Sivu 1/1

Hämmästyttävää

Lähetetty: 13.2.2011 23:59
Kirjoittaja Niva 2008
Vein autoni (Niva) Espoo Niittykumpu Deltalle vikadiagnoosia varten 2010 loppuvuodesta. Autosta kuului silloin tällöin kova kumimainen uikuttava ääni. Kiusallinen sikäli, että se ilmeni satunnaisesti. Huolto oli varattu iltapäiväksi. Soitin vähän ennen kolmea ja kysyin auton tilannetta. Minulle sanottiin, että autoa ei ole vielä tutkittu. Neljän aikaan soitettiin ja ilmoitettiin, että auto on valmis noudettavaksi. Lapussa luki, että vika oli todennäköisesti kakkosvaihteen synkrossa. Kysyttiin, että voiko osat tilata. Hinta-arvio osille ja töille oli 1500 euroa. Ihmettelin kun mielestäni vaihteet olivat toimineet normaalisti. Työ jäi tekemättä. Myöhemmin selvisi, että vika on jakolaatikon ja vaihdelaatikon välisessä akselissa.

Tänä vuonna (2011) autossa oli useita pikkuvikoja, joista yritin pyytää kustannusarviota eriteltynä osat/työ. Lähetin saman pyynnön useaan eri Deltan sähköpostiosoitteeseen. Yhdestäkään en saanut vastausta. Vein auton käyntihäiriöiden takia huoltoon, jossa pyysin samalla katsomaan osat, joiden hinnasta ja vaihtotyöstä olin pyytänyt kustannusarvion. Olin ennalta lähettänyt huoltovarauksen mukana kuvauksen viasta ja uudelleen pyynnön kustannusarvioista. Huollon asiakaspalvelija oli sitä mieltä, että tekstini (reilu 1/2 A4) oli liian pitkä ja että huoltomies ei niin pitkää tekstiä jaksa lukea. Tämän takia hän poisti koko huoltotilauksen tekstin järjestelmästä ja alkoi kyselemään uudelleen samoja asioita, jotka olin jo kertaalleen kirjoittanut.

Perjantai-iltapäivällä tuli tekstiviesti, että auto on noudettavissa. Katsoin netistä, että liike on avoinna myös lauantaina. Hämmästys oli jälleen suuri, kun autoa ei meinannut saada ulos auki olevasta liikkeestä, koska huoltohenkilökuntaa ei ollut töissä, laskua ei oltu kirjoitettu ja rahaa ei voitu ottaa vastaan.

Re: Hämmästyttävää

Lähetetty: 14.2.2011 8:11
Kirjoittaja Jouska
Moi,

Juu, mikään ei ole muuttunut. Haluavat vaan myydä uusia autoja eivätkä korjata niitä.

Re: Hämmästyttävää

Lähetetty: 14.2.2011 8:19
Kirjoittaja Jokari
Deltan huoltoon voit luottaa oli merkki mikä tahansa. :lol:

Re: Hämmästyttävää

Lähetetty: 14.2.2011 9:33
Kirjoittaja tinuri
Sitten toiset ihmettelee miksi Alfa, Ford, Fiat ja Opel lähtivät maahantuojien puolesta livohkaan Deltalta Kuopiossa? :lol:

Re: Hämmästyttävää

Lähetetty: 14.2.2011 15:09
Kirjoittaja manni
Jostain syystä olen onnellinen siitä, ettei autoni ole koskaan käynyt merkkihuollossa.

Re: Hämmästyttävää

Lähetetty: 14.2.2011 17:22
Kirjoittaja haminalainen
Myyntimies Herttoniemen Deltassa oli kehuskellut, että myös Mitsubishin edustus tulee Deltaan. Näinköhän riisikupin myynti laskee?

Re: Hämmästyttävää

Lähetetty: 14.2.2011 17:47
Kirjoittaja pressa
Niva 2008 kirjoitti:Katsoin netistä, että liike on avoinna myös lauantaina. Hämmästys oli jälleen suuri, kun autoa ei meinannut saada ulos auki olevasta liikkeestä, koska huoltohenkilökuntaa ei ollut töissä, laskua ei oltu kirjoitettu ja rahaa ei voitu ottaa vastaan.
Huonoon huoltoon en ota kantaa mutta tuohon aukioloaikaan. Katsoitko netistä että huolto olisi auki? Nykyään lähes jokaisessa merkkiliikkeessä on huolto ja automyynti eri aukioloajoilla, eivätkä tee toistensa töitä.

Re: Hämmästyttävää

Lähetetty: 14.2.2011 19:01
Kirjoittaja E.P.
Noin juuri. On melko kallista pitää huoltomiehiä lauantaisin töissä. Jos ei ole huolto auki, niin ei sitä töiden vastaanottajaakaan oikein kannata siellä tiskin takana seisottaa. Kassaa ja puhelinta hoiteleva henkilö taas ei välttämättä autoista paljoa tiedä, joten ei siksi luovuta huollossa olleita autoja. Olisi kaiketi kuitenkin osannut kertoa puhelimessa sen, että huolto ei ole lauantaisin auki, tervetuloa arkisin.

Tämä on normaalitoimintaa, eikä siis ainoastaan delta-auton käytäntö.