Sivu 1/1

pelti aukeemaan oikeeseen suuntaan

Lähetetty: 11.9.2011 20:15
Kirjoittaja pvdriver
milläkä tavalla ootte toteuttanu jotka on noita saranoita siirrelly, siihen ulkopuolellehan ne on laitettava tommoset pisla-malliset saranat, ihan nurkkiin näyttäs pitävän laittaa, onko kokemuksia aiheesta...? sijoitus tuottaa päänvaivaa senverran että pelti mahtuu aukeemaan ilman että nurkat ottaa alas kiinni tai keskiosa pyyhkijänvarsiin...

Re: pelti aukeemaan oikeeseen suuntaan

Lähetetty: 11.9.2011 21:31
Kirjoittaja naksu007
Onkohan kyseessä konepelti vai jokin muu pelti?

Re: pelti aukeemaan oikeeseen suuntaan

Lähetetty: 11.9.2011 22:18
Kirjoittaja pvdriver
uunipelti... :roll:

Re: pelti aukeemaan oikeeseen suuntaan

Lähetetty: 11.9.2011 23:50
Kirjoittaja toktornivako
Olisko kattopelti :shock:

Re: pelti aukeemaan oikeeseen suuntaan

Lähetetty: 12.9.2011 0:44
Kirjoittaja jaketech racinteam
ilmeisesti konepelti :D

mulla oli nappisilmässä ja omila saranoilla. ne piti kääntää jotenki että sarana osa tuli päälypuolelle peltiä. pitää kattoa onko kuvissa näkyvissä ni näkee paremin.

Re: pelti aukeemaan oikeeseen suuntaan

Lähetetty: 12.9.2011 10:39
Kirjoittaja E.P.
Eikös kilpa-auton konepellistä oteta kaikki tukirakenteet pois kevennysmielessä. Ja sitten laitetaan pelkkä pintapelti kulmistaan kiinni tämmöisillä kiinnikkeillä: http://www.biltema.fi/osteri/data/webpi ... -231_h.jpg

Miksi muuten pellin pitäisi aueta etureunastaan? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

Saahan sen konepellin irti muutamalla pultilla, jos on tiellä. Vaahtomuovista voi tehdä ison O-kirjaimen muotoisen palasen. Kun tulee tarvetta irroittaa konepelti, niin se vaahtomuovinen O katolle, ja sen päälle konepelti, ylösalaisin. Silloin on pelti pois tieltä monella tapaa, ja maalipinta turvattu. Näin ammattikoulussa tehtiin.

Re: pelti aukeemaan oikeeseen suuntaan

Lähetetty: 12.9.2011 12:01
Kirjoittaja jaketech racinteam
E.P. kirjoitti:Eikös kilpa-auton konepellistä oteta kaikki tukirakenteet pois kevennysmielessä. Ja sitten laitetaan pelkkä pintapelti kulmistaan kiinni tämmöisillä kiinnikkeillä: http://www.biltema.fi/osteri/data/webpi ... -231_h.jpg

Miksi muuten pellin pitäisi aueta etureunastaan? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

Saahan sen konepellin irti muutamalla pultilla, jos on tiellä. Vaahtomuovista voi tehdä ison O-kirjaimen muotoisen palasen. Kun tulee tarvetta irroittaa konepelti, niin se vaahtomuovinen O katolle, ja sen päälle konepelti, ylösalaisin. Silloin on pelti pois tieltä monella tapaa, ja maalipinta turvattu. Näin ammattikoulussa tehtiin.
jos äffäryhmäläistä rakentaa ni ei saa poistaa tukirakenteita ja saranat pitää olla paikallaan.
huoltopaikalla saattaa olla nii kiire ettei kerkee konepelteja irrotelee ja sillon 3 ukkoo tekee nopeemin ku 2 jokka mahtuu ku konepelti on väärinpäin auki :lol:

Re: pelti aukeemaan oikeeseen suuntaan

Lähetetty: 12.9.2011 12:24
Kirjoittaja pvdriver
a) enemmän sektoria touhuta konetilassa

b) koko pelti neljällä sokalla epäkäytännöllinen kun aina joutuu nostelee pois, varsinkin kun on vakio peltinen luukku.

c) nopeempi ja helpompi päästä sinne konetilaan esim. tulipalotapauksessa vrt. edellinen.

d) multa on se vaijerilukitus paskàna vaatis sokkakiinnityksen kuitenkin samalla vaihtaa sen avautumissuunnan

e) eteenpäin aukeeva pelti hurrien hommaa vrt. saab.

Re: pelti aukeemaan oikeeseen suuntaan

Lähetetty: 12.9.2011 12:54
Kirjoittaja E.P.
Ihan hyvät ja pätevät syyt saatiin, hyvä niin.

Arkikäytössä takareunastaan aukeava konepelti on tavallaan turvallisempikin. Ei aukea kokonaan ajon aikana, jos on vahingossa jäänyt raolleen. Vaikka tietysti tuulihakakin pellin pitää raollaan, ainakin jonkin aikaa. Takareunastaan raollaan oleva pelti näkyy paremmin kuljettajan paikallekin. Eli ei se italialainen tyhmä ollut, eikä ruåttalainenkaan, kun pisti pellin aukeamaan takareunastaan.