Sivu 1/1

nappis jurisee

Lähetetty: 5.3.2011 6:48
Kirjoittaja pölkkäri
nappis pitää ihme jurinaa vaikka ei veto päällä.kuuntelioita ollu tähänmenessä 4.yksi sano takaa toinen keskeltä kolmas edestä neljäs myös edestä kuuluu :lol: joten lopputulos pyöränlaakeri?

Re: nappis jurisee

Lähetetty: 5.3.2011 13:06
Kirjoittaja Jokari
Heitä ne ylimääräiset mölisijät mäelle ja aja rauhalliselle tieosuudelle niin että ääni kuuluu selvästi. Sitten rupeat ajelemaan terävää siksakkia ja kuuntelet kumpaan päin ajaessa ääni vaimenee. Yleensä kevenevä puoli lakkaa möykkäämästä. Mutta ei aina, yleensä kuitenkin.
Näin saat paikallistettua puolen helposti. Etupään laakerin viallisuus on helppo todeta kun puristaa jarrupalat sen verran irti levystä että eivät koske levyyn ja heittää pyörän takaisin kiinni. Jos pyörittäessä rengasta kuuluu matalaa jurinaa tai muuta epäselvää ääntä, niin laakerit vaihtoon.

Voi se olla takapääkin mutta harvemmin kuitenkin.

Re: nappis jurisee

Lähetetty: 6.3.2011 7:20
Kirjoittaja pölkkäri
laakerit ok perä ok kardaanissa kaikki uutta alusta loppuun lopusta alkuun :lol: laatikko ok eipä oikein jää muuta vaihtoehtoa että "asentaja" on kasannut kardaanin väärin=ei tasapainossa

nappis jurisee osa 2

Lähetetty: 8.3.2011 21:16
Kirjoittaja pölkkäri
mikä ihme jurina voi olla pyörän laakeri ok perä ok kardaani ok voiko sittenkin olla laatikko vaikka pykälät menee hyvin päälle keppiin ei resonoi mitää ylimäärästä

Re: nappis jurisee

Lähetetty: 8.3.2011 21:45
Kirjoittaja tramppas
Mulla alkoi pitämään vaihteisto kaameaa jurinaa ja korinaa, syynä oli vaihteiston takakannake, jonka kumijousto oli pohjannut ja laatikon runko pääsi resonoimaan auton rungon kanssa.

Re: nappis jurisee

Lähetetty: 9.3.2011 21:12
Kirjoittaja pölkkäri
mitens pitääkö pyöränlaakerit olla ihan jämptit ilman pienintäkään klappia jumputus tulee jostain edestä vai voisko olla että startti jää kantamaan vauhtipyörään vai meneekö jo ihan utopia osastolle :lol:

Re: nappis jurisee

Lähetetty: 9.3.2011 22:06
Kirjoittaja virtain
Pitäähän pyöränlaakereissa olla pieni välys...Startti jos jää kantamaan (eli pyörii vauhtipyörän mukana)...Niin ei jää kuin tasan yhden kerran...Ottaa nimittäin niin kovat kierrokset vauhtipyörän antamana,että voi tämän tempun jälkeen huoletta ottaa startin irti ja heittää lähimpään pajukkoon :lol: ...Aikoinaan yhdessä VW Passatissa jäi startti vauhtipyörän mukaan pyörimään...Ja sen jälkeen startin sisältä löytyi epämääräistä käämilanka ym muussia :mrgreen:

jurina osa 3

Lähetetty: 21.3.2011 19:34
Kirjoittaja pölkkäri
no niin napiksen jurinan poisto talkoot edenny siihen pisteeseen kun kaikki mahdollinen tehty kardaani,laakerit jne...niin voiko olla että kun pakoputken alkukäyrä on laatikon kyljessä kiinni resonoi sitä kautta tulipeltiin laatikon ääniä yms.ja tottakai toikin tuli ilmi viimeisenä eli ensin hutkitaan ja sitten vasta tutkitaan :lol:

Re: jurina osa 3

Lähetetty: 21.3.2011 20:41
Kirjoittaja pressa
Monasti tuo 1-pala (varsinkin tarvikeputkien tai jos kone on ollut irti ja kumityynyt väsyneet) ottaa etupalkkiin ja siitä jurisee.

Re: jurina osa 3

Lähetetty: 21.3.2011 20:50
Kirjoittaja jta
Ja pitääkin melkoista meteliä tuo jos osuu siihen etupalkkiin. Joskus itekkin tuon kyseisen vaivan kans taistellu.

Re: jurina osa 3

Lähetetty: 21.3.2011 21:56
Kirjoittaja pölkkäri
oishan putkiaivon pitäny tajuta että putkessa vika :lol:

Re: jurina osa 3

Lähetetty: 22.3.2011 9:01
Kirjoittaja pressa
ja kirjoittaa tähän samaan ketjuun...