2105 . liukuri

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
nikke95

2105 . liukuri

Viesti Kirjoittaja nikke95 »

Moro
tollane 1994 vuoden asteekki tuli hommattua ku suht halvalla sain tutulta vuonna 2010, sen jälkeen olen auto kunnostellut ja leimalle se pitäisi vuoden päästä saada . koriltaan aihio on todella hyvä . tekniikka ois tarkotus tarkastaa läpitte kokonaan vaikka ajettu 80000 katsastuskorteista ku kattelin kilo metri määriä nii pitäs olla oikee. suht vakiona pitää mutta ruisku ois kaverilla asennusta vaille valmiina eli tarvis imu sarjaa hommata esim onko 110 imusarja vaikea modailla?
tehtävää tohon on vielä mutta kyllä siitä käyttis viä tehrää. alustaan ajattelin tota plaza sport -50 mm että sais ajettavuudesta pikkusen paremman.

kuvia

tuommoinen se melkolailla oli ostaessa
http://s1099.photobucket.com/albums/g39 ... G_2331.jpg

takaa
http://s1099.photobucket.com/albums/g39 ... va0428.jpg

sisältä, älkää huoliko toi ratti on iha oikeassa asennossa mutta kuvassa ei oo renkaat suorassa nii ei oo rattikaan :lol:
http://s1099.photobucket.com/albums/g39 ... G_7190.jpg

tollaset ronal turbo tyyliset vanteetki löytyy 4x98 jaolla :)
http://s1099.photobucket.com/albums/g39 ... via008.jpg
Viimeksi muokannut nikke95, 8.10.2013 8:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
matomaukka
Viestit: 164
Liittynyt: 6.1.2012 20:10
Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä

Re: asteekki 2105

Viesti Kirjoittaja matomaukka »

Hieno väri ja "pahoittelut paskimman mahdollisen aihion hommaamisesta" :)

Hakua käyttämällä löytyy tuosta 110 imusarjasta juttua.

http://stinger-shop.ru/ tuolta löytyy jo valmiita imusarja aihioita 4. ruisku käyttöön. niiden saaminen onkin sitten eri homma. muutama foorumilainen käy hakemassa rajan yli tavaraa tarpeen mukaan.

sama auto itellä alla. valitsin itse tosin sen helpomman reitin tuon ruiskuasian suhteen.

hieno tagi sulla.
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
nikke95

Re: asteekki 2105

Viesti Kirjoittaja nikke95 »

toktorinivako jo kertoili et nivan 1.7 koneen imusarja kävisi myöskin. semmosta sitte tarttis saada hommailtua . auto tällä hetkellä purettu melkolailla kokonaan osiin ja odottaa moottorin pois nostoa jotta sen pääsisi pesemään ku on aivan öljypaska seoksen peitossa. onko muuten mistään saatavilla ns paremmin virtaavaa kattia? toinen vaihtoehto ois et katsastukse ajaks katti paikoilleee ja sit taas putkenpätkä tilalle.
matomaukka
Viestit: 164
Liittynyt: 6.1.2012 20:10
Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä

Re: asteekki 2105

Viesti Kirjoittaja matomaukka »

taitaa olla se putkenpätkä paras vaihtoehto virtaustenpuolesta
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
nikke95

Re: asteekki 2105

Viesti Kirjoittaja nikke95 »

tänää taas laiteltu pikkusen tuota larppaa. vedetty uusia bitumeita lattiaan ja on muuten helvetin kallista tavaraakin viä. takavalojen johdot vedetty uusiks ku vanhat näytti tältä
http://i1099.photobucket.com/albums/g39 ... G_7279.jpg

homma jatkuu->
nikke95

Re: asteekki 2105

Viesti Kirjoittaja nikke95 »

eilen vahailin tota ja maali pinnansta tuli todellakin eri näköinen

http://i1099.photobucket.com/albums/g39 ... G_7304.jpg

http://i1099.photobucket.com/albums/g39 ... G_7305.jpg
ja nytte on sitte viä vuosi aikaa laitella ladaa rekisteröinti kuntoon ku tänään tuli 17 ikävuotta. jossitä vaikka kävis huolttiksselta vähä bensaa hakee ja kokeilisti lähteekö tälläkin kertaa ekalla käymään ku viime syksystä seissy.

pako putki on 2 tuuman putkea nykyään koko matkalta ja simonssin änkkä löytyy perästä. ei todellakaan ole mitkäänn kovat äänet ku on katalysaattori välissä .
naksu007
Viestit: 111
Liittynyt: 19.6.2011 21:56
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: asteekki 2105

Viesti Kirjoittaja naksu007 »

pakko kysyä. Minkä merkkinen ja mallinen toi ratti on?
Lada 1500S axtec vm94
Lada on kunnon ralliauto sutii ja paukkuu!
Kuva
nikke95

Re: asteekki 2105

Viesti Kirjoittaja nikke95 »

naksu007 kirjoitti:pakko kysyä. Minkä merkkinen ja mallinen toi ratti on?
OMP:n 90 mm syvä ratti se on .
J.Erlandz

Re: asteekki 2105

Viesti Kirjoittaja J.Erlandz »

onko tullut edistystä ja varsinkin tuo ruuttasysteemi, onko osat jo?
Onko paljon vaikutusta putkella, vai tuoko äänet vain vaikutusta fiilikseen?

tsemppiä vain, itekkin sitä tartteis että saa aikaa alotettua ja kaivettua vehkeet esiin..
Ja kaikista suurin, aika puuttuu..
nikke95

Re: asteekki 2105

Viesti Kirjoittaja nikke95 »

nyt ku tuli aihe taas esiin niin on aiva toiminta kunnossa ollu tuossa välissä jo mutta nytte on ruvettu konetta purkamaan , kantta pitäisi työstää pikkusen ja imu ja pako sarja kohdistella paremmin. korin osalta auto on valmis mutta tässä talven aikana ku laittaa pikkuhiljaa konetta kasaan niin jossitä leimalle veis tän. alustaa on modailtu sillai että etu päässä on iskarin kiinnikkeitä muokattu alatukivarresta latta raudalla sillai että keula tippui melkein 40 mm. kuvia voisin tosiaan laitela taas.
nikke95

Re: asteekki 2105

Viesti Kirjoittaja nikke95 »

Pitkästä aikaa taas kirjoitella tänne. Autosta on nykyään moottori pyödällä ja kansi irrotettu. Tänään pitäisi jatkaa koneen purkamista. Korista on hitsattu viimenenkin paikka ja alusta on uusia raidetangon päitä vaille valmis. Kuskin puolen jarrulevyn suojapelti (en tiä onko oikee termi osalle ) on todella huonossa kunnossa. Mistähän kyseisiä peltejä.saisi hommattua (venäjältä?) Pistäkää yvtä jos jollain on käytettynä sellasia:)
Kuvia voisin illemmalla lisäillä vielä
nikke95

Re: 2105 leimalle !

Viesti Kirjoittaja nikke95 »

Kone on aivan osina ja uudet laakerit,männät ja tiivisteet koko moottoriin on hommattu. Lohko menee hiekkapuhallukseen ja sylinterit hoonataan. Sitten voi ruveta kasaileen konetta. Missäs asennossa virran jakajan kuuluu olla kun 1 ja 4 pytyn männät on aivan ylhäällä? Ja minkä laisella maalilla ootte lohkon maalannut?
Avatar
kappa12
Viestit: 346
Liittynyt: 27.6.2008 13:33
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: 2105 leimalle !

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

nikke95 kirjoitti:Ja minkä laisella maalilla ootte lohkon maalannut?
Joskus jokkis-moottoreita tuli maalailtua eslan punaisella potkukelkkamaalilla, riittävästi ohenninta ja hyvä tuli... Siviiliautoon varmaankin joku kuumankestomaali olis paras...

http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Maa ... li-367409/
http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Maa ... li-367405/
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: 2105 leimalle !

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

nikke95 kirjoitti:Kone on aivan osina ja uudet laakerit,männät ja tiivisteet koko moottoriin on hommattu. Lohko menee hiekkapuhallukseen ja sylinterit hoonataan. Sitten voi ruveta kasaileen konetta. Missäs asennossa virran jakajan kuuluu olla kun 1 ja 4 pytyn männät on aivan ylhäällä? Ja minkä laisella maalilla ootte lohkon maalannut?
Lohkon hiekkapuhalluksen jälkeen sen saa heittää jorpakkoon! On meinaan hiekkaa joka paikassa? Kyllä se siellä koneistamossa pestään aivan tarpeex hyvin että sen maalaan pystyy!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 2105 leimalle !

Viesti Kirjoittaja START »

ei se mitään kuuman kestoa tarvi. miranoli tai perus akryyliväri. jollain rautalanka laikalla kun raapii puhtaaks niin toimii hienosti
se jakajan asento nyt vähän riippuu että onko kummalla kierroksella alakerta menossa... jos nokan merkki kohalla ni 4 kohalla jakaja
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Vastaa Viestiin