Niva ruiskuilla vaiko ilman ?
Lähetetty: 16.9.2011 21:42
Monen vuoden jälkeen Lada-kuume on taas noussut ja tällä hetkellä vaikuttaa siltä että tautiin auttaa vain Nivan hankinta. Aikaisempaa kokemusta on vain takapotkuista ja nekin kaikki kokemukset ovat kaasarivuosilta eli ruiskuladoilla ei ole tullut kurvailtua koskaan ja nyt tekee mieli nelivetoa.
Kiikarissa on muutama Niva sekä ruisku että kaasari mallisena mutta nyt olen jäänyt pohtimaan että onko tuosta ruiskusta oikeasti niin paljon iloa että esim. kannattaa maksaa jokavuotinen korkeampi päästöperustainen käyttömaksu, uusimmat ruiskut kun ovat 2001 jälkeen valmistettuja ja niihin ei päde enää painon mukaan menevä raippavero. Kaasarimallin yksinkertaisuus mahdollisten huoltojen suhteen olisi myös plussaa.
Onko kaasari 1.6 koneen polttoaineen kulutus oleellisesti suurempi kuin 1.7 ruiskun ?
Tuleeko kenellekkään muita plussia ja miinuksia puoleen tai toiseen ? Tarkoitus on kuitenkin omalla verstaalla auto huoltaa ja ylläpitää.
Kiikarissa on muutama Niva sekä ruisku että kaasari mallisena mutta nyt olen jäänyt pohtimaan että onko tuosta ruiskusta oikeasti niin paljon iloa että esim. kannattaa maksaa jokavuotinen korkeampi päästöperustainen käyttömaksu, uusimmat ruiskut kun ovat 2001 jälkeen valmistettuja ja niihin ei päde enää painon mukaan menevä raippavero. Kaasarimallin yksinkertaisuus mahdollisten huoltojen suhteen olisi myös plussaa.
Onko kaasari 1.6 koneen polttoaineen kulutus oleellisesti suurempi kuin 1.7 ruiskun ?
Tuleeko kenellekkään muita plussia ja miinuksia puoleen tai toiseen ? Tarkoitus on kuitenkin omalla verstaalla auto huoltaa ja ylläpitää.