Sivu 1/1

Kytkin ei irroita

Lähetetty: 10.8.2004 23:01
Kirjoittaja Largoidi
Kyseessä on 110-sarjan Lada. Auto on ollut kaksi viikkoa ajamatta parkissa ja ihan ajamalla toin ruutuun, jolloin vielä kytkin todistettavasti toimi. Nyt en saa pykälää päälle moottorin käydessä. Kaikki vaihteet toimivat moottori sammutettuna. Moottorin käydessä ei kesta luonto painaa pykälää kehiin ja pakkia tarjotessa kuuluu karmea parkaisu rattaiden hakatessa hampaat vasten yhteen.

Kytkintä polkiessa vipu konehuoneen puolella liikkuu.

Kytkinvaijerin pystyy ottamaan irti vivusta konehuoneen puolella ihan sormivoimilla.

Vaijeri on ehjä ainakin päistä katsottuna.

Kokeilenko säätää vaijeria vai vienkö suosiolla kytkinremppaan?

Voin tietty kokeilla vaijerin säätöä ja sitten väkisin kytkinlevyn irroitusta runttaamalla käyntiin vaihde ja jarrut päällä.

Onko moisesta oireesta kokemusta vai onko kytkin vaan nyt hajonnut 32000 km ajon jälkeen?

oho

Lähetetty: 11.8.2004 7:31
Kirjoittaja Lada-Jussi
on ilmeisesti ruostunu kiinni aika äkkiä noi 110:n kytkinlevyt? :shock:

Lähetetty: 11.8.2004 17:28
Kirjoittaja tsenobiili
Kokeiles sillee et laitat vaihteen päälle ja painat kytkimen pohjaan ja sitten starttaat,paa vaikka varuiks kässäri päälle ettei auto lähe loikkii karkuun jos kytkytin ei irtookkaan. :lol:

hmm

Lähetetty: 11.8.2004 20:11
Kirjoittaja Lada-Jussi
mitähän noi ruiskut ja katit tykkää tollaisista perinteisistä irrotustavoista? kun jos vahingossakin saa sammutettua 110:n esim paikaltaan lähdettäessä niin heti jää CE-valo päälle. Ja kun hinaaminenkin on kielletty? :?

Lähetetty: 12.8.2004 13:57
Kirjoittaja Stefa
Sellaiseenkin törmännyt että jousitetun levyn jouset poikki ja palaset levyn ja asetelman välissä jumissa -> ei irrota. Yksi litrainen swifti ja kaksi kytkintä samalla tavalla 30 000 km:n sisään. LUKin kytkimiä molemmat.

Re: hmm

Lähetetty: 13.8.2004 0:08
Kirjoittaja Largoidi
Lada-Jussi kirjoitti:mitähän noi ruiskut ja katit tykkää tollaisista perinteisistä irrotustavoista? kun jos vahingossakin saa sammutettua 110:n esim paikaltaan lähdettäessä niin heti jää CE-valo päälle. Ja kun hinaaminenkin on kielletty? :?
No tähän perkeleeseen tulee CE-valo jo kolmella peräkkäisellä startilla paikallaan. Koodi 1140 muistaakseni ja kuormituksen mittaus syynä. Häviää kyllä muutaman startin jälkeen, kaikki toimii normaalisti ja valo häviää kuuden-kahdeksan uuden startin jälkeen. Vikamuistiin tuo kyllä jää. Huolto sanoo (Varkaudessa), että ei mitään hätää.

Onko arvon raadilla mielipiteitä mitä teen viikonloppuna:

1) Runttaan pykälä päällä kytkin pohjassa käyntiin irrottamisen toivossa

2) Hinautan suosiolla kytkinremppaan Deltaan ja maksan taas aivan woihan wanha wihtahousu

3) Tiedättekö halvempia korjaajia pääkaupunkiseudulla?


On nyt tämäkin nähty että laatokka hajoaa yksinään parkkipaikalla, prkle :-(

Lähetetty: 13.8.2004 12:19
Kirjoittaja Stefa
Tuo ensimmäinen kuulostaisi ihan järkevältä kokeilla, en usko että sen suurempaa vahinkoa saat aikaan. Jos ei auta niin sitten purkuun.

Lähetetty: 13.8.2004 22:18
Kirjoittaja Largoidi
Stefa kirjoitti:Tuo ensimmäinen kuulostaisi ihan järkevältä kokeilla, en usko että sen suurempaa vahinkoa saat aikaan. Jos ei auta niin sitten purkuun.
Jees kokeilen viikonloppuna. Yritin soittaa Malmin Deltan huoltoon tänään klo 12-16välillä ainakin viisi kertaa, mutta eivät vastaa puhelimeen.

Edelleen otan vinkkejä vastaan huollosta, joka korjaa Ladoja.

M

Lähetetty: 14.8.2004 19:48
Kirjoittaja Stefa
Pitäisiköhän perustaa korjaamo. Kävi mielessä kun naapurin corollasta katkesi jousi ja pyyti korjaamaan kun oli kiire, auto oli käytetty iskarien vaihdossa pari kk aiemmin ja valitteli että oli kallis remontti. Etujousia pois ja toteamus että toinen etutolppa kasattu väärin, yläpään epäkeskolautanen 180 astetta pielessä. Tämä siis apukuskin puolella. Toinen puoli purkuun ja tolpan alapään pultit laitettu edestä taaksepäin, eli ei saa pois kun jarrusatulan irroittamalla. Jos nuo laittaa takaa eteenpäin niin ei mitään ongelmaa.

Miten voi noin yksinkertaisen remontin tehdä noin väärin! No nyt on molemmat etujouset uudet, tolpat oikein kasattu ja vielä tervaa pulteissa jotka iskariremontin jäljeltä olivat kuivat ja ruosteessa.

Lähetetty: 25.8.2004 18:08
Kirjoittaja Largoidi
Lada kulkee taas!

Auto oli tänään pajalla ja kytkinongelman korjaus oli vaihdevivuston säätö.

Lähetetty: 25.8.2004 22:39
Kirjoittaja tsenobiili
Largoidi kirjoitti:Lada kulkee taas!

Auto oli tänään pajalla ja kytkinongelman korjaus oli vaihdevivuston säätö.
Siis miten vaihdevivuston säätö voi vaikuttaa kytkimen irroitus onkelmaan??? Tähhäh

Lähetetty: 26.8.2004 22:29
Kirjoittaja Largoidi
tsenobiili kirjoitti:
Largoidi kirjoitti:Lada kulkee taas!

Auto oli tänään pajalla ja kytkinongelman korjaus oli vaihdevivuston säätö.
Siis miten vaihdevivuston säätö voi vaikuttaa kytkimen irroitus onkelmaan??? Tähhäh
Samaa minäkin ihmettelin, mutta jos vika korjaantuu tuolla niin ennemmin sen otan kuin kytkinremontin :-) Ladassa on niin monta ihmeellistä asiaa...

Lähetetty: 28.8.2004 23:31
Kirjoittaja Largoidi
Sain suosituksia #irc.kanavalla Kiviniitystä Vammalassa,
sinne ajan seuraavaan huoltoon, samalla voin käydä sukuloimassa 30-vuoden tauon jälkeen.

Lähetetty: 31.8.2004 19:14
Kirjoittaja Mosse-Aksu
tsenobiili kirjoitti:
Largoidi kirjoitti:Lada kulkee taas!

Auto oli tänään pajalla ja kytkinongelman korjaus oli vaihdevivuston säätö.
Siis miten vaihdevivuston säätö voi vaikuttaa kytkimen irroitus onkelmaan??? Tähhäh
Mulla tulis mieleen, että kytkin irroittaa aivan normaalisti, mutta vivusto ei siirrä hampaita oikeaan kohtaan. Voisiko tällainen olla mahdollista?