Sivu 1/1

Samaran sepitystä.

Lähetetty: 2.7.2012 17:48
Kirjoittaja calmari
Pitihän tuo 2 vuotta seisonut samara elvyttää ajoon kun kuitenkin -03 ja hyvässä kunnossa, jäi iteltä seisomaan kun kytkin lopetti yhteistyön. No ei muuta kun kytkin auki kun ei kai sieltä ole muuta kun haarukka irronnu hitsauksista, no asetelma olikin valmis ilmeisesti väärän painelaakerin seurauksena, no uutta osaa tilalle ja nippuun ja ei muuta kun taas baanalle ja aha, katti ilmeisesti toimii melko paljon paremmin jos sisällä olisi muutakin kuin heliseviä möykkyjä, käytetty katti+lambda tilalle ja taas kovaa koeajoa, no perkule sitten herjaa nokan asentotunnistimesta, vaihettu, labdan lämmitys rikki. No olihan tuo auton alla huomattu että johtojen eristeet oli hiukka huonona ja teippasin muttei auttanu joten ei muuta kun kabiinista mattoa auki että sa johtoa enempi näkyviin että saa kunnolla korjattua, no perhana, lämpökilvestä huolimatta katti oli käynyt niin kuumana että polttanut johtojen eristeet lattian sisä puolelta :-) no taas hiukka sepitystä ja koeajoa ja jes, hirmu pitkään sai ajaa ilman koodeja mutta sitten, aktiivi pönmpelin häiriö seuraavaksi :-)
Vaiha boksi, itekää eivät tiiä mikä siinä on vikana http://www.youtube.com/watch?v=CXEJN2mOCUs

Re: Samaran sepitystä.

Lähetetty: 4.7.2012 14:44
Kirjoittaja Smoppi
Lähtisin epäilemään jotain letkuvikaa. Aktiivihiilisäiliöissä ei käsittääkseni kovin paljoa vikoja esiinny. Kannattaa tutkia polttoainejärjestelmän letkujen kunto.

Re: Samaran sepitystä.

Lähetetty: 4.7.2012 14:58
Kirjoittaja calmari
Eiköhä se oo se magneetti venttiili jumissa tai liitin likane, pitää herkistellä.

Re: Samaran sepitystä.

Lähetetty: 4.7.2012 20:29
Kirjoittaja Marko
Yhestä Samarasta löyty aikoinaa aktiivihiilipöntöstä bensaa jostai syystä Viipurissa Samaraservicessä.

Re: Samaran sepitystä.Heippa hei vaan Samaran sepittäjä:

Lähetetty: 4.7.2012 22:43
Kirjoittaja Hund
Olen ajellut itsekin joskus muutaman kilometrin (300 tuhatta +rapiat)Samaralla, mutta ei sillä matkalla
tapahtunut mitään noin jännää - päinvastoin - lähes 15 vuotta köröttelemistä ilman yhtään erityismerkintää
oli vain siirtymistä paikasta toiseen ilman mitään ongelmia tai vaikeuksia ja luovutin katsastetun ja loistokunnossa olevan Samaran vaihdossa 110 malliin ja matka on jatkunut edelleen melko tasaisesti
ilman suurempia ongelmia joten tämä Ladalla ajaminen tai ajelu ei tuo mitään extra jännää arkipäivään
vaan hyvin tapahtumaköyhää paitsi joskus kun näkee tienvarteen pysähtyneen johtotähden tai riisipussin niin silloin tulee mieleen "onpa tuuri käynyt kun en omista noita".
Hyvää Samaran sepittelykesää ja tehköön se jumin korjaamon liepeille - onnea !
Terveisin Hund


calmari kirjoitti:Pitihän tuo 2 vuotta seisonut samara elvyttää ajoon kun kuitenkin -03 ja hyvässä kunnossa, jäi iteltä seisomaan kun kytkin lopetti yhteistyön. No ei muuta kun kytkin auki kun ei kai sieltä ole muuta kun haarukka irronnu hitsauksista, no asetelma olikin valmis ilmeisesti väärän painelaakerin seurauksena, no uutta osaa tilalle ja nippuun ja ei muuta kun taas baanalle ja aha, katti ilmeisesti toimii melko paljon paremmin jos sisällä olisi muutakin kuin heliseviä möykkyjä, käytetty katti+lambda tilalle ja taas kovaa koeajoa, no perkule sitten herjaa nokan asentotunnistimesta, vaihettu, labdan lämmitys rikki. No olihan tuo auton alla huomattu että johtojen eristeet oli hiukka huonona ja teippasin muttei auttanu joten ei muuta kun kabiinista mattoa auki että sa johtoa enempi näkyviin että saa kunnolla korjattua, no perhana, lämpökilvestä huolimatta katti oli käynyt niin kuumana että polttanut johtojen eristeet lattian sisä puolelta :-) no taas hiukka sepitystä ja koeajoa ja jes, hirmu pitkään sai ajaa ilman koodeja mutta sitten, aktiivi pönmpelin häiriö seuraavaksi :-)
Vaiha boksi, itekää eivät tiiä mikä siinä on vikana http://www.youtube.com/watch?v=CXEJN2mOCUs

Re: Samaran sepitystä.

Lähetetty: 10.7.2012 17:34
Kirjoittaja calmari
A Pärkkele tulihan siihe leima, eka yrityksellä oikea takajarru oli tehoton joten ajattelin ratkaista ongelman muutamalla kunnon lukkojarrutuksella, tuloksena edestä jarruputki poikki, no ompahan ny jarrutkin koeponnistettu ja korjattu.