Sivu 1/8

ladan oikea vfts kone

Lähetetty: 16.7.2004 1:54
Kirjoittaja Type L
mitenkähän paljon tulisi maksamaan kokonainen oikea tehtaalla tehty ladan vfts kone

Lähetetty: 2.8.2004 1:52
Kirjoittaja Type L
että se olis niinku tämmönen http://www.servocomp.ru/evo2/lada_vfts.htm :lol:

Lähetetty: 3.8.2004 9:36
Kirjoittaja brundza tuning
Juttuhän on niin että vfts ralliautoja tehtiin neuvostoliettuassa 80-luvulla. Nykyään mikään tehdas ei niitä tee. En osaa sanoa hintaa itse tekemälle (teettämälle) tehdylle koneelle.

Lähetetty: 3.8.2004 21:27
Kirjoittaja Jankos
Perushintoja jos tuollasen koneen oikein kunnolla tekee:

Teräsveivit + kisamännät n. 1200e
Nokka 200e
Säädettävä nokkapyörä 100e
Uusi moottoriaihio 500e (jos hommaa venäjältä)
Teräsvauhtipyörä 100e
Kytkin+asetelma 400e??
Koneistukset (alakerta) 200e
Teräsventtiilit +jouset+lautaset 250e
Kannen porttaus 200-400e??
Imu+pakosarja 300e
Laakeroitu ketjunkiristin 50-100e
Pieni hihnapyörä 50-100e
WEBER 45mm tuplat 400-600e

Näistäkin tulee yhteensä jo noin 4400 euroa :o

Lisäksi se pitää kasata ja tiivisteitä yms pitää ostaa...

Lähetetty: 3.8.2004 23:29
Kirjoittaja Turbiini
Jankos kirjoitti: Näistäkin tulee yhteensä jo noin 4400 euroa :o

Lisäksi se pitää kasata ja tiivisteitä yms pitää ostaa...
Halpa mun koneeseen on menny pian 7000ekee :?

Lähetetty: 4.8.2004 8:46
Kirjoittaja Jankos
Halpa mun koneeseen on menny pian 7000ekee
Monestiko olet tehnyt uudestaan? Vai onko kyse jostain muusta kuin ladan koneesta?

Ja tuossa mun listassa on kyllä vajavaisuutta!

Lähetetty: 4.8.2004 9:48
Kirjoittaja Nonnis
Turbiini kirjoitti:
Jankos kirjoitti: Näistäkin tulee yhteensä jo noin 4400 euroa :o

Lisäksi se pitää kasata ja tiivisteitä yms pitää ostaa...
Halpa mun koneeseen on menny pian 7000ekee :?
Huh ja silti se leviää joka käänteessä! :twisted:

Alan uskoa, että mitä enempi koneeseen panostaa rahaa, sitä huonommin se toimii ;)

Lähetetty: 4.8.2004 17:10
Kirjoittaja Turbiini
No tuohon on laskettu myös kaikki koneremontit viimeisen 10000km aikana.

Lähetetty: 4.8.2004 20:42
Kirjoittaja Nonnis
Turbiini kirjoitti:No tuohon on laskettu myös kaikki koneremontit viimeisen 10000km aikana.
Monta koneremonttia pitää kymppitonnissa tehdä? :o

Lähetetty: 4.8.2004 22:36
Kirjoittaja Turbiini
Nonnis kirjoitti:Monta koneremonttia pitää kymppitonnissa tehdä? :o
1 täydellisempi remontti ja 4 kannentiivistettä lisäksi kaikkea pientä osaa aina välillä, ja repullinen tulppia. Öljytkin on vaihdettu yli 10 kertaa tuossa ajassa.

Lähetetty: 5.8.2004 11:58
Kirjoittaja Nonnis
Turbiini kirjoitti:
Nonnis kirjoitti:Monta koneremonttia pitää kymppitonnissa tehdä? :o
1 täydellisempi remontti ja 4 kannentiivistettä lisäksi kaikkea pientä osaa aina välillä, ja repullinen tulppia. Öljytkin on vaihdettu yli 10 kertaa tuossa ajassa.
Jaa, no en mä vaan tolla välillä vaihda kun öljyt kerran 8) . Oishan se aika paha jos joutuis kansipahvinkin vaihtaa ainakin joka toinen kuukausi :lol:

Lähetetty: 11.8.2004 17:48
Kirjoittaja lehtinen75
Paljon noista VFTS:stä sitten aikanaan on saatu potkua ulos..? En näkisi tuollaisen rakentamisessa mitään järkeä jollei esim jotkin kisasäännöt vaadi koneen olevan juuri tuollainen, tai "enintään" tuollainen.

Turboladan kansipahviongelmiin suosittelisin suoralta kädeltä liekkirenkaita, ja jos mahdollista kannen kiinnittämistä pinnapulteilla pulttien sijaan. Koneistamot tekee urat renkaille suht halvalla, ja liekkirenkaita saa Pasi Ojennukselta. Löytyy muuten yksi sarja hyllystäkin 1500 koneeseen jos tarve jollakin on. Siihen loppuu (huonojen) kansipahvien lentely..

Lähetetty: 12.8.2004 12:49
Kirjoittaja brundza tuning
Tehoa vfts koneessa oli 160-> hv. Kyllä mua piristäis kummasti kun näkis jossain oikein kunnolla tehdyn vfts-replican.. nimim. mattamusta+lisekat ei oo mun juttu.

Lähetetty: 12.8.2004 13:47
Kirjoittaja Stefa
Liekkirenkaat voi myös tehdä esim 1,5 neliön mmj:stä puretulla kuparilangalla jotka sitten juottaa hopealla. Sorvaamalla saa tietysti vimpan päälle.

Offtopic: Nonnis: Oletko OIKEA rahtari? :roll:

Lähetetty: 3.8.2005 13:29
Kirjoittaja mickey-69
brundza tuning kirjoitti:Tehoa vfts koneessa oli 160-> hv. Kyllä mua piristäis kummasti kun näkis jossain oikein kunnolla tehdyn vfts-replican.. nimim. mattamusta+lisekat ei oo mun juttu.
Lueskelinpa tässä näitä vanhoja ja....

Meidän F-ryhmän sääntöihin muokattu VFTS tulee mitä ilmeisemmin esiintymään Vilppula-rallissa 27.8... Ja mitä tehoihin tulee niin kyllä se varmasti oli juuri noin.... Meidän VFTS:stä jarrutettiin aikanaan ekalla koneella takapyöristä 161hv ja vääntö oli jossain 217nm:n paikkeilla....