Sivu 1/2
16v Palikkaa?
Lähetetty: 2.12.2010 21:11
Kirjoittaja apastori
saakohan venäjältä palikoita, esim. nokka-akselisarjoja kyseiseen koneeseen?
missäköhän hinnoissa liikutaan?
Re: 16v Palikkaa?
Lähetetty: 3.12.2010 20:20
Kirjoittaja toktornivako
Juu otappa YV:nä yhteyttä!
Re: 16v Palikkaa?
Lähetetty: 25.6.2012 18:23
Kirjoittaja START
pistetäään tänne nyt vaikka ylös hieman faktoja tosta 16v koneesta
alakerta lähes sama kun samarassa erona erilliset öljyruiskut männille runkolaakereilta, kiertokangessa ei ole öljyreikää männälle, uiva tappi ja neljällä venttiilin kololla oleva pattipää mäntä.
kansi virtaa vakiona reilu 160heppaa, testattu kansitecissä kai koikkalaisen toimesta.
tuollasia tuli näin äkkiä mieleen.
Re: 16v Palikkaa?
Lähetetty: 26.6.2012 15:12
Kirjoittaja jaketech racinteam
START kirjoitti:
kansi virtaa vakiona reilu 160heppaa, testattu kansitecissä kai koikkalaisen toimesta.
tietoa lisää? millä nostolla,imusarjan kans, mikä oli testipaine?
Re: 16v Palikkaa?
Lähetetty: 26.6.2012 19:35
Kirjoittaja START
en kysynyt, miten mittas. ilman imusarjaa kuitenkin.
Re: 16v Palikkaa?
Lähetetty: 27.6.2012 11:16
Kirjoittaja Tooberi
jake, sähän pääset kohta ite mittaileen omassa virtauspenkissä

Re: 16v Palikkaa?
Lähetetty: 15.8.2012 15:49
Kirjoittaja Mazak-
Minkälaiset sisukalut on noilla 1500cc 16v moottorin virittelijöillä kiinni? Tai onko tietoa että minkälaisia tehoja vakio kanget ja männät kestää? Tuollanen tulossa parannellulla kannella, turbolla ja tällähetkellä vakio sisuskaluilla nappikseen. Mega1 v2.2 ja hukkakipinän kanssa.
Re: 16v Palikkaa?
Lähetetty: 18.8.2012 11:49
Kirjoittaja START
venäjältä takomännät, muutaman millin matalemmat. lohkosta on 0,5mm pois, kannentiiviste on ohuempi teräksinen, puristukset luokkaa 8,5
kiillotetut veivit ja suunnilleen puntissa keskenään. ja kans himpun siistitty virtaa noin 180heppaa. joku pikku masterpowerin hyrrä ja muut kamppeet on sen mukaan mitotettu että riittää vaikka laittas diskopotun
haaveena saada ens kesälle jo ihan ajokuntoon, piti olla jo tänä kesänä, mutta tuntuu olevan pitkissä kantimissa kaikki. tuolla se pihassa on taas seissyt kuukauden koskemattomana
joku 250heppaa pitäs olla realistinen, mutta +200 on tavote
Re: 16v Palikkaa?
Lähetetty: 18.8.2012 16:24
Kirjoittaja Mazak-
Oukei. Minkähintainen oli mäntäsarja ja oliko hyllytavaraa vai teetitkö? Entä kannentiiviste?
Kuka kannen teki ja onko sulla vakio nokat käytössä? Aiotko käytellä bensalla vai viinalla?
Re: 16v Palikkaa?
Lähetetty: 18.8.2012 17:51
Kirjoittaja START
eiköhän sillä bensalla ajeta. toktornivako toi männät ja tiivisteen. männät on jotkut "perus" takomännät, aika isoilla venakoloilla ja ovat tasalakiset. tiivari taitaa olla jonkun uudemman mallin alkuperäinen. oliko kaks tai kolmi kerros terästiiviste.
kansitec Kai Koikkalainen sen kannen teki, siis ihan perus huolto ja sit pikkasen käytti vinkua siellä. sano et sen 20heppaa sai hyvin pienellä lisää virtaamaan, mut jos enemmän niin isommat venttiilit on ihan pakolliset. vakio nokat on joo toistaseks. tehään sit joskus kun hajoo ni paremmalla ajalla ja isommalla rahalla uus mosa missä muutakin ku vakio osia
Re: 16v Palikkaa?
Lähetetty: 24.8.2012 14:00
Kirjoittaja Tooberi
itellä CTK:n matalammat takomännät, pitempi iskunen kampura vakio veiveillä. peltisarja jyrkemmät nokat ja 44mm läppärungot eli vaparina mennään. viinalla aattelin kokeilla miten pelaa ja riittää suuttimet (270cc). mega ohjaamaan. me saatiin vakio kannella 151hp virtaamaan, tosin onhan virtauspenkeissä eroja. kanavat on liika pienet niin saa nähä mitä irtoo muokkauksen jälkeen. nii ja nappikseen tämäki tulossa

Re: 16v Palikkaa?
Lähetetty: 26.8.2012 21:54
Kirjoittaja START
onkos nappis miehet leimaamista vielä tuskaillut? onko ideoita?
Re: 16v Palikkaa?
Lähetetty: 27.8.2012 16:20
Kirjoittaja Tooberi
ei oo ainakaan mulla leimaaminen vielä ajankohtasta. pitäs mennä tyyliin käytetään dynossa, mennään konttorille muutoskatsastukseen omavalmiste moottorille, viedään konela todistus teho vertailu paperiksi ja penkitys laput todisteeksi tehoista.
START kirjoitti:eiköhän sillä bensalla ajeta. toktornivako toi männät ja tiivisteen. männät on jotkut "peru" takomännät, aika isoilla venakoloilla ja ovat tasalakiset. tiivari taitaa olla jonkun uudemman mallin alkuperäinen. oliko kaks tai kolmi kerros terästiiviste.
kansitec Kai Koikkalainen sen kannen teki, siis ihan perus huolto ja sit pikkasen käytti vinkua siellä. sano et sen 20heppaa sai hyvin pienellä lisää virtaamaan, mut jos enemmän niin isommat venttiilit on ihan pakolliset. vakio nokat on joo toistaseks. tehään sit joskus kun hajoo ni paremmalla ajalla ja isommalla rahalla uus mosa missä muutakin ku vakio osia
passaa tuo +20hp pienellä kanavien muokkauksella aika hyvin kun meilläpäinki saatiin se 170hp virtaamaan.
Re: 16v Palikkaa?
Lähetetty: 27.8.2012 20:15
Kirjoittaja Mazak-
Kävin kysymässä jo jokunen viikko sitten ja onnistuu kyllä. 1700i käy vertailumalliksi näiden alustavien puheiden mukaan.

Re: 16v Palikkaa?
Lähetetty: 27.8.2012 21:42
Kirjoittaja START
Mazak- kirjoitti:Kävin kysymässä jo jokunen viikko sitten ja onnistuu kyllä. 1700i käy vertailumalliksi näiden alustavien puheiden mukaan.

missä kysyit?
mullahan on sitten samaran alakerta, jos joku kysyy
