Sivu 1/1

Apusimpukka väljä

Lähetetty: 3.6.2011 20:48
Kirjoittaja Verronen
Eli tällainen oli nyt takajarrujen heiton ohella katsastuksen hylkäämisen syy. Eli pyörässä tuntuu klappia sivuttaissuunnassa ja apusimpukassa näyttäsi tuo kääntövarsi heiluvan. No otin kääntövarren päästä sokan irti ja se mutteri oli ihan sormin avattavissa sieltä. Kuinka kireällä tuo mutteri kuuluisi olla? Kiristämällä ainakin klappi hävisi tuntuvasti. Jos nyt kuitenkin hommaan tähän uuden apusimpukan, niin voikohan sen vaihtaa siten että jättää tuon kääntövarren paikoilleen ja vaihtaa sen apusimpukan rungon. Ja mikäli näin pystyy, käykö sama varsi sekä laakeroituu että laakeroimattomaan apusimpukkaan.

Re: Apusimpukka väljä

Lähetetty: 3.6.2011 20:56
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Kääntövarsi tulee uuden apusimpukan mukana ja se on samanlainen molemmissa. Eihän sitä toki ole pakko asentaa vaan voi jättää sen vanhan paikoilleen ja irrottaa siitä uudesta varran.

Re: Apusimpukka väljä

Lähetetty: 3.6.2011 20:59
Kirjoittaja Verronen
Sepä hyvä. Ainakin mitä nuita muiden asennusjuttuja lueskelin, että ei ihan helpolla irtoa ne muut pultit. Minkäslainen välys sille mutterille pitäisi olla?

Re: Apusimpukka väljä

Lähetetty: 3.6.2011 22:28
Kirjoittaja lada 1200s
Mulla on uusilla heloilla kevyesti avaimella kiristettynä. Varsi ei heilu juuri lainkaan. Jos sen vetää liian tiukalle ohjauksesta tulee erittäin jäykkä. Ei sitä kääntövartta kannata irti alkaa repimään kokonaan. Mutteri apusimpukan päältä auki ja sen tapin saa vedettyä jo pois paikaltaan.

Re: Apusimpukka väljä

Lähetetty: 3.6.2011 23:22
Kirjoittaja Jokari
Ja itse en näe mitään järkeä laittaa tavallista simpukkaa kun laakeroidut on arkipäivää olleet jo vuosia. Sellainen tuossa mielestäni olisi jo alunperinkin pitänyt olla.

Re: Apusimpukka väljä

Lähetetty: 8.6.2011 18:28
Kirjoittaja Verronen
Noniin nyt on laitettu uusi laakeroitu apusimpukka, osasta kiitokset nimimerkille toktornivako.

Helppo hommahan tuo sinänsä oli, työskentelyasennot yhdestä kulmasta tunkilla nostettuna melko hankalat. Vanhat pultit oli massan peitossa, ne piti kaivaa ensin esille. Eikä myöskään apusimpukan tappi ihan niin helposti lähtenyt siitä kääntövarresta.

Samalla tuli vaihdettua yläpallonivel ja takajarrusylinteri