Deltan huolto?
Deltan huolto?
Arvoisat Ladistit,
olen uusi listalla vaikka olen mielenkiinnolla sitä seurannut jonkun aikaa - kiitos teille kaikille hyvästä saitista. Lada 1200 L on ollut ajokkina vuodesta 1999 ja nyt Lauantaina tuli perheeseen 111 STW 8 v , vuosimallia 2001. Ajokilometrejä on tällä hetkellä 18 000 ja koska 15 000 huolto on tekemättä ajattelin varata huollosta aikaa mahd. pikaisesti. Paria kysymystä olisi teille: kannattaako huollattaa Deltassa - vai onko teillä Turkulaisilla tiedossa parempi vaihtoehto. Mikä on muuten se suositeltava vaihtoväli nokkahihnalle näissä autoissa - jossain lukee 4 v/ 60 000 km ja Deltassa sanovat taas kolme vuotta?
Huoltovihkon mukaan tässä huollossa ei tapahdu paljon muuta kuin öljynvaihto ja siitä se 170 eur kuulostaa aika pahalta
Entäs ruosteenesto - tässä autossa on pelkästään alustasuojaus mutta ei erillistä Dinitrol käsittelyä - kannattaako sitä teettää kolme vuotta vanhassa autossa?
olen uusi listalla vaikka olen mielenkiinnolla sitä seurannut jonkun aikaa - kiitos teille kaikille hyvästä saitista. Lada 1200 L on ollut ajokkina vuodesta 1999 ja nyt Lauantaina tuli perheeseen 111 STW 8 v , vuosimallia 2001. Ajokilometrejä on tällä hetkellä 18 000 ja koska 15 000 huolto on tekemättä ajattelin varata huollosta aikaa mahd. pikaisesti. Paria kysymystä olisi teille: kannattaako huollattaa Deltassa - vai onko teillä Turkulaisilla tiedossa parempi vaihtoehto. Mikä on muuten se suositeltava vaihtoväli nokkahihnalle näissä autoissa - jossain lukee 4 v/ 60 000 km ja Deltassa sanovat taas kolme vuotta?
Huoltovihkon mukaan tässä huollossa ei tapahdu paljon muuta kuin öljynvaihto ja siitä se 170 eur kuulostaa aika pahalta
Entäs ruosteenesto - tässä autossa on pelkästään alustasuojaus mutta ei erillistä Dinitrol käsittelyä - kannattaako sitä teettää kolme vuotta vanhassa autossa?
Ruostesuojaus tuon ikäiselle autolle kannattaa. Se kannattaa minkä ikäiselle autolle tahansa. TV-Tampereen liikenneohjelmassa oli viime syksynä asiaa ruostesuojauksesta ja jo vuoden ikäisissä autoissa oli ruostetta puutteellisen suojauksen vuoksi. Kolmen vuoden iässä Ladan koteloissa saattaa olla alkavaa ruostetta, mutta kyllä senkin päälle tehty suojaus auttaa, koska se estää hapen lävitsepääsyn.
Kunnollisessa ruostesuojaamossa tehty suojaus on aina parempi kuin kotikonstella suoritettu. Kotelosuoja-aineen levitettävyys letkulla ja ruiskulla ei ole kotikonstein ongelma, mutta koteloiden puhdistus ja kuivaus on. Kuivauksen tärkeyttä ei voida liiaksi korostaa sillä kosteuden päälle tehty ruostesuojaus on pahempi kuin se, että kotelot olisivat puhtaalla pellillä.
Kunnollisessa ruostesuojaamossa tehty suojaus on aina parempi kuin kotikonstella suoritettu. Kotelosuoja-aineen levitettävyys letkulla ja ruiskulla ei ole kotikonstein ongelma, mutta koteloiden puhdistus ja kuivaus on. Kuivauksen tärkeyttä ei voida liiaksi korostaa sillä kosteuden päälle tehty ruostesuojaus on pahempi kuin se, että kotelot olisivat puhtaalla pellillä.
Kiitos neuvosta! Onko kellään tietoa onko niissä eri ohjelmissa suuriakin eroja. Dinitrol-käsittely taitaa olla yleisin? Vielä jos joku auttaisi sen nokkahihnan vaihtovälin kanssa niin pääsisi varaamaan autolle huolto. Kiitoksia etukäteen vastauksista!Kamaz kirjoitti:Ruostesuojaus tuon ikäiselle autolle kannattaa. Se kannattaa minkä ikäiselle autolle tahansa. TV-Tampereen liikenneohjelmassa oli viime syksynä asiaa ruostesuojauksesta ja jo vuoden ikäisissä autoissa oli ruostetta puutteellisen suojauksen vuoksi. Kolmen vuoden iässä Ladan koteloissa saattaa olla alkavaa ruostetta, mutta kyllä senkin päälle tehty suojaus auttaa, koska se estää hapen lävitsepääsyn.
Kunnollisessa ruostesuojaamossa tehty suojaus on aina parempi kuin kotikonstella suoritettu. Kotelosuoja-aineen levitettävyys letkulla ja ruiskulla ei ole kotikonstein ongelma, mutta koteloiden puhdistus ja kuivaus on. Kuivauksen tärkeyttä ei voida liiaksi korostaa sillä kosteuden päälle tehty ruostesuojaus on pahempi kuin se, että kotelot olisivat puhtaalla pellillä.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jes
velipoika teetti pari vuotta vanhaan 110 Ladaan uusintakäsittelyn ruostesuojauksen osalta, autosta löytyi alkuperäisen ruostesuojauksen todistukset ja teettämällä määräaikaisuusinnan takaa puhkiruostumattomuus takuun keston jatkossakin.
Nokkahihnan vaihto kuuluu 60tkm huoltoon, mutta edellä mainitussa autossa tuli vaihtosuoritettua jo alle 50tkm kun vesipumpun laakerit petti ja hihnakin ehti jo hankaantua huonoksi. eikös 60 tkm tule kuitenkin kasaan jo ennen kuin edes 3 vuotta, neljästä puhumattakaan?
Deltassa, kuten varmaan muissakin merkkiliikkeissä, on kiinteät huoltohinnat, eli joku määräaikaishuolto kokonaisuus voi tulla edullisemmaksi kuin teettää yksittäisiä töitä ja jos silloin kaikki tehdään niin kuin määräaikaishuolto-ohjelmassa määrätään pitäisi auton silloin olla varma ja turvallinen.
Nokkahihnan vaihto kuuluu 60tkm huoltoon, mutta edellä mainitussa autossa tuli vaihtosuoritettua jo alle 50tkm kun vesipumpun laakerit petti ja hihnakin ehti jo hankaantua huonoksi. eikös 60 tkm tule kuitenkin kasaan jo ennen kuin edes 3 vuotta, neljästä puhumattakaan?
Deltassa, kuten varmaan muissakin merkkiliikkeissä, on kiinteät huoltohinnat, eli joku määräaikaishuolto kokonaisuus voi tulla edullisemmaksi kuin teettää yksittäisiä töitä ja jos silloin kaikki tehdään niin kuin määräaikaishuolto-ohjelmassa määrätään pitäisi auton silloin olla varma ja turvallinen.

-
- Viestit: 475
- Liittynyt: 26.9.2003 8:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna, Hauho, Alvettula, Ilmoila
- Viesti:
delta
Mulla oli Sammukka 15000km:n huollossa ja huolto oli kai muuten ihan ok, paitsi: Hinta muuttui kolmeen kertaan. Puhelimessa 169eur, Vaimokkeelle sanottiin 177eur ja maksaessa 192 eur. No viimeinen hinta tuli palaneen jarruvalon vaihtamisesta. Lampun hinta 1,30 eur ja vaihtotyö 23,40 eur.
Piti samalla tsekkauttaa Sammukan pienehköt käyntihäiriöt takuuseen, mutta ei oltu muuta kuin katsottu vikakoodit ja poistettu ne muistista. No kyllähän minä ne vikakoodit tiesin, kun Sammukassa on bk-16 ajotietokone jonka kyllä poistin käytöstä ennen huoltoon viemistä.
Piti samalla tsekkauttaa Sammukan pienehköt käyntihäiriöt takuuseen, mutta ei oltu muuta kuin katsottu vikakoodit ja poistettu ne muistista. No kyllähän minä ne vikakoodit tiesin, kun Sammukassa on bk-16 ajotietokone jonka kyllä poistin käytöstä ennen huoltoon viemistä.
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
Re: jes
[quote="Lada-Jussi"]
Nokkahihnan vaihto kuuluu 60tkm huoltoon, mutta edellä mainitussa autossa tuli vaihtosuoritettua jo alle 50tkm kun vesipumpun laakerit petti ja hihnakin ehti jo hankaantua huonoksi. eikös 60 tkm tule kuitenkin kasaan jo ennen kuin edes 3 vuotta, neljästä puhumattakaan?
Jaa - 17 000 km on tällä hetkellä lasissa, kolme vuotta on mennyt ja itse ajan n. 5000 -7000 km vuodessa joten taitaa aikaraja ylittyä ennen km-rajaa...jos ei sitten lähtisi Togliattiin varaosia ostamaan, kerran kuussa...
kai ne Deltan huollossa sitten voivat suositella vaihtoa jos tarvetta on ja yleensä kun jotain myy niin ainahan asiakas tarvitsee
Nokkahihnan vaihto kuuluu 60tkm huoltoon, mutta edellä mainitussa autossa tuli vaihtosuoritettua jo alle 50tkm kun vesipumpun laakerit petti ja hihnakin ehti jo hankaantua huonoksi. eikös 60 tkm tule kuitenkin kasaan jo ennen kuin edes 3 vuotta, neljästä puhumattakaan?
Jaa - 17 000 km on tällä hetkellä lasissa, kolme vuotta on mennyt ja itse ajan n. 5000 -7000 km vuodessa joten taitaa aikaraja ylittyä ennen km-rajaa...jos ei sitten lähtisi Togliattiin varaosia ostamaan, kerran kuussa...
kai ne Deltan huollossa sitten voivat suositella vaihtoa jos tarvetta on ja yleensä kun jotain myy niin ainahan asiakas tarvitsee
