Runko ohjaussimpukan kohdalta, Vaatii kaksi ihmistä tarkistamiseen. Toinen vääntelee rattia ja toinen seuraa elääkö runko mukana
Jos se liikkuu niin älä osta tai varaudu kalliiseen remonttiin! (Runko on PÄSKÄNA)
Taka-akselin kierouden tarkistus..pahimmassa tapauksessa sen näkee silmällä helposti.
Jos sitä ei näe silmällä niin se on tarpeeksi suora
Jos tuulilasin ja konepellin välissä on rypyt kyljissä niin se kertoo että kori on nitkahtanut nokasta ylöspäin joka taas kertoo korin kunnosta jotakin....
Muuten samat tarkistukset kuin mihinkä tahansa käytettyyn autoon....Ruoste siinä on se pahin ja kaikki liikkuvat osat ovat halpoja ja helppo vaihtaa
Maastokäyttöön ei vakionivaa voi suositella, Se ei sellaisenaan kestä eikä maastoaminaisuudet ole kaksiset. Rakenneltu niva on sitten asia erikseen ja sellaista suosittelen jos itse et aio rakentaa.
Plussaa ovat...
Neliöputkiset kynnyskotelot
Jakolaatikon vahvempi kiinnitys
Etuperän parempi kiinnitys
Panssarit
Weber kaasutin
vahvistetut takatukivarret
vahvistettu taka-akseli
kunnon renkaat
kärjetön sytytys
4 vaihteinen vaihdelaatikko (5vaihteinen on heikko)
lukot akseleissa ( harvinaista)
vinssi tai edes teline sille
Ps.siihen täytyy suhtautua vähän sillälailla että "tuo nyt kuuluu tälläiseen...."
