Akettajan "Woodie"
Lähetetty: 29.12.2010 22:17
Joo, elikkäs kohta 2v ollu lada tallissa niin ajattelin tänne foorumillekkin kirjautuu. Kotteronahan on 88vm 1200s mallin Lada, joka on talviauton virkaa hoitanut, alunperin vain päähänpistosta ostettu löytö jäikin sitten talouteen pidemmäksikin aikaa. Auto saikin kokea monenlaista luukkia ennen nykyistä versiota, menossa onkin 3 versio ulkonäon osalta.. Ja koska viritys- ja modifiontipuolelle tämän lykkäsin niin autoon tehdyistä muutoksista tai siis räpellyksistä kertoo alla oleva lista...
Koppa/ulkokuori:
pari vuotta metsässä seisomisen ansiosta kasvaneet sammaleet ja himmentynyt maalipinta jynssätty vähän kiiltävämmäksi, entisen omistaja toimesta lommotettu perä korjailtu ja maalattu kuin myös helmat, kiillotetut vakiopuskurit, puuteippaukset kyljissä, etuvilkut kirkkaat, lisähilppeinä vanhat huomiovalot ja hellan lisäpitkät joissa 6000k xenonit, kesällä alla pyörii ats:n classikit, ja talvella pulveroidut orggispeltivanteet.
Alusta:
n1,5 kierrosta laikkailtu pois etujousista, koko pohja pyöränkoteloita myöten ensin putsattu, kotelosuojattu ja lopuksi huolellisesti massattu.
Sisusta:
Perinteinen ruskea sävytteinen ja tietysti neuvostoliitto aikainen, ovipahvien kaikki kiinnikeruuvit vaihdettu rosterisiin ja kannat kiillotettu, sama juttu kynnyslistojen kanssa, ovet ruostesuojattu ja ruiskittu noise killerillä, pohja vuorattu bitumimatoilla ja tulipelti äänieristysmatolla, vakioratti korvattu jalopuuratilla, ja kuskinpenkin alle sijoitettu 2kg jauhesammutin ikävien yllätysten varalle. Peräkonttiin vedetty sivupelteihin kotelosuojat + koko konttiin ruiskittu valkoinen kiveniskumassa, joka peitetty uudemmasta ladasta hommatulla verhoilulla.
Stereot:
Ikivanha sonyn kasettimankka jonka jatkona 6x9 hattuhyllyllä, ja jotkut laatikkokaiuttimet etujalkotilassa...
Moottori:
Perus 1.2 johon ainoana "modina" tehty kaasuttimeen mekaaninen kakkoskurkku, muuten saanut omakseen vain perushuoltoa ja armotonta ajoa
Kehitysideoita ja mielipiteitä otetaan vastaan, missä onnistuttu, mikä ei miellytä, ja missä menty metsään tulevaisuudessa tarkoitus kalvottaa kaikki etulamput keltaisella laminx kalvolla.. Mutta koska kyseessä on vain kakkos/näpertely/talviauto uusia muutosia tulee välillä hyvin hitaasti
Hitaasta nettiyhteydestä johtuen en edes yritä ladata kuvia tänne, nii kuvia lyötyy tuolta->
http://www.minunauto.com/auto/15153
Kaukaisina tulevaisuuden haaveina ois korvata 1.2 jollain kivemmalla padalla vaikka -> latukan 1.7 virranjakajalla + normi weberillä, tai fiiun tc:llä, ja koko auton ylimaalauskin olisi tehtävä että oikein hyvän tosta sais mutta taloudellisen tilanteen, ajanpuutteen, motivaation, ja osaamattomuuden vuoksi edellä mainitut toimenpiteet jääny (vielä) tekemättä... (eikä suunnaton nappiskuume auta asiaan
)
Koppa/ulkokuori:
pari vuotta metsässä seisomisen ansiosta kasvaneet sammaleet ja himmentynyt maalipinta jynssätty vähän kiiltävämmäksi, entisen omistaja toimesta lommotettu perä korjailtu ja maalattu kuin myös helmat, kiillotetut vakiopuskurit, puuteippaukset kyljissä, etuvilkut kirkkaat, lisähilppeinä vanhat huomiovalot ja hellan lisäpitkät joissa 6000k xenonit, kesällä alla pyörii ats:n classikit, ja talvella pulveroidut orggispeltivanteet.
Alusta:
n1,5 kierrosta laikkailtu pois etujousista, koko pohja pyöränkoteloita myöten ensin putsattu, kotelosuojattu ja lopuksi huolellisesti massattu.
Sisusta:
Perinteinen ruskea sävytteinen ja tietysti neuvostoliitto aikainen, ovipahvien kaikki kiinnikeruuvit vaihdettu rosterisiin ja kannat kiillotettu, sama juttu kynnyslistojen kanssa, ovet ruostesuojattu ja ruiskittu noise killerillä, pohja vuorattu bitumimatoilla ja tulipelti äänieristysmatolla, vakioratti korvattu jalopuuratilla, ja kuskinpenkin alle sijoitettu 2kg jauhesammutin ikävien yllätysten varalle. Peräkonttiin vedetty sivupelteihin kotelosuojat + koko konttiin ruiskittu valkoinen kiveniskumassa, joka peitetty uudemmasta ladasta hommatulla verhoilulla.
Stereot:
Ikivanha sonyn kasettimankka jonka jatkona 6x9 hattuhyllyllä, ja jotkut laatikkokaiuttimet etujalkotilassa...
Moottori:
Perus 1.2 johon ainoana "modina" tehty kaasuttimeen mekaaninen kakkoskurkku, muuten saanut omakseen vain perushuoltoa ja armotonta ajoa

Kehitysideoita ja mielipiteitä otetaan vastaan, missä onnistuttu, mikä ei miellytä, ja missä menty metsään tulevaisuudessa tarkoitus kalvottaa kaikki etulamput keltaisella laminx kalvolla.. Mutta koska kyseessä on vain kakkos/näpertely/talviauto uusia muutosia tulee välillä hyvin hitaasti

http://www.minunauto.com/auto/15153
Kaukaisina tulevaisuuden haaveina ois korvata 1.2 jollain kivemmalla padalla vaikka -> latukan 1.7 virranjakajalla + normi weberillä, tai fiiun tc:llä, ja koko auton ylimaalauskin olisi tehtävä että oikein hyvän tosta sais mutta taloudellisen tilanteen, ajanpuutteen, motivaation, ja osaamattomuuden vuoksi edellä mainitut toimenpiteet jääny (vielä) tekemättä... (eikä suunnaton nappiskuume auta asiaan
