Nivan kaasarista

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
bigbro

Nivan kaasarista

Viesti Kirjoittaja bigbro »

Mulla on -88 vuosimallia oleva 1600 Niva jossa kaasari on mallinroltaan 2107-1107010-30. Kaasarissa on ilmennyt ongelmia ja tilasin Delta-autosta uuden, mutta siellä ei tunnettu moista nroa vaan sieltä tuli 2107-1107010. Tuo on päällisin puolin aivan samannäköinen, eroa ei huomaa kuin mallimerkinnästä. Mutta tuon kaasarin kun laittoi paikoilleen niin tyhjäkäyntiä ei ole lainkaan, ainoastaan ryyppy päällä pysyy käynnissä. Delta-autossa tutkivat myös asiaa ja sanoivat että ilman ryyppyä ei saa bensaa uudella kaasarilla. Ladakerhon sivuilta tutkin kaasarihistoriaa ja siellä sanottiin että juuri tuo 2107-1107010 pitäisi olla -88 mallisen Nivan kaasari eikä siellä ollut mitään viittauksia tuohon -30 malliin. Mikähän ihmeen kaasari tuo -30 on ja mistä semmoisen mahdollisesti saisi, löytyykö Venäjältä? Tietääkö kukaan mikä ero noissa kaasareissa on, onko suuttimet erikokoisia vai mistä johtuu että toisella käy ja toisella ei?
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Ihan varma en noista ole mutta joissakin mallissa oli kyljessä sähköinen venttiili joka mahdollisti polttoaineen saannin tyhjäkäynnillä.

Toisaalta jos toi venttiili on manuaalisäätöinen niin se voisi olla kiinni.

Pahkeinen kun en silloin omasta ottanut noita numeroita ylös kun möin ton auton pois.
Lada rules
bigbro

Viesti Kirjoittaja bigbro »

Ihan varma en noista ole mutta joissakin mallissa oli kyljessä sähköinen venttiili joka mahdollisti polttoaineen saannin tyhjäkäynnillä.
Kaverilla oli vanhemmassa Nivassa juuri semmonen kaasari. Siinä oli myös mekaanisesti toimiva kakkoskurkku. Sen kaasarin nroa en tiedä, mutta näissä kaasareissa mitä nyt on kokeiltu ei sitä sähköstä venttiiliä ole.
Vastaa Viestiin