Arvoisat ladatietäjät. Tälläinen kyssä Teille tällä kertaa. Onko olemassa sellasta mallia kuin Lada Signet GL? Kone vaihtoehtoina 1,3 ja 1,5.... Vai onko tuo vain joku tuttu malli hienommalla nimellä...
mistä bongasit tuollaisen? itse en aiemmin ole kuullutkaan, mutta googlesta hakemalla löytyi ainakin kanadasta Lada Signet joka näyttää ihan tavalliselta 21043 farkulta http://autos.canada.com/montreal/resear ... px?pro=312
Norjan Migreg:in (Moskvitsh, IC, GAZ register) sivuilla on selvitys asiaan, on jäänyt aiemmin huomioimatta
The station wagon version of the VAZ (Lada) 2105 is called 2104. In Canada, it is renamed as the Lada Signet. (Picture above). Introduced in 1984 and still made. On the domestic markets now sold as the VAZ Klassika, together with the VAZ 2105 and VAZ 2107.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Töissä jenkki autojen tulppa kirjasta. Tuolta bongasin tuon mallin. Eli kyseessä on vain siis 2104 mallista.... Onkohan noissa sitten minkälaisia muutoksia alustassa tai muualla?
Tuostahan on tainnut joskus aikaisemminkin olla puhetta noista automaattilootista täällä foorumilla. Mahtais se olla varsin leuhka peli olla täällä suomessa..
Ei tuossa ollut valinnaisvarusteena tarjolla tomaattia, mutta ilmastointi näytti olevan, wau. Se ois poikaa Laatokassa kesällä...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL * "Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Ilmastointikin olis kyllä poikaa... Mahtais vaan olla ehkä jälkiasennuksena kutenkin turhan arvokas projekti... Hmm... Kuka lähtee kanadasta hakeen noita ladoja ilmastoinnilla ja jos on automaatilla niin niitä suomeen?
noi ilmastointi systeemin osat löytyy osin 2105:n varaosakataloogistakin, lähinnä kai hihnapyörä tms asennettu jo venäjällä kuumiin maihin meneviin malleihin ja mm. Kanadaan. ilmastointilaite on kait ollut jokin yleismalli joka on saanut käyttövoimansa kampiakselilta hihnan välityksellä.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
jta kirjoitti:Tuostahan on tainnut joskus aikaisemminkin olla puhetta noista automaattilootista täällä foorumilla. Mahtais se olla varsin leuhka peli olla täällä suomessa..
Niin oli puhetta. Postilla oli joskus Suomessa pari kappalletta kokeilukäytössä automaatilla ja oikeanpuoleisella ohjauksella. Ne myytiin Postin huutokaupassa vähän ajettuina. Ei ole tietoa, mihin joutuivat enkä muista, miten keskustelu eteni. Taisi olla niin, että joku muukin oli lukenut tuon Mobilisti -lehdestä, mutta kukaan ei tiennyt niitten kohtalosta.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
jta kirjoitti:No niin... Taas lada-jussille lisää selvitettävää.. Nyt törmäsin sellaseen malliin ku lada cossack... Kone 1,6... Tuokin joku tuttu malli?
eikös joissain maissa ole Nivaa myyty tuolla nimellä, jossain muualla taas jollain Tundra nimellä? kummasti noita nimiä keksiivät, ei taida muuten 16V 110 olla missään muualla Festival kuin suomessa? Mistä lienee tuon keksineet?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Saisivat kyllä myyä kaikkialla samalla nimellä noita autoja... Tiiä kohta noista että mikä se on se oikee mallinimitys enää millekkään ku se toisaalla on tuollanen jo sitten ihan muualla tällänen....
Lada-Jussi kirjoitti:kummasti noita nimiä keksiivät, ei taida muuten 16V 110 olla missään muualla Festival kuin suomessa? Mistä lienee tuon keksineet?
No se vaan johtuu siitä että autojen nimet tarkottaa eri juttua eri nimellä. Buickin uusi LaCrosse tarkottaa käteen vetämistä kanadan ranskalaisalueilla, Chevy Nova tarkoittaa Chevy joka-ei-kulje espanjaks. Mitsubishin joku maasturi on Shogun espanjankielisissä maissa kun se miksi sitä suomessa kutsutaan tarkoittaa kusipäät tms.
Misha kirjoitti:No se vaan johtuu siitä että autojen nimet tarkottaa eri juttua eri nimellä. Buickin uusi LaCrosse tarkottaa käteen vetämistä kanadan ranskalaisalueilla, Chevy Nova tarkoittaa Chevy joka-ei-kulje espanjaks. Mitsubishin joku maasturi on Shogun espanjankielisissä maissa kun se miksi sitä suomessa kutsutaan tarkoittaa kusipäät tms.
Eihän Lada ole Lada ruotsissakaan...
Niin tulikin tässä mieleen että eikös se pajero tarkota espanjassa homoa? Ja tää kyllä tietenkin on jo aika pätevä syy muuttaa noita malli nimiä...
Misha kirjoitti:No se vaan johtuu siitä että autojen nimet tarkottaa eri juttua eri nimellä. Buickin uusi LaCrosse tarkottaa käteen vetämistä kanadan ranskalaisalueilla, Chevy Nova tarkoittaa Chevy joka-ei-kulje espanjaks. Mitsubishin joku maasturi on Shogun espanjankielisissä maissa kun se miksi sitä suomessa kutsutaan tarkoittaa kusipäät tms.
Eihän Lada ole Lada ruotsissakaan...
Niin tulikin tässä mieleen että eikös se pajero tarkota espanjassa homoa? Ja tää kyllä tietenkin on jo aika pätevä syy muuttaa noita malli nimiä...