Sivu 1/1
1700 ruiskukoneen sähköt?
Lähetetty: 8.9.2004 19:40
Kirjoittaja tsenobiili
Eli tarkoituksena olis laittaa nappikseen 1700 ruiskupata,mutta onkos jollaan parempaa tietoo sen ruiskun ja sytkän kytkennästä,eli mitähän johtoja vetelis mihinkin? Vai onko mahdoton svappi ja tyydyn perinteiseen kaasariin ja kärjettömään jakajaan vai saaks sitä tavallista jakajaakaan toimimaan siinä koneessa,eli onko siellä lohkossa kiinni ne rattaat jotka pyörittää jakajan akselia??

Tulikohan selvitettyä mahdollisimman hankalasti.

Onnistuu..
Lähetetty: 9.9.2004 9:49
Kirjoittaja Valko
Asiasta ei tällä kertaa käytännön kokemusta, mutta..
Jos sulla on koko "luovuttaja" tallella, siirrät tietenkin kaikki ruiskun sähköt kokonaisuutena pappikseen. Se ei ole paha juttu, koska ruiskun elektroniikka on asennettu jälkikäteen= ympätty kylkeen eikä näinollen ole pahasti sidoksissa alkuperäiseen johtosarjaan. Tietty kun ruiskua hamuat pitää myös siirtää tankki joka sisältää pumpun, niin ja polttoaineputket myös.Ja ohjausboxi "hattuhyllyltä" hanttarin jaloista.
Kuulostaa ehkä työläältä, mutta kyllä tuokin ruisku on siirtämisen arvoinen jos sitä vertaa ikäkuluun kaasariin.
Tietysti jos asia kiinnostaa ja haluat hyvän lopputuloksen niin alat tietty värkätä mekaruuttaa= MegaSquirt. Korkeepainepumppuhan sulla on 1,7 tankissa valmiina. Tietoo tästä aiheesta löytyy HAULLA ja Jankos on Megasquirtsuomi Primus Motor.
No onhan sitten "helppo" ratkaisu että pamautat siihen kaasarin kylkeen ja vanhan jakajan, tästä tietänee AI enemmän
Että hauskaa projektia..

Lähetetty: 9.9.2004 17:19
Kirjoittaja Jusu
Ruiskulaapotissa ne ruiskun kaikki johdotukset menee tulipellin läpi sulakerasian alapuolelta sinne tavarahyllyn alapinnassa sijaitseville releille ja boxille. Tavaraa on kiitettävästi ja jos joku tuntee osaavansa kytkeä nuo johonkin, niin voipi yrittää. Ite rassasin ruikkelista irti tosiaan pelkän moottorin ja jätin kaikki kaapelit ja muut tilpehöörit sinne. Koneesta tosiaan löytyy ihan samanlainen apuakseli kuin muistakin Ladan moottoreista joten peitetulpat poies, niin paikalleen sopii sekä tavallinen jakaja että bensapumppu. Imusarja on luonnollisesti eri, joten se ja pakosarjakin (jos ei lambdaa tarvi) on vaihdettava normivehkeisiin.
Ajoin itse aikoinaan tuolla elimenluovuttajalla ja vaikka se toimi moitteettomasti ja kulkikin hyvin, päädyin kuitenkin tuohon kaasutinratkaisuun, koska nappilainen on kuitenkin -85 ja se saa saastuttaa. Ja mitä vähemmän siinä on sähköllä toimivia vitkuttimia, sen parempi.
En tiedä, ehkäpä jollain hyvänmallisella kaasarilla saattaasi saada moottorista enemmän ominaisuuksia esiin kuin ruiskulla joka on ohjelmoitu vähäpäästöiseksi ja joka kuvittelee että putkessa on katti vaikka sitä ei edes ole. Tähän saa joku lisätä jos paremmin tietää.
Tuo oma rojektini on toistaiseksi jäissä (viimeistään talvella) kun olen rutilaiska ja tuo 1,2 kone pelaa kuin enkeli ja silläkin olen kiireeni kerinnyt...

Lähetetty: 9.9.2004 18:16
Kirjoittaja tsenobiili
Joo alkaa kuullostamaan ihan siltä että menee ruiskut yms.tilpehoorit myyntiin ja jos kerran sinne saa tavallisen bensapumpun ja jakajan heittämällä kiinni,niin aina parempi.

Lähetetty: 14.9.2004 10:36
Kirjoittaja AI
1,5 vuotta olen kaasuttimella ja virranjakajalla varustetulla 1700-koneella ajellut ja hyvin on pelittänyt. Alkuun oli 1,6:n kaasutin, nyt pari viikkoa on ollut ihan 1,7:n kaasutin paikoillaan. Ainoa ongelma oli -10 asteen sytytysennakolla nakutus 120km/h ja yli nopeudessa joka poistui säätämällä ennakko -5:ksi, uudella kaasuttimella en tuota -10:tä ole vielä jaksanut kokeilla.
Lähetetty: 14.9.2004 11:39
Kirjoittaja Jankos
Käykö muka kone vielä jos sytytys on myöhäisellä 5-10 astetta?
Meinaan vaan että jos ennakko on -5 astetta niin silloin se tarkoittaa myöhäisellä 5 astetta...
Omasta mielestäni kannattaa laittaa ruiskusysteemit kiiinni...
Noi kaasarit kun on aivan alimittasia tuon kokoiseen koneeseen. Ruiskuna nyt kuitenkin on aika ripeä peli ja paljon toimivampikin kuin kaasari, mutta toisaalta vian ilmaantuessa korjaaminen saattaa olla kalliimpaa. Mutta osiakin ruiskuun on kyllä jo saatavilla puretuista aika paljonkin...
Niitä johtoja mitä se tarvitsee ei ole pakko viedä sisälle asti kun rakentaa jonkinlaisen kotelon konehuoneen puolelle mihin laittaa ne ohjaimet ja releet.
Alkuperäiseen johtosarjaan tuo ruisku ei tule kuin parilla kolmella johdolla kiinni. Isompi työ on tankin ja bensaputkien vaihtamisessa, kuin ruiskun sähköjen sovittamisessa!
Nii...
Lähetetty: 17.9.2004 16:30
Kirjoittaja Jonetsky
Jo mää on kans huomannu et noi ladan omat kaasarit on aiva liian alitehosia noille koneille! Jos vaa jostain löytyy nii hankkikaa tollanen weberin kaasari... menee heittämällä paikalleen ja kulkee aiva eri tavalla...
Näitä on 2 litrasissa fordeissa... taunus, granada, sierra ja cortiinassa ainaki löytyy... mut muistaa et kumpiki kurkku PITÄÄ aukee samaan aikaan... se on niinku kaiken a ja o! Ite värkkäsin ladan kaasarista sellasen hammasratas patentin jos molemmat kurkut aukee yhtä aikaa ja voin sanoo et kyl alako kerkeen... siis toi vaikuttaa enemmän tohon kiihtyvyyteen....

Lähetetty: 17.9.2004 16:39
Kirjoittaja tsenobiili
Käyks ton Foorttin kaasarin kiinnityslaipan reijät suoraa Ladan imusarjan pulttijakoon???
Lähetetty: 18.9.2004 2:14
Kirjoittaja veli alexei
tsenobiili kirjoitti:Käyks ton Foorttin kaasarin kiinnityslaipan reijät suoraa Ladan imusarjan pulttijakoon???
Pitäs käydä. Tai siis mulla toi 32/36 DGV (mitä Ford:ssa on) meni ihan tiputtamalla. (Kuvassa on DGAV jossa automaattiryyppy säätyy veden lämpötilan mukaan)
Lähetetty: 21.9.2004 9:12
Kirjoittaja AI
Jankos kirjoitti:Käykö muka kone vielä jos sytytys on myöhäisellä 5-10 astetta?
Meinaan vaan että jos ennakko on -5 astetta niin silloin se tarkoittaa myöhäisellä 5 astetta...
Siis aikaisella tietenkin, ajatusvirhe kun kirjoitin -...
Lähetetty: 4.11.2004 22:21
Kirjoittaja Laabor 1500s
ook sä saanu ton automaattiryypyn pelaan hyvin ja mistä otit kierron?