Axtec-kysymys
Axtec-kysymys
juu`u, tuli selailtua noita axtec-topicceja, mutta muutama pääkohta jäi epäselväksi, kun en löytänyt tietoa.
tai sitte huono sisälukutaito...
eli minkä kokoset pääsuuttimet tuos axtecissa on vakiona?
mikä tehtävä noilla solenoidisuuttimilla oikein on?
jotenkin kai ymmärsin, että ne on tyhjäkäynnille ja täyskaasulle tms.
tai sitte huono sisälukutaito...
eli minkä kokoset pääsuuttimet tuos axtecissa on vakiona?
mikä tehtävä noilla solenoidisuuttimilla oikein on?
jotenkin kai ymmärsin, että ne on tyhjäkäynnille ja täyskaasulle tms.
Re: Axtec-kysymys
Tuoltahan se vastaus löytyy http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... et#p305091 eli vakiona 50 ja 97
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Axtec-kysymys
Pääpolttoainesuuttimet on takavedossa: 1. kurkku 85 ja 2. kurkku 110
Solenoidisuutinten tehtävä on säädellä seosta silleen että katti tykkää. Niiden takia tuossa astekissa on pienempi ykköskurkun suutin kuin normisoleksissa, koska osa bensasta menee solenoidisuuttimen kautta ja sillä se säätää seosta. Tyhjäkäyntisolenoidisuutin on tyhjäkäyntikanavassa ja kaikki bensa menee tyhjäkäynnillä sen läpi, jolloin se säätää seosta.
Täyskaasulla seossäätö loppuu ja molemmat solenoidit asettuu puoliksi auki.
Solenoidisuutinten tehtävä on säädellä seosta silleen että katti tykkää. Niiden takia tuossa astekissa on pienempi ykköskurkun suutin kuin normisoleksissa, koska osa bensasta menee solenoidisuuttimen kautta ja sillä se säätää seosta. Tyhjäkäyntisolenoidisuutin on tyhjäkäyntikanavassa ja kaikki bensa menee tyhjäkäynnillä sen läpi, jolloin se säätää seosta.
Täyskaasulla seossäätö loppuu ja molemmat solenoidit asettuu puoliksi auki.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Axtec-kysymys
Suuttimia ei pääsääntöisesti voi Axtec:issa vaihtaa, koska niiden vaihtaminen sekoittaa järjestelmän toiminnan. Axtec pyrkii pitämään lambda-arvon ykkösessä, mikä on vaatimus katsastuksessa.
Lambda-arvo yksi saattaa vanhan mallisessa moottorissa tuntua siten, että veto voi olla hiukan ohutta ja aaltoilevaa. Ei vanhasta moottorista saa laihaseosmoottoria pelkästään pakokaasun takaisinkierrätyksellä.
Lambda-arvo yksi saattaa vanhan mallisessa moottorissa tuntua siten, että veto voi olla hiukan ohutta ja aaltoilevaa. Ei vanhasta moottorista saa laihaseosmoottoria pelkästään pakokaasun takaisinkierrätyksellä.
Re: Axtec-kysymys
mites sitten menettelen, kun on ladassani vapaasti höökivä putki (ilman kattia) ja pitäs saada seokset rikkaammalle.
säätääkö nuo solenoidit sen automaattisesti, eli 1. ja 2. kurkun pääsuuttimia ei tarvitse isontaa?
säätääkö nuo solenoidit sen automaattisesti, eli 1. ja 2. kurkun pääsuuttimia ei tarvitse isontaa?
Re: Axtec-kysymys
Ota täystehotunnistin pois toiminnasta (letku tukkoon) ja sitten isontamaan suuttimia. Jos tästä jotai viripeliä meinasit siis tehdä, niin kuin olen jotenkin päätellyt.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Axtec-kysymys
Mikäli ei päästöistä tarvitse välittää (eikä ole enää tarkoitus tulla välittämäänkään) niin solenoidisuuttimien "sielut" poikki niin silloin seos vastaa 100% ohjausta molemmilla suuttimilla (eli rikkaalla on). Toki jos on rikkinäiset suuttimet mistä katkaisee sielut, koska ehjille on ostajiakin...
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Axtec-kysymys
Uusia ehjiä solenoideja saa. Mutta sopivien suuttimien kärkiä ei irtonaisina saa. Eli siis varsinaista suutinkokoa on paha muutella tai jos päät ovat huonot niin harmi homma. Tai en ainakaan minä löydä mistään erikokoisia päitä solenoidisuuttimiin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Axtec-kysymys
Solenoidisuuttimien suutin tuntuu olevan katoava luonnonvara. Hampaat irvessä kiristettynä suutin antaa periksi, ja menee pilalle. Ainakin joissakin mulle kulkeutuneissa suuttimissa oli niin käynyt. Mutta hyvin tuntuu olevan axtec-tavaraa vielä markkinoilla, kun ei mun myynnissä olevasta "selviytymispaketista" ole tullut yhtään kyselyä. Sorttiasemalle kai ne pitää viedä.
Re: Axtec-kysymys
eli toisin sanoen, solenoidisuuttimet pois pelistä tällä konstilla, ja seos määrätään jatkossa täysin suuttimien avulla?pressa kirjoitti:Mikäli ei päästöistä tarvitse välittää (eikä ole enää tarkoitus tulla välittämäänkään) niin solenoidisuuttimien "sielut" poikki niin silloin seos vastaa 100% ohjausta molemmilla suuttimilla (eli rikkaalla on). Toki jos on rikkinäiset suuttimet mistä katkaisee sielut, koska ehjille on ostajiakin...
jos vakiot ovat 110 ja 85, niin riittääkö mututuntumalla joku 10 pykälää isommat molempiin? kokemuksia kellään?
mikä noista letkuista on täystehotunnistimen letku?
Re: Axtec-kysymys
pressa kirjoitti:silloin seos vastaa 100% ohjausta molemmilla suuttimilla
Ei vaan suuttimet tulee täysillä peliin. Ykköselle heittäisin myös satakympin.beewee kirjoitti: toisin sanoen, solenoidisuuttimet pois pelistä?
Re: Axtec-kysymys
Täystehotunnistin on lokasuojan sisäpinnalla, semmoinen pienehkö mötikkä, johon menee sähköpiuhat (imusarjalta tulevan letkun lisäksi).beewee kirjoitti:mikä noista letkuista on täystehotunnistimen letku?
Re: Axtec-kysymys
mut jos en isonnakaan suuttimia ja on tuo "tyhjä putki" niin säätääkö axtec itse oikean seoksen putkelle? ei vissii 

Re: Axtec-kysymys
Ei. Se edelleen säätää seosta siten että λ=1. Ei se tiedä onko kattia vai ei.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Axtec-kysymys
ookoo,,
mitä tuo "sielujen" poikki laittaminen käytännössä meinaa? johdot poikki vai?
mitä tuo "sielujen" poikki laittaminen käytännössä meinaa? johdot poikki vai?