oikeen hyvin pitänyt kyllä missään vaiheessa, heti kun jään pinta menee rikki niin alkaa luistelu..
ja se 200heppaahan löytyy tulevasta koneesta jo vakiona
Re: Lada + Jäärata
Lähetetty: 3.3.2013 16:08
Kirjoittaja kappa12
START kirjoitti:kappa12 kirjoitti:
On bf kestävyydeltään aivan ylivoimainen, mutta puolivakion ladan alle vähän niinkun ampuis tykillä kärpästä... Joku 14" pinnattu vois olla halkaisijansa ja painonsa takia parempi... Sitten kun tehoa on +200hv, välitetty laatikko ja perä niin asia on jo eri...
tolla "puolivakiolla" ladalla on useempi sarja hyviä 15" pinnattuja tullut ajettua p*skaks nykysistäkään kaks talvea ajetuista ei varsinaisesti piikkejä puutu mut ei ne mitään pidä, eivät ole oikeen hyvin pitänyt kyllä missään vaiheessa, heti kun jään pinta menee rikki niin alkaa luistelu..
ja se 200heppaahan löytyy tulevasta koneesta jo vakiona
Sitten BF:ää alle...
Re: Lada + Jäärata
Lähetetty: 4.3.2013 15:02
Kirjoittaja HTT-Racing
Ladalla tullut jäätä ajeltua kanssa jo usempia talvia, hyvin on toiminut, takaa poikittaistuki kerran revennyt. Ja ajo on ollut rajua =) Tuli rakenneltua toinenkin lada, nyt kaks autoa samoilla koneilla (fiat tc), velipojan/kavereiden kanssa ei sen hauskempaa ole ollutkaan kun startti samalta viivalta ja milliäkään ei anneta periksi =) Valkoisessa ladassa on tosin bilsteinin alusta ja toimii aivan mielettömän hyvin jäällä, verrattuna mustaan "death proof" versioon, jossa on kokeiltu vaikka mitä jousi-iskari-yhdistelmää. Bilsteinit on nyt haussa siihenkin =)
Tehoakin on aika sopivasti, mukava kierroskone vielä niin äänimaailmakin on kohdallaan. Kuvia on muutama autoista tuolla fb-linkissä alempana. Ja piikeistä parhaat on ollut misukat, kestäneet aina todella hyvin ja pitoa mukavasti. Hinta vaan järkyttävä.
Re: Lada + Jäärata
Lähetetty: 9.3.2013 18:41
Kirjoittaja START
http://s1106.beta.photobucket.com/user/ ... 7.mp4.html
tuolla näkyy ainakin vähän aikaa in car pätkä tältä talvelta