Hämmästyttävää
Lähetetty: 13.2.2011 23:59
Vein autoni (Niva) Espoo Niittykumpu Deltalle vikadiagnoosia varten 2010 loppuvuodesta. Autosta kuului silloin tällöin kova kumimainen uikuttava ääni. Kiusallinen sikäli, että se ilmeni satunnaisesti. Huolto oli varattu iltapäiväksi. Soitin vähän ennen kolmea ja kysyin auton tilannetta. Minulle sanottiin, että autoa ei ole vielä tutkittu. Neljän aikaan soitettiin ja ilmoitettiin, että auto on valmis noudettavaksi. Lapussa luki, että vika oli todennäköisesti kakkosvaihteen synkrossa. Kysyttiin, että voiko osat tilata. Hinta-arvio osille ja töille oli 1500 euroa. Ihmettelin kun mielestäni vaihteet olivat toimineet normaalisti. Työ jäi tekemättä. Myöhemmin selvisi, että vika on jakolaatikon ja vaihdelaatikon välisessä akselissa.
Tänä vuonna (2011) autossa oli useita pikkuvikoja, joista yritin pyytää kustannusarviota eriteltynä osat/työ. Lähetin saman pyynnön useaan eri Deltan sähköpostiosoitteeseen. Yhdestäkään en saanut vastausta. Vein auton käyntihäiriöiden takia huoltoon, jossa pyysin samalla katsomaan osat, joiden hinnasta ja vaihtotyöstä olin pyytänyt kustannusarvion. Olin ennalta lähettänyt huoltovarauksen mukana kuvauksen viasta ja uudelleen pyynnön kustannusarvioista. Huollon asiakaspalvelija oli sitä mieltä, että tekstini (reilu 1/2 A4) oli liian pitkä ja että huoltomies ei niin pitkää tekstiä jaksa lukea. Tämän takia hän poisti koko huoltotilauksen tekstin järjestelmästä ja alkoi kyselemään uudelleen samoja asioita, jotka olin jo kertaalleen kirjoittanut.
Perjantai-iltapäivällä tuli tekstiviesti, että auto on noudettavissa. Katsoin netistä, että liike on avoinna myös lauantaina. Hämmästys oli jälleen suuri, kun autoa ei meinannut saada ulos auki olevasta liikkeestä, koska huoltohenkilökuntaa ei ollut töissä, laskua ei oltu kirjoitettu ja rahaa ei voitu ottaa vastaan.
Tänä vuonna (2011) autossa oli useita pikkuvikoja, joista yritin pyytää kustannusarviota eriteltynä osat/työ. Lähetin saman pyynnön useaan eri Deltan sähköpostiosoitteeseen. Yhdestäkään en saanut vastausta. Vein auton käyntihäiriöiden takia huoltoon, jossa pyysin samalla katsomaan osat, joiden hinnasta ja vaihtotyöstä olin pyytänyt kustannusarvion. Olin ennalta lähettänyt huoltovarauksen mukana kuvauksen viasta ja uudelleen pyynnön kustannusarvioista. Huollon asiakaspalvelija oli sitä mieltä, että tekstini (reilu 1/2 A4) oli liian pitkä ja että huoltomies ei niin pitkää tekstiä jaksa lukea. Tämän takia hän poisti koko huoltotilauksen tekstin järjestelmästä ja alkoi kyselemään uudelleen samoja asioita, jotka olin jo kertaalleen kirjoittanut.
Perjantai-iltapäivällä tuli tekstiviesti, että auto on noudettavissa. Katsoin netistä, että liike on avoinna myös lauantaina. Hämmästys oli jälleen suuri, kun autoa ei meinannut saada ulos auki olevasta liikkeestä, koska huoltohenkilökuntaa ei ollut töissä, laskua ei oltu kirjoitettu ja rahaa ei voitu ottaa vastaan.