Sivu 1/4

volvon 2l kone ladaan??

Lähetetty: 20.8.2004 12:47
Kirjoittaja ossi
kavereitten kanssa suunniteltiin tämmöistä 1200 combi-ladaan. eli vaikka volvo 360 kone+laatikko. onko kellään kokemuksia/ideoita yms.

Lähetetty: 20.8.2004 13:47
Kirjoittaja just for fun
Muuta en tiedä, mutta eikös Volvon padat paina aikas rutkasti? vrt esim Fiat TC

Lähetetty: 20.8.2004 15:10
Kirjoittaja micco
360-volvossa on lisäksi vaihteisto perän yhteydessä joten joudut vaihtamaan koko taka-akseliston.

Lähetetty: 20.8.2004 15:27
Kirjoittaja just for fun
Hmm. rupesin tuossa miettimään tuota 300-sarjasen pakettia.
Toi laatikko/peräpaketti kyllä jonkin verran tasapainottaa tuota moottorin tuomaa huomattavaa lisäpainoa etuakselille. No, mene ja tiedä. :?

Lähetetty: 20.8.2004 18:26
Kirjoittaja Lada_Racing
itsehän aikoinani laitoin mazda 929 2.0 koneen ja laatikon ladaan
kuvia löytyypi http://members.surfeu.fi/jprintala/mazda.html

Lähetetty: 20.8.2004 22:09
Kirjoittaja mush
käsittääkseni 360-Volvon paketti on aika lailla sama kuin 200-sarjassa, on vaan laatikko pistetty poikki kytkinkopan kohdalta ja kytkinakselia jatkettu "pikkasen". Eli kyllä kai sen jatkon saa siitä poiskin.

Ja tuo koko paketti on jäykkä, eli kardaani menee putkessa joka on kiinteästi sekä laatikossa että kytkinkopassa kiinni. Ja perä taas on pultattu suoraan kiinni laatikkoon.

Pikkukoneisissa (340) tuo paketti on vähän erilainen, käsittääkseni se ei ole jäykkä, vaan kardaani on 'normaalimpi'.

Tuossa pihalla on yksi 340 (360 tekniikalla, B19A jne ihan tehtaan jäljiltä) jos jotakuta kiinnostaa kokeilla ;)

Lähetetty: 20.8.2004 22:40
Kirjoittaja RTJN65
No ensimmäinen probleemi: Kun tossa Ladassa on toi öljypohjan suurennos niinkuin ton poikkipalkin etupuolella ja jos oikein muistan niin Volvossa se on sen poikkipalkin takapuolella.

Tästä syystä se volvon kone nousisi varsin ylös tai joutuu tekemään öljypohjaan suuremman luokan modifikaation.

Lähetetty: 22.8.2004 14:00
Kirjoittaja mush
RTJN65 kirjoitti:No ensimmäinen probleemi: Kun tossa Ladassa on toi öljypohjan suurennos niinkuin ton poikkipalkin etupuolella ja jos oikein muistan niin Volvossa se on sen poikkipalkin takapuolella.

Tästä syystä se volvon kone nousisi varsin ylös tai joutuu tekemään öljypohjaan suuremman luokan modifikaation.
Pitipä käydä oikein katsomassa...

Volvossa tosiaan palkki menee aivan koneen edestä hihnapyörien kohdalta ja Ladassa koneen alta. Mutta ei se Volvon öljypohja silmämääräisesti ole paljoa eri paikassa koneen pituussuuntaan nähden tai tolkuttoman pitkä.

Volvo tosin on aika pahassa paikassa ruohikossa, alapuolelta näkyy huonosti joten suurimmaksi osaksi käsikopelolla arvioin...

Olen täällä nähnyt ainakin yhden kuvan jossa Ladassa oli Volvon B2x(x)... ei tosin haku auttanut tähän hätään.

Lähetetty: 25.8.2004 9:41
Kirjoittaja ossi
mush, paljon pyydät tekniikasta? vois kokeilla tohon pelto-slarbaan eka...

Lähetetty: 26.8.2004 0:27
Kirjoittaja mush
Viidelläkympillä saat koko auton. Kone oli edellisen omistajan mukaan rempattu 2-30 tuhatta ennen auton joutumista meille, joten joku 50k sillä koneella on todennäköisesti mittarissa täysremontin jälkeen, vaikuttaa kunnon perusteella hyvinkin uskottavalta. Laatikko on 5v manuaali.

Auto on teknisesti periaatteessa ajokunnossa, takajarruputki vuotaa ja takapyörän laakeri mölisee. Mutta pellit on mitä on. Jos haluat pelkän tekniikan niin sitten neuvotellaan privaatisti, mutta kori pitää jäädä hinauskuntoiseksi.

Auto sijaitsee kaytännössä Järvenpäässä vanhan Lahdentien varressa.

Talteen siitä haluan ainoastaan lohkolämppärin joka on melkein uusi ja näin arvokkaampi kuin koko auto.

EDIT:

Niin ja kaupan päälle saat pikku-Volvon omat 13" komeat?! :lol: aluvanteet... Saattavat jopa käydä Ladaan pienellä virityksellä (jako 4x100)

Lähetetty: 26.8.2004 9:43
Kirjoittaja ossi
mush kato yv.

Lähetetty: 27.8.2004 19:32
Kirjoittaja Stefa
Olen täällä nähnyt ainakin yhden kuvan jossa Ladassa oli Volvon B2x(x)... ei tosin haku auttanut tähän hätään
Se oli B200 (olikohan vielä K) siinä kuvassa eli se vino ohc, nähnyt myös livenä sen, nykyään paikkakuntaa vaihtaneena joten ei pysty edes siitä mennä kurkkimaan. Onnistuu kuitenkin.

Lähetetty: 30.8.2004 16:06
Kirjoittaja lada 1300s
paloseinää 40cm taakse päin ja volvon 2,8 litranen vinokone merimoottorin 16 venttiilisellä kannella niin rupijaa ladillac kulkemaan. Ja maksaa 15 ladan verran. oonistusko ladaan vinokone? Jos saa kysyä?

Lähetetty: 27.9.2004 21:46
Kirjoittaja ip98
Mahtuu vinokone (B19) jopa ahdettunakin sinne latuskin konehuoneeseen. Paloseinää piti siirtää parisenkymmentä senttiä taaksepäin, sen verran että öljypohja putoaa just etupalkin taakse. Koneen kiinnikkeet sattui aika lähelle ladan omia, mutta hieman modifikaatiota tarvii. Kuskin puoli on aika ahdas koska vinokoneen startti ja kaasarit sattuu sinne puolelle. Ladan omat ohjaussysteemit vaihtui volvon hammastankoon, koska kaasarit sattui samalla kohdalle kuin simpukka ja öljypohja sille kohdalle missä menee se tanko repsikan puolelle etupalkin takana. Hammastangon sai sattumaan kun vaihtoi kääntövarret puolelta toiselle ja vielä 180 astetta toisinpäin :) ja päät toisinpäin käännettynä. Hammastangolle tietysti omat kiinnikkeet piti tehdä etupalkin etupuolelle, eli ohjaa napojen etupuolelta. Koneen eteen mahtui vielä iso väläri ja syyläri sähköflektillä ja öljynlaudutinkin. Myös kardaanitunneli meni uusiksi että volvon M45 laatikko mahtui paikalleen. Volvon ohjausakseli ja vaihdekeppikin tuli niin taakse että polkimia piti tuoda myös taaksepäin ja kuskin penkkiäkin, mutta hyvä niin painojakauman kannalta. Kontissa turvatankki ja akku ja muut heebelit (pissapojan säiliö, bensapumput jne).

Paljon olisi tarinaa kerrottavaksi, mutta en kiusaa teitä enempää :) Ladasta lähti savut ensi kertaa eilen sitten kevään, eli rakenteluun on mennyt koko kesä kun vaan viikonloppuisin on ollut mahdollista tehdä. Että jos ei ole aikaa tehdä, niin kannattaa unohtaa, sillä kaikenmaailman kiinnikkeiden suunnitteluun ja toteutukseen on mennyt jo varmaan 50% ajasta...

Kuvamateriaalia on tulossa, kunhan auton saa sellaiseen kuosiin että kehtaa muillekin näyttää :)

Lähetetty: 28.9.2004 10:07
Kirjoittaja arpati
ip98 kerropa tosta ohjausmodifikaatiosta enemmän, mites nopea/hidas ohjaus vai muuttuiko?