VAZ-2105 - 1995 - Axtec 1500Tici - Penkitetty
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: VAZ-2105 - 1995 - Axtec 1500Tici - Penkitetty
Projekti etenee ja kaaretkin alkaa kohta olla nykyaikaiset. Kuten kuvista voidaan nähdä niin etuputket piti katkaista etuiskarien kohdalta ja jatkaa siitä eteenpäin 30x1,5mm putkella.
Turvakaari säännöt nimittäin rajaavat että turvakehikon tarvitsee sijaita etu- ja takajousien sekä iskunvaimentimien välisellä alueella.
Poikkeuksena kallistuksen vakaajan kiinnityspisteet saadaan yhdistää turvakehikkoon 30x1,5mm putkella. Rakenne muuttui yllättävän paljon löysemmäksi,
joten vaatii hivenen lisää jäykistystä. Toki lisäjäykistystä olisi tullut käytettyä vahvemmankin putken tapauksessa.
Loppuun pari kuvaa:
Turvakaari säännöt nimittäin rajaavat että turvakehikon tarvitsee sijaita etu- ja takajousien sekä iskunvaimentimien välisellä alueella.
Poikkeuksena kallistuksen vakaajan kiinnityspisteet saadaan yhdistää turvakehikkoon 30x1,5mm putkella. Rakenne muuttui yllättävän paljon löysemmäksi,
joten vaatii hivenen lisää jäykistystä. Toki lisäjäykistystä olisi tullut käytettyä vahvemmankin putken tapauksessa.
Loppuun pari kuvaa:
Re: VAZ-2105 - 1995 - Axtec 1500Tici - Penkitetty
Taas jokunen kuva iskarien yläpään koteloinneista. Uskoisin että näillä vahvistuksilla pysyy järeätkin kynäjouset niille suunnitelluilla paikoillaan.
Keula tulee vielä kokemaan muutaman muunkin muutoksen.
Kohta voikin avata kardaanitunnelin kunhan ensin on turvakaaret tehty kokonaan loppuun ettei kori pääse niin helposti vääntyilemään.
Keula tulee vielä kokemaan muutaman muunkin muutoksen.
Kohta voikin avata kardaanitunnelin kunhan ensin on turvakaaret tehty kokonaan loppuun ettei kori pääse niin helposti vääntyilemään.
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: VAZ-2105 - 1995 - Axtec 1500Tici - Penkitetty
joustaako enää noin jäykkä jousi. mulla oli kilpurissa vastaavan jäykkyset kynäjouset yhen asfaltikisan auton alla. nyt ne hyllyssä koristeena. ei oikeen ollut enää pitoja ku oli liian jäykkä.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: VAZ-2105 - 1995 - Axtec 1500Tici - Penkitetty
jaketech racinteam kirjoitti:joustaako enää noin jäykkä jousi. mulla oli kilpurissa vastaavan jäykkyset kynäjouset yhen asfaltikisan auton alla. nyt ne hyllyssä koristeena. ei oikeen ollut enää pitoja ku oli liian jäykkä.
Kyllä noita on käytössä ainakin ratavehkeissä tai jäykempiäkin jousia. Ulosjoustoa tolla yhden jousen kombinaatiolla ei kauhesti tule, mutta sekin on ratkaistavissa apujousella. Ensi kesänä on taas paljon viisampi näiden toiminnasta. Lisäksi on tarkoitus laittaa veitsivakaajat etu ja takapäähän, että sen johdosta voisi toimia löysempikin jousi.
Re: VAZ-2105 - 1995 - Axtec 1500Tici - Penkitetty
Sovittelin wilwoodin superlitejä 3d-malliin ja näyttäisi että 286mm levy mahtuisi näiden kanssa vielä 15 tuuman vanteen sisään. 300mm levy melko varmasti tarvitsisi jo 16 tuuman vanteen. Näille pitää vielä suunnitella adapterit kiinnitystä varten. Mielessä käynyt myös jos tekisi itse uudet tukivarret etupäähän jotka olisi kapeammat kuin nykyiset.
Vanhat dynalite jarrusatulat siirtyy takapäähän. Nyt ongelmana ollut jarrujen häviäminen pitäisi näillä muutoksilla saada loppumaan. Samalla on myös tulossa pedalbox ohjaamoon. Löytyisi myös yksi käyttämätön konehuoneeseen asennettava pedalbox myytäväksi jos jollain tarvetta?
Vanhat dynalite jarrusatulat siirtyy takapäähän. Nyt ongelmana ollut jarrujen häviäminen pitäisi näillä muutoksilla saada loppumaan. Samalla on myös tulossa pedalbox ohjaamoon. Löytyisi myös yksi käyttämätön konehuoneeseen asennettava pedalbox myytäväksi jos jollain tarvetta?
Re: VAZ-2105 - 1995 - Axtec 1500Tici - Penkitetty
Metallihommia hivenen taas viety eteenpäin
Rakenteessa on nyt pääasiassa keskitytty korin vääntöjäykkyyteen. Kaaret tarvitsee vielä kiinnittää peltilapuilla koriin. Vielä voisi myös kulmavahvikkeita hitsailla lisää.
Tälläinen sähköpääkeskus tuli myös hommattua, jolla korvataan releet ja sulakkeet järjestelmästä. Tämän purkin sisällä on vielä logiikka jota voi käyttää sähköjen ohjauksessa.
Loppuun vielä tulipellin siirron valmistelua
Rakenteessa on nyt pääasiassa keskitytty korin vääntöjäykkyyteen. Kaaret tarvitsee vielä kiinnittää peltilapuilla koriin. Vielä voisi myös kulmavahvikkeita hitsailla lisää.
Tälläinen sähköpääkeskus tuli myös hommattua, jolla korvataan releet ja sulakkeet järjestelmästä. Tämän purkin sisällä on vielä logiikka jota voi käyttää sähköjen ohjauksessa.
Loppuun vielä tulipellin siirron valmistelua
Re: VAZ-2105 - 1995 - Axtec 1500Tici - Penkitetty
Pari kuvaa edistymisestä. Tavoitteena on saada auto ratakuntoon huhtikuun loppuun mennessä, eli hivenen kiire näyttäisi tulevan.
Tulipeltiä tuotu 200mm taaksepäin
Reunoja pitää vielä tasoitella moottoriaukosta siistimmäksi ja lokasuojan kotelorakenne muokata kuntoon.
Uudet jarruadapterit koneistettuna
Tulipeltiä tuotu 200mm taaksepäin
Reunoja pitää vielä tasoitella moottoriaukosta siistimmäksi ja lokasuojan kotelorakenne muokata kuntoon.
Uudet jarruadapterit koneistettuna
Re: VAZ-2105 - 1995 - Axtec 1500Tici - Penkitetty
Pari kuvaa edistymisestä nämä on tosin jo muutaman viikon vanhoja..
Konehuone ja sisusta on jo maalattu valkoiseksi. Tavoitteena saada viimeistään ratapäiviin mennessä valmiiksi.
Sylinterinkansi pitäisi tulla ensiviikon aikana valmiina takaisin. Siihen on nyt vaihdettu imuventtiilit niin isoiksi kuin pystyy.
Jospa pikkuhiljaa hätyyteltäisiin 400 hevosvoiman tehoja..
Konehuone ja sisusta on jo maalattu valkoiseksi. Tavoitteena saada viimeistään ratapäiviin mennessä valmiiksi.
Sylinterinkansi pitäisi tulla ensiviikon aikana valmiina takaisin. Siihen on nyt vaihdettu imuventtiilit niin isoiksi kuin pystyy.
Jospa pikkuhiljaa hätyyteltäisiin 400 hevosvoiman tehoja..