Sivu 1/2
Lokin siipi
Lähetetty: 26.8.2004 10:06
Kirjoittaja v.paasio
Luin tossa eilen rumaa GTi lehteä ja pupilliin osui artikkeli lokinsiipi ovista mieli rupesi tekemään ladaan sellaisia kunnes näin mekanismin hinnan 2000e.(eihän ne ovet olleet mitkään lokin siivet vaan jotkut lambo-ovet)
Oisko kellään ideaa johonkin halvempaan versioon.
Lähetetty: 26.8.2004 11:10
Kirjoittaja Pöhö-Andrei
Samantyyliset lambo-ovet asennettiin viikko pari sitten MTV:llä (musiikkikanavalla ei siis mainostelevisiossa) pyörivässä pimp my ride ohjelmassa muistaakseni hondaan. Kieltämättä härsin näköiset. Aloin jo silloin miettiä mahdollisuutta asentaa vastaavat ovet myös ladaan. Netistä löytyy tietoa ja kuvia valmistajista mutta hinta on varsin kova, noin 1200 dollarista ylöspäin. Ovat kylläkin merkkikohtaiset esim mersuun ja audiin, ladaa en valitettavasti listalta löytänyt.
Katselin myös samaista GTI-lehteä jossa oli kuva saranoista. Varmasti vastaavat pystyy itse rakentelemaan mutta tuo hyväksyntä eli tyv-merkintä tuottaa vaikeuksia.
Lähetetty: 26.8.2004 12:01
Kirjoittaja Jankos
Ei kait mihinkään vanhaan autoon tarvitse mitään erityisiä lupia kun oven toiminnnan muuttaa? Konttorilta vaan kysymään...
Lähetetty: 28.8.2004 5:48
Kirjoittaja v.paasio
no samaraa olen kohta leimaamassa niin samalla voisi kysyä.
ja toisaalta vanhan ladan ovisaranat on niin väljät että eihän siihen tarvitse kun laittaa pumppu väliin niin luultavammin siitä lambo ovi syntyy
Lähetetty: 28.8.2004 14:11
Kirjoittaja Stefa
Kuka toteuttaa ensimmäisen? Tuskin olisi vaikea tehdä kaasujousen kanssa moista. Tuota voisi johonkin raatoon kokeilla kun on tylsää.
Lähetetty: 29.8.2004 15:32
Kirjoittaja Misha
Toi lokinsiipihomma on kai periaatteessa suht helppo, ne on vaan semmoset kaasujousi/saranaviritelmät jotka kiinnitetään saranapintoihin. Saranapintoja joutuu kyl ehkä vahvistamaan jonkin verran... ja ovien lukotkin kai menee uusiks tms. Myös oviaukkojen ulkoreunaa saranapuolelta joutuu kai ehkä vähän muokkaamaan, ainakin yhden tuuninkilehden autossa oli niin tehty.
Mut 2000€ tommosista saranoista kuulostaa vähän kalliilta.
Lähetetty: 29.8.2004 15:35
Kirjoittaja Misha
Heti löyty hintoja googlaamalla:
http://www.streetracinggallery.com/Lamb ... pping.html
Direct Bolt-On Vertical Door Conversion Kit (Manual operation! We offer the best and strongest kits in the market!)
Starts At $1049 USD (Free Shipping To Contiguous 48 States!)
(All brand names like Decah, Vertical Doors, PMP and more! )
AutoLoc Deluxe Electric Lambo Style Hinge Kit (AutoLoc Door kit - Can be activated via remote for remote opening and closing, available for all cars & trucks! Manufacturer's limited lifetime warranty!)
$2099 USD (Free Shipping To Contiguous 48 States!)
Universal Kits With Advanced Design (Manual operation! We offer the best and strongest kits in the market! Manufacturer's limited lifetime warranty! )
Starts At $999 USD (Free Shipping To Contiguous 48 States!)"
_________________
You've gotta tell them! Soylent green is made out of people!
Lähetetty: 30.8.2004 11:25
Kirjoittaja v.paasio
ei tarvi lukko juttua muuttaa koska oven pitäisi aueta ensin 10-20 cm ennenkuin se nousee ylös eli normaalilla lukolla se toimii.
mutta sikahintaisia ne on silti ja muuten voisi joltain asiaa osaavalta kysyä mutta toi tuv hyväksyntä on vähän esteenä.
Lähetetty: 3.9.2004 19:47
Kirjoittaja LydååPower
ite aattelin asentaa sellaset vaikka onkin perskeleen kallis setti...

Eipä tulis ihan heti vastaan samanlaisia..

No ei auta muu kun kipinkapin lottoomaan....
Lähetetty: 8.9.2004 8:37
Kirjoittaja v.paasio
Ja ilmoitat heti kun viritelmä on valmis tahtoo nähdä.
Lähetetty: 11.9.2004 1:43
Kirjoittaja nixon
Mä taas olen haaveillut 4dht larpasta kaapparitakaovilla. Tai 2dht coupe katolla...
Varmaan pikkuisen helpompi toteuttaa kuin lokinsiivet.
Lähetetty: 11.9.2004 2:30
Kirjoittaja Misha
nixon kirjoitti:Mä taas olen haaveillut 4dht larpasta kaapparitakaovilla. Tai 2dht coupe katolla...
Varmaan pikkuisen helpompi toteuttaa kuin lokinsiivet.
Varmaan aika hitsin paljon vaikeempaa. Vai miltäs kuulostaa keskipilarin siirtäminen taaemmas JA choppaaminen ja etuoven pidentäminen ja takaoven muuttaminen kiinteeks puhumattakaan siitä et kaapparitakaoven saranointi ois hirvee ongelma. Ja ikkunatkin pitäis muokata.
Joo, jos ois hyvä kori ja liikaa aikaa ja hyvät suunnitelmat ja hitsin haka migillä ja laikalla, niin mikäs siinä, teksin mäkin.
Muuten undoha.
Lähetetty: 11.9.2004 5:18
Kirjoittaja nixon
Noh 4-ovisessa hitsattaisiin takaovi kiinni b-pilariin ja (tietenkin) pitää takaoven takareunasta liimailla suht´ suora, katso se uusi Masta.
Fönäreitä onkin sitten hankalampi saada osumaan.
2-ovinen onkin hankalampi, mutta kai siihenkin jonkun Skodan katon saisi taiteiltua. Tai sahaa b-ja c-tolpat helvettiin(alareunoista) taittaa kattoa sopivaan asentoon, rälläköi ylimääräset veke ja liimailu päätteeksi.
Ovet voisi jättää normaaleiksi jos "ylimääräinen" hitsailu ahistaa ja takaikkuna pleksistä.
Lasikauppaan on varmaan joka tapauksessa mentävä.
Ei noita lokinsiipiäkään varmaan ihan heittämällä saa kiinni, eikä edes lambo-ovia. Kyllä auton kustomointiin ikävä kyllä aina saa varata aikaa.
Ai niin, hooteessä ei oo pilareita.
kaappari lambo ovinen nappis
Lähetetty: 25.10.2004 3:31
Kirjoittaja pravda
tarviiko sitä kaks ovista Largoa chopata? Eiks se oo noiden ameriikkalaisten hapatusta. Toisaalta kun muistelee lueskelleen noita kasari V8 lehtiä, niin poijat rakenteli mitä vaan vaikka millasista maatuneista ja madonsyömistä raadoista, joten antaa langan palaa vaan.
Mut kuka tuo ensimmäisen neli lambo-ovisen Largon liikenteeseen, näyttäis kaikille Nissan tüning pojille. Tai miten ois jos ne takaovet ois lambo kaappareina? Ei mikään oo mahdotonta, jotkut asiat on vaan vaikeampia ku toiset.
Lähetetty: 25.10.2004 8:31
Kirjoittaja Rizhto
Kaappariovet ei taida olla enää Lada-ikäluokan autoissa luvalliset. Turvallisuusseikat nääs.