Hei kaikki! Uusi jäsen ilmoittautuu porukkaan Ja heti näin aloitetaan kinkkisellä kysymyksellä.. Hommasin siis otsikon mukaisen kulkineen ja sitä vaivaa kaasuttaessa satunnainen nytkytys/hyytyminen. Sen verran nyt sain selvitettyä tulppien ja johtojen vaihdon yhteydessä, että kaasuteltaessa alkavat tulpat ja johdot hehkumaan sinisenä!??? Kipinä siis yrittää päästä muille maille Ja tämä siis uusilla johdoilla ja tulpilla myös! Voisiko olla että ns. Sytytysboksi antaa liikaa virtaa vaiko puolat? Jos joltain löytyis ehjä puola ja Sytytysboksipaketti niin ne kelpais!
Itselläni oli 110:ssä saman tyylistä ongelmaa. Korjaamolla totesivat sytytyskuvan poikkeavaksi. Vaihtoivat tulpat, tulpan johdot ja puolan. Nyt toimii.
Morooo! Ei joku haluaisi antaa lainalle tuota syttyboksia? maksan itse postituskulut ja jos lähtee sillä pelaamaan niin voisin vaikka ostaa poies. Ei oo vikaa kipinöintiin löytynyt eivätkä uudet puolat auttaneet
Ei prkl eiii. uudella sytytysyksiköllä aivan sama vaiva................ Mikähän prkl tuota vaivaa. Nyt on siis syttyboksi, puolat, johdot ja tulpat uusittu. Oon kokeillu ottaa laturinkin pois pelistä etteikö saisi sieltä häikkää. Ylimääräisiä maapiuhoja vedelty pitkin konehuonetta ettei ainakaan maadoituspulmaa luulisi enää olevan. Tulpat ne vaan kovasti hehkuttelee sinistä kun kaasua painaa
Hommaa strobo ja koita sillä katsoa että iskeekö se säännölisesti kipinän. Siis tätähän ei voi säätää, mutta kun suuntat strobon hihnapyörän päähän, näet ainakin iskeekö kipinää säännöllisesti. Jos iskee, niin vikahan on silloin muullla kuin sytyssä.
21013 1200L/1700 '87 RedBull & 2101 1200 '74 Kopeeka Classic & 21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Kun se Suorasytty-yksikkö menee niin se menee sitten kokonaan pimeäksi melko pian. Jonkun aikaa voi ajella ja kun yksikkö lämpiää niin pätkii pahemmin ja lopulta sammuu. Sitten taas kylmällä yksiköllä toimii vähän ja pätkii ja sammuu. Tätä ei kuitenkaan kauaa tapahdu ennen kuin se sytty-yksikkö sitten pimenee kokonaan.
Täytyypi huomenna ottaa työmaalta ajoituslamppu mukaan ja tsekkailla. Tämähän tosin tekee tätä jo heti kylmältä lähtiessä, eli Sytytysbok on kans varmaan yliviivattu. Vknlopun nyt uhraan tälle (muutaman keppanan myös) ja tsekkaan kaikki läpi.
Itse kerran hölmöilin huonoilla polttoaineilla ja vanhoilla polttoainesuotimilla Suihkutusyksikön tukkoon. Siellä oli sisällä ihan selkeää likaa ja jotain hilsettä. Ei tuokaan mahdotonta ole.
Vekotin ei silloin toiminut mitenkään. Yritti käydä, mutta eipä siitä mitään tullut vaikka poljeskeli kuinka.
Suihkutusyksikön voi purkaa ja katsoa onko se likainen. Sen saa myös puhdistettua ja kasattua niin että toimii taas.
Ja minulla on noita kaikkia osia jemmassa tarvitseville.
Nyt auttoi jo hitusen ku putsasin kammen tunnistimen. Ei pätki enää niin paljoa yläkierroksilla, mutta mikä näissä säätää tuon ennakon?? Tyhjäkäynnillä ennakot 10 astetta kun taas kaasua painettaessa hyppää 55:n asteeseen????
Sytytysennakko ei ole itse säädettävissä. Moottorinohjausyksikkö ECM tekee sen yhdessä anturi-infon kanssa. 55astetta? kuulostaa mahdottomalta. Miten sait mitattua tuollaisen lukeman?
Näinhän se on joo. Osakaasulla kun säädät lampun asteita niin kauan että merkit kohtaavat kammella toisensa?? Näin tuli tulos 55 ennakkoa, joka on kyllä aika hyvin pielessä
Merkit oli kyllä kohdillaan. Ja olisko se tyhjäkäynnillä normaali tuo ennakkokaan? Mitäs jos lämpöanturi antaa väärää tietoa? Alkaa mennä kyllä kummalliseksi
Kyllä kyllä näin tein samalla kun venttiilinvälykset säätelin. Ja eihän tuon ajoitukseen pitäisi vaikuttaa kun kuitenkaan nokalle ei ole mitään omaa tunnistinta?