Sivu 1/1
Nykiminen
Lähetetty: 27.7.2004 12:18
Kirjoittaja Odessa
Mulla on ollut nykiminen ongelmana -94 2105:ssa. Syyksi on osoittautunut kaasuttimen rungon vääntyminen, jolloin ilmaa tulee kaasarin ja imusarjan välistä. Alkaa nykimisellä ja kehittyy rusakon loikiksi kaikilla kierrosalueilla 'tasaisessa' ajossa. Kaasu pohjassa lähtee kuitenkin kuin NATO-ohjus. Uusi kaasutin maksaa 225€.
Olisi hyvä saada tähän riesaan ohjeita.
Lähetetty: 27.7.2004 16:31
Kirjoittaja hermanni
osta samanlain käytetty kaasari ja tarkista et ei siit oo runko vääntyny

Re: Nykiminen
Lähetetty: 27.7.2004 19:25
Kirjoittaja Boris
Odessa kirjoitti:Mulla on ollut nykiminen ongelmana -94 2105:ssa. Syyksi on osoittautunut kaasuttimen rungon vääntyminen, jolloin ilmaa tulee kaasarin ja imusarjan välistä. Alkaa nykimisellä ja kehittyy rusakon loikiksi kaikilla kierrosalueilla 'tasaisessa' ajossa. Kaasu pohjassa lähtee kuitenkin kuin NATO-ohjus. Uusi kaasutin maksaa 225€.
Olisi hyvä saada tähän riesaan ohjeita.
Avaa niitä kaasarin pultteja hiukan lisää ja kaasuttelet sitten aina poljin pohjassa. Mulla tuppaa noi pultit aukeileen, vaikka kuinka kiristelis. En oo ehtiny lukitettakaan hommailla, joten oon vaan tyytyny pieneen nykimiseen ja kiristelen sitten kun jaksan. Kiihtyvyys on kyllä tosiaan huippuluokkaa. Voihan sitä vaikka hioa sen kaasarin pohjan suoraks.
Lähetetty: 29.7.2004 15:58
Kirjoittaja Odessa
Tuo kaasarimalli on ilmeisesti täysin susi, koska monttööri vaihtoi 01.10.03 uuden kapineen ja se on vääntynyt jo 7000km:n jälkeen -tietysti varaosa takuu oli menny jo umpeen.
Ei ole varmaan kukaan keksinyt mitään keinoa jäykistää kaasuttimen runkoa tai mitään virityksiä tiivisteisiin?
Mustanmeren helmi on jo niin kallis, ettei sitä raski polttaakaan.
Lähetetty: 29.7.2004 19:35
Kirjoittaja Misha
Mulla oli vähän vastaavia ongelmia, oli kansi irti. Mutta ostin vähänkäytetyn ehjän kaasarin eikä oo alkuperäisillä pulteilla enään löystyny.
hmm
Lähetetty: 29.7.2004 20:23
Kirjoittaja Lada-Jussi
onhan kiristetty varovaisen tasaisesti kiinnityspultit kiinni ettei siinä taivu, eikös se ole aika ohut se jalkalaippa?
Lähetetty: 29.7.2004 20:35
Kirjoittaja RTJN65
Täytyypä muuten mittailla toi oma alkuperäis Asteekki. Siinä meinaan pyrki kaasarin kannen ruuvvit löystymään ajan saatossa. Kyllä tehoja löyty mutta sen katsastus ja tyhjäkäynti ei onnistunut.
Olisiko niin että noi naapurin pojan kaksi erillaista bakeliittilevyä olis se ratkaisu. No kohtahan se nähdään. Testi on menossa.
Re: hmm
Lähetetty: 31.7.2004 16:04
Kirjoittaja Odessa
Lada-Jussi kirjoitti:onhan kiristetty varovaisen tasaisesti kiinnityspultit kiinni ettei siinä taivu, eikös se ole aika ohut se jalkalaippa?
Mikähän mahtaisi olla momentti? Eurobooksin Lada-ohjekirjassa en huomannut mitään mainintoja. Kiristin lyhytvartisella lenkillä sellaiseen jämerään Kossupullon korkin tiukkuuteen

, ei

eikä

saati
