VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA

Tänne muut kulkupelit ja vehkeet, länsiautoista mopoihin.

Otsikointi vapaamuotoinen.
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Aloitetaan nyt tämä tarina sitten yleisön pyynnöstä tai siitä huolimatta. En viitsi siirtyä mihinkään VokkariVoorumiin ainakaan toistaiseksi, koska tunnen edelleen olevani LataMiäs.

Tänään 28.12.2010. ostan kyseisen kulkineen pakon edessä, koska VäliPala ei toistaiseksi halua toimia työjuhtana eikä omassa kalustossa ole nyt yhtään vaihtoehtoa, jonka voisi saada liikenteeseen. IIZI kyllä olisi, mutta sen kanssa on talvirengasongelma, lohkolämmittimen istukasta ovat vastuspuikot katkenneet ja muutenkin se on kesäkäyttökunnossa tuossa katoksessa.

Tämän nimeksi tuli VIATON. Enteileekö nimi katastrofia jää nähtäväksi. Nimi tulee tämän päivän mukaan eli Viattomien Lasten Päivän. Toivotaan, että nimi on hyvä enne, koska paljon on ollut vaikeuksia viimeisen puolentoista vuoden aikana käyttökulkimien kanssa. Liikaakin vaikeuksia.

Kun tänään tehdään kaupat niin täytyy uudelleen kysellä kaikki huollot, jotka omistaja on teettänyt sen puolentoista vuoden aikana, jolloin VIATON on ollut hänen vaimonsa käyttöautona. Omien sanojensa mukaan myyvät auton, koska tuli perheenlisäystä ja vekotin jää pieneksi. Siis vaimo tahtoo isomman VolkkariFarkun. Ja silloin on vaihdettava kun Hallitus määrää.

Volkkari on siis ollut ensikosketukseni autoon muinoin. Putkahdettuani lämpimistä vesistä ulos kylmään maailmaan (tosin se elokuu oli kuuma) minua tarinan mukaa kuljetti ensimmäisenä VW 1200. Tällaisen auton takaikkunasyvennyksessä moottorin kehrätessä ja säksättäessä alla oli tuutinut ja tuudittunut uneen lukemattomat kerrat. Eli palasin tässä nyt sitten alkujuurilleni.

Ajelin joskus välillä 1600cc Jetalla 90-luvun vaihteessa ja ihaistuin sen jämäkkyyteen. Itselläni oli IsäMikon 205 Pösö pääasiallisena kulkimena. Siitäkin pidin, mutta Isäni ei jatkuvien vikojen takia. Jo vuosia olin haaveillut Volkkarista. Niinhän oli TakaPotkunkin kanssa. Kun ei hätäile niin joskus nämä haaveilut tulee toteutettua.

Autokokemukseni järjestyksessä ovat siis: VW 1200 -66 (myös VW 1300 ???), Lada 1200 2101 -71, Saab 96 -69 ja Volvo Amazon ??? Saappia ja Volvoa ei minulla vielä ole ollut itselläni. Ehkä noidenkin aika tulee vielä joskus.

"Iskä! Miksei meil o Volvoo? Ostettas Volvo. No, onneks sentää Volvo tulee takaan." Tällaista tarinaa jauhoin silloin kun meillä oli Saab 96. KuplaVolkkareiden aikaan en liikaa vielä autoista jauhanut. -71 Nappiksessa sanoin ensimmäiset autoiluun liittyvä sanani: "Aja!!!" kun menimme Hankasalmen Hankamäkeen lypsylle. PappaVainaa väitti että olivat muutenkin ensimmäiset selkeimmät sanaseni. "Aja!!!" kajahti Reetalle etupenkkien välistä kardaanitunnelin päältä.

Nyt siis kuitenkin tuonne ihan alkujuurille. Tämän VIATON -vekottimen ostin enimmäkseen tunteella. Siis minulla oli tunne että nyt on Volkkarin aika. Heti ajettuani tällä, minulla oli tunne että tämän ostan, vaikka toinen vaihtoehto, Skoda Felicia 1.9d 1998 houkutteli kovin. Se oli muutettu 2paikkaiseksi pakettiautoversioksi. Sekin oli hyvä, mutta ajattelin, että miksei minullakin olisi oikeus, mahdollisuus ja varaa kerrankin hankkia vähän ajomukavuutta, hiljaisuutta ja tunnepohjaista fiilistä hyvästä kulkupelistä. Skoda olisi ollut enemmän karu työjuhta, mutta epäilin, että sen kanssa saattaisi heti pompata esiin niitä kivoja pikkuvikoja, joita taas päästäisiin värkkäämään.

Tuo Volkkari on lämmin! Skoda ei sitä ollut. Volkkari on siisti. Skoda ei ollut. Volkkarissa on lähes virheetön tai ainakin ruosteeton maalipinta. Skodassa oli ruostekukkaa. Volkkarin apukuskin jalkatilassa on kuulemma yksi paikkaus tyypillisessä kohdassa. Skodan pohjassa ei ollut paikkauksia, mutta toinen helma oli ajettu pistehitsaussaumasta lyttyyn. Volkkarissa kaikki ulko-osat olivat ehjiä. Skodassa oli etupuskurin vasen kulma hivenen palasina ja maski puuttui kokonaan. Volkkarilla on ajettu n. 270 000km ja Skodalla 230 000. Hinnassa n. 600 - 700e ero. Volkkari tietenkin kalliimpi. En kyllä puhuttanut Skodan hintaa enkä tehnyt tiukkaa tajousta.

Mutta siis tästä alkaa tällaisen Volkkarin taival VIATON -nimisenä minun hoteissani. Tänään olisi ollut myös Piia -nimipäivä, mutta en tiedä olisiko siitä ollut iloa nimenä. Mutta nytpä keksi. Piian nimipäivä ja Viattomien Lasten Päivä. Piian eli Piikojen nimitäivä! Piiat saavat juhlia. Kenties jokaisella Piialla on navetasta vapaapäivä.

Nimeksi tuleekin ViatonPiika!

15.5.2011 Nimeksi vaihtuu PIIKA!
Viimeksi muokannut PöyhöinKuusaalt, 15.5.2011 21:00. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: VW Golf GL 2.0 Farmari 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Toivottavasti noiden samaraseikkailujen jälkeen tuo Piika olisi nimensä väärti.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf GL 2.0 Farmari 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

On kuitenkin muistettava ja hyväksyttävä se tosia, että näistä tulee lopulta VanhojaPiikoja. :lol: Menköön nyt tämän ostopäivän mukaan tuo nimi toistaiseksi. Tuossahan se nyt pihassa köllii.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf GL 2.0 Farmari 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Ajettu vajaat 270 000km.

Jakohihna vaihdettu 246 000km. Tulpat, kaikki jouset, öljyt ja suodatin n. 265 000km. Muuta ei keksitty.

Laittelen tähän sisätilalämmittimen. Satuin löytämään tuolta romuista yhden vanhan 1100W, jossa ei kyllä ole kantta. Siinä se repsikan jalkatilassa sopii pyörimään. Syylärin alaosan meinaan peittää kokeeksi. Lämmöt kyllä pysyvät huvin vakiona ja kabiiniin riittää hehkua aivan älyttömästi. Missään Ladoissa ei tällaista lämpömäärää ole ollut.

Moottoritila on melko siisti, joskaan ei aivan äskettäin pesty. Sisältä auto on virheetön. Tuulilasi on ehjä. Ulkoa en löytänyt yhtään ruostepilkkua. Pohjassa on repsikan jalkatilaan laitettu yksi paikka, joka kuulemma on tällaisille tyypillisessä paikassa. En kurkkinut auton alle, koska ei näillä keleillä viitsi ryömiä ahtaaseen koloon.

Siis tämä on todellinen Luksus ajettavana. Oli minulla -84 Honda ja -83 Carina II, joista olen jo useaan otteeseen maininnut, mutta tämä on vielä ihan jotain muuta.

Pitänee laitella pahvit, tarkastaa rengaspaineet, laittaa kapselit, täyttää tuulilasinpesunestesäiliöä ja käydä vielä vähän kurvailemassa. Yhtään ei ole sellaista PommiFiilistä kuten joidenkin autojen hankinnan jälkeen. Usein on täytynyt hieman keksiä hyvää oloa ja yrittää rajoittaa heti havaittujen vikojen rekisteröintiä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
THI-900
Viestit: 1715
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: VW Golf GL 2.0 Farmari 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Toivotaan että tämä olisi yhtä hyvä yksilö kuin tuo Oma Polo. Ostin sen 234tkm ajaettuna ja nyt mittarissa on reipas 480tkm. Ihan perusremonteilla olen selvinnyt tähän asti. Kuuntelmalla ja ennakoimalla olen huoltanut + jakoremmi ym hilppeet hieman lyhenetyllä huoltovälillä.

Kannattaa tarkistaa 108 rele, jos sellainen on. Eli reletaulusta rele jonka päässä sentin korkeilla kirjaimilla on numerot 108. Jos se on harmaa, niin kannattaa hakea marmoritiskiltä varalle toinen. Ne on mustilla kuorilla. Tämä kun kulahtaa tienpäällä, niin matka loppuu heti. Helppo korjaus minuutissa, jos on varaosa mukana. Itsellä se kulahti keskelle metsää Jyväskylän liki pari vuotta sitten, mutta onneksi oli tuo vararele mukana.

Sitten vikakoodien luku näistä onnistuu helposti, jos on läppäri. VAGCOM ohjelmiston shareware versiolla lukee vikakoodit ja ihan laillisesti ja ilmaiseksi. Johto koneen ja OBD liittimen väliin maksaa noin 30€ (vrt. Paikallisessa korjaamossa maksaa 50€ vikakoodien luku).

Mutta toivotaan tosiaan rattoisia kilometrejä.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
tinuri
Viestit: 412
Liittynyt: 22.8.2009 21:43
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: VW Golf GL 2.0 Farmari 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja tinuri »

Onnea uudelle kuljettimelle näin aluksi. Toivottavasti tällä kertaa on edessä huolettomia kilometrejä, kuten on myös Jaskalla kahden pommin jäljiltä.

Vähemmän olen näillä Golffeilla ajellut, mutta pakuilla siitä edestä. Valitettavasti nämä uudemmat Volkkarit (-03 ja -06) ovat olleet vika herkkiä, mutta kerran tämä on vanhempaa vuosimallia, niin odotan huolettomia kilometrejä. Ja kerran tämä yksilö on ollut hallituksen ajossa, niin uskon että on reagoitu pienempiinkin oireisiin paljon herkemmin kuin oppositiossa :roll:
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf GL 2.0 Farmari 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Onko tässä siis OBD -mittauspistoke? Tehdäänkö tälle OBD -testi katsastuksessa?

Mistäs tuollaisen WAGCOM -ohjelmiston saa? Entäs sen välijohdon?

Nämä kai hankitaan, jos kerran tässä on OBD -pistoke.
Viimeksi muokannut PöyhöinKuusaalt, 28.12.2010 14:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: VW Golf GL 2.0 Farmari 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Wikipedia kirjoitti:1.1.2001 ja sen jälkeen rekisteröidyissä ottomoottorilla varustetuissa henkilö- ja pakettiautoissa OBD-mittaus on säädetty pakolliseksi katsastukseen liittyväksi toimenpiteeksi.
http://www.velocidadmaxima.com/forum/sh ... hp?t=75153

Ja tuossa kuvallisin ohjein tökkelin sijainti.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Kiitos Jokarille. On vielä kuitenkin kysyttävä: Ymmärsinkö oikein että tuo Ohjelmisto ja kaapeli on ostettava NettiKaupasta?

Kävin kurvailemassa sen 60km enemmän ja vähemmän turhaa ajoa. No, jotain asioita toimittelin kuitenkin.

ViatonPiika kulkee tänä talvena ostetuilla nastarenkailla. Ovat tosin varmaan jotkut kiinalaiset. Pientä vetämistä on vasemmalle. Siis sellaista että se pitää ihan erikseen kokeilla. Renkaisiin laitoin 2,2 painetta. Liekö liikaa? En ole oikein koskaan käsittänyt näiden talvirenkaiden painesuosituksia ja kun tässä ei tullut mukana mitään ohjekirjaa niin en ehkä osunut oikeaan. Laiton halpispölärit rinkuloihin.

Pitsalootat maskin takana eivät vaikuttaneet juuri mitenkään moottorilämpöihin. Siinä se mittari seisoo 90asteen viivalla. Näyttäsi olevan 17pakkasta. Varmaan sitten termari tekee työnsä oikein.

Takajalkatilassa on paljon lunta. Lapset siellä mönkineet. Lumia ei saa pois kun ovat niin jäässä nukkaan kiinnittyneinä. Otin kumimatot pois että hiljalleen haihtuisivat sieltä. Repsikan jalkatila on totaalipuhdas kun sillä penkillä on kuljetettu vain nyyttiä.

Onneksi on se tuulenohjain siellä takakatossa. Perä on puhdas ja luukku ruosteeton. Maski on kiinnitetty 4ruuvilla yläosastaan, kun ovat tainneet kiinnikeet vähän kärsiä. Muuten koko keula on ehjä.

Öljytikun tiivistepidin oli katki. Myyjä jo siitä huomauttikin. Teippailin sen kasaan. Nyt ei sitten vahingossakaan sieltä karkaa mitään. Lohkolämmittimen töpseli oli heikosti kiinni kun ruuvi oli löystynyt. Sisätilapistoksehan tässä on eli siirryn energiantuhlaajien kastiin.

Turvavyö on erikoisen lyhyt. Oikein mahakas ja lyhyt mies ei saisi sitä ympärilleen. Jos taas on mahakas ja pitkä niin helpommin riittää kun penkki on kauempana. Rattikorkeushan tässä on säädettävissä.

Ja mikä on uutta! Nyt on todella pitkästä aikaa toimiva RarioSeeTeeSoitin. Eipä ole moista ollut aikoihin. Nyt sitten matkoilla voidaan alkaa opetella Schubertin Liedeja. Tai jytätä Nylon Beatia. Ja onhan noita. Ei vain tahdo muistaa räpätä konetta päälle kun ei ole ollut moista tai ei ainakaan toimivaa.

Eli tulihan tuota taas jotain havainnoitua vaikka pelkkää ajoa toivon. Josko ne olisivat joksikin aikaa tuossa.

Mutta yksi juttu: Onkohan tässä ajonesto? Keskuslukitus toimii avaimella, mutta auton avaimessa on joku nappi. Ikkunoissa on merkintä ajonestosta. Myyjä ei ajonestoa ollut käyttänyt. Mitenkähän on?

Ostin vielä AlfaMerin Korjaus- ja Huoto-oppaan. Ei tosin ollut suoraan tämän ikäiselle Golfille, mutta ostin Passattiin tarkoitetun vuosimalleille 1988 - 1996. Liepä aika paljon samaa ViattomassaPiiassa kun Passateissa. Ainakin moottoripuolella.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Folkkareissa on jo iät ajat ollut "betonoitu" jäähdytysnesteen lämpömittari, joka näyttää tasaista 90:ää astetta, olipa todellinen lämpötila mitä tahansa välillä 75...115 °C.

Näin siksi, että mm. vältetään autoilijoiden nirinät ja kiehumispelot, kun mittari näyttää 100 °C tai yli.

***

Omassa VW:ssäni (T4, AAB-kone, Bj. 1991) on vahatermostaattikäyttöinen "automaattikaihdin" jäähdyttimen takana, lieneekö ViattomassaPiiassakin sellainen?

Viel Erfolg

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
THI-900
Viestit: 1715
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Ohjelma täältä ==> http://www.ross-tech.com/ ja piuha täältä ==> http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... t&Itemid=1 . Mun mielelstä tämä sopii tuohon sinunkin omaan, ainkin 94 mallin GTI golffin sopi. Jokarin viestin ohjeiden avulla vielä varmitat että sopii, ennenkuin tilaat.

Ei pitäisi olla ajonestoa. Jos on niin siinä avaimessa on siru. Se on sellainen pieni pyöreä pylpyrä siinä avaimen kahvaosan alla itse avainosassa. Voiko sitä vaikeammin enää sanoa? :D

Talvirenkaissa saa olla ainakin se 2,2 baaria. Itse panin juuri eileen Poloon 2,4, lienee samanpainoinen auto.

Kannattaa selvittää moottorin koodi, sillä selviää paljon kun sen laittaa Googleen (yleensä). Omassa laitoksessani on AEY pata ja siihen ei kyllä löydy mitään. Hyvällä säkällä Haynessissa saattaa olla ihan moottorin kytkiskin, jos hyvin käy.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Karvanoppa

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja Karvanoppa »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:
Öljytikun tiivistepidin oli katki. Myyjä jo siitä huomauttikin. Teippailin sen kasaan. Nyt ei sitten vahingossakaan sieltä karkaa mitään.
Jos kyse on siitä oranssista härpäkkeestä, mihin tikku tökätään, niin ei ole pahan hintainen. Marmoritiskiltä 2€ pintaan.
E.P.
Viestit: 747
Liittynyt: 9.10.2010 16:28

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja E.P. »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Ymmärsinkö oikein että tuo Ohjelmisto ja kaapeli on ostettava NettiKaupasta?
Alkuperäinen ross-tech kaapeli olisi paras. Sillä saa aina viimeisimmän version ohjelmistosta, lisenssi on siis kaapeliin sisäänleivottuna. On vaan vähän suolaisen hintainen. Halvat kaapelit ovat jostain syystä lyhytikäisiä. Joku jo volkkarivoorumilla (vagarena.fi) arveli ross-tech ohjelmiston tuhoavan jotenkin noita halpoja kaapeleita. Oli niitä kiinasta suoraan tilannut, mutta rikkinäisiä ei kannata takaisin lähetellä, kun toimituskulut on enemmän kuin uusi kaapeli toimituskuluineen.
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Renkaisiin laitoin 2,2 painetta. Liekö liikaa?

Onko tankinluukussa suositukset rengaspaineisiin? Siihen lisää 0.2-0.3 bar pakkasen määrästä riippuen, niin ei voi olla pahasti pielessä. Talvirenkaassa saa olla vähän valmistajan suositusta enemmän painetta, koska renkaan paine ei nouse ajon aikana niin paljoa kuin kesällä kesärengas.
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Pitsalootat maskin takana eivät vaikuttaneet juuri mitenkään moottorilämpöihin. Siinä se mittari seisoo 90asteen viivalla. Näyttäsi olevan 17pakkasta. Varmaan sitten termari tekee työnsä oikein.
Pahvin mahdollinen hyöty on nopeampi koneen lämpeneminen, kun viima ei niin pahasti nuole moottoria. Samalla kurasuolasontaa kertyy jäähdyttimeen vähemmän. Termostaatin tehtävä on tosiaan sitten säätää moottorin lämpöä. Laitoithan pahvit tosiaan maskiin kiinni, ettei jäähdyttimeen? Maskissa pahvit eivät häiritse puhaltimen toimintaa, jos jossain vaiheessa jäähdytystä tarvitaan.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

"Omassa VW:ssäni (T4, AAB-kone, Bj. 1991) on vahatermostaattikäyttöinen "automaattikaihdin" jäähdyttimen takana, lieneekö ViattomassaPiiassakin sellainen?"
Tällainen kaihdin on tässä vekottimessa.

"Ei pitäisi olla ajonestoa. Jos on niin siinä avaimessa on siru. Se on sellainen pieni pyöreä pylpyrä siinä avaimen kahvaosan alla itse avainosassa."
Mukaan tuli vain yksi avain. Avaimen kahvassa on pyöreä VW -logo, jonka saa painettua sisään. Liekö sähköinen keskuslukkokytkin?

Kiitokset vinkeistä ja linkeistä OBD -ohjelmiston ja piuhan hankintaan. On siinä taas minulla ihmettelemistä, kun pähkään sopiiko nuo lelut tähän yksilöön. Yritettäneen joskus.

"Kannattaa selvittää moottorin koodi"
Sieltäköhän moottorin kupeesta tuo koodi löytyy? Vaiko valmistenumeron perusteella?

On tässä taas kuin PikkuPoika kun mitään ei tiedä ja kaikki on uutta ja ihmeellistä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
tinuri
Viestit: 412
Liittynyt: 22.8.2009 21:43
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja tinuri »

Onko se avain sellainen ura-avain? Siis tarkoitan onko siinä avaimessa vain sellainen jyrsimellä ajettu ura?

Vai lie edes noin vanhassa sitä stiletti mallia koko avain. Sen verran vähemmän olen näiden kanssa ollut tekemisissä että ei voi muistaa. Sen verran kuitenkin T4 mallin volkkarista muistan että siinä on sellainen hyvin pieni ruuvi, jonka irrottamalla pääsee käsiksi patteriin. Vai muistanko taas väärin.
Vastaa Viestiin