VAZ-2105 - 1995 - Axtec 1500Tici - Penkitetty

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
hp7500
Lada kerhon jäsen
Viestit: 126
Liittynyt: 24.9.2009 16:10

Re: Vaz-2105-1995-Axtec 1500Tici (Osalista päivitetty 10.4.2

Viesti Kirjoittaja hp7500 »

Vanhaa turboa aloin purkamaan ja kompurasiivestä puuttuu pala ulkokehältä muiden vahinkojen ohella. Tietääkö joku mikä voisi aiheuttaa tälläisen palojen irtoamisen?
Vai onko vaan seurausta jostain muusta?

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Vaz-2105-1995-Axtec 1500Tici (Osalista päivitetty 10.4.2

Viesti Kirjoittaja START »

oliko laakeri rikki? ottanut koteloon kiinni?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
hp7500
Lada kerhon jäsen
Viestit: 126
Liittynyt: 24.9.2009 16:10

Re: Vaz-2105-1995-Axtec 1500Tici (Osalista päivitetty 10.4.2

Viesti Kirjoittaja hp7500 »

Väljyyttä ainakin oli ihan kunnolla ja on ottanut koteloihin kiinni. Siipien reunoista lähtenyt tavaraa ainakin milli.
Kompurasiiven takapuolelta kun katsoo niin toisen siiven kohdalla näkyy myös murtuma ja on myös melkein lähtenyt samankokoinen pala irti.
Turbiiniakseli oli kauttaaltaan öljyssä, ehkä hieman naarmuinen laakerien kohdalta mutta vain nimeksi.

Siivenpalanen onneksi tippui välijäähdyttimestä ulos muun alumiinisilpun ohella. Moottorin tuho on siis ehkä vältetty..
hp7500
Lada kerhon jäsen
Viestit: 126
Liittynyt: 24.9.2009 16:10

Re: Vaz-2105-1995-Axtec 1500Tici (Osalista päivitetty 10.4.2

Viesti Kirjoittaja hp7500 »

Eiköhän se kohta taas käy...

Kuva

Kuva
hp7500
Lada kerhon jäsen
Viestit: 126
Liittynyt: 24.9.2009 16:10

Re: Vaz-2105-1995-Axtec 1500Tici (Osalista päivitetty 10.4.2

Viesti Kirjoittaja hp7500 »

Pari viikkoa sitten käynnisteltiin auto uusilla osilla. Vielä pitäisi yksi vuotava öljytiiviste vaihtaa.
Uusi suorakytkentälaatikko ei ehdi ratapäiville joten koitetaan jos 4 lovinen normaali vaihteisto kestäisi sen aikaa mitä ajot kestää.
Tosin eipä ole vielä testattu moottoria vielä niin paljoa että onko se varmasti ehjä vai menikö sinne turbon siiven palasia.
hp7500
Lada kerhon jäsen
Viestit: 126
Liittynyt: 24.9.2009 16:10

Re: Vaz-2105-1995-Axtec 1500Tici (Osalista päivitetty 10.4.2

Viesti Kirjoittaja hp7500 »

Kuva

Tällä olis tarkoitus mennä dynolle reilun viikon päästä
hp7500
Lada kerhon jäsen
Viestit: 126
Liittynyt: 24.9.2009 16:10

Re: Vaz-2105-1995-Axtec 1500Tici (Penkitetty)

Viesti Kirjoittaja hp7500 »

Lada kesti penkityksen ja tässä tulos.
Hieman ehkä yläkireä mutta katsotaan miten toimii radalla.

Kuva
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Vaz-2105-1995-Axtec 1500Tici (Penkitetty)

Viesti Kirjoittaja veli samara »

On siinä voimaa :shock:
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
squide
Viestit: 67
Liittynyt: 27.1.2009 1:03
Paikkakunta: Orimattila

Re: Vaz-2105-1995-Axtec 1500Tici (Penkitetty)

Viesti Kirjoittaja squide »

hp7500 kirjoitti:Lada kesti penkityksen ja tässä tulos.
Hieman ehkä yläkireä mutta katsotaan miten toimii radalla.

Kuva
Millasilla paineilla lappu tuli?
hp7500
Lada kerhon jäsen
Viestit: 126
Liittynyt: 24.9.2009 16:10

Re: Vaz-2105-1995-Axtec 1500Tici (Penkitetty)

Viesti Kirjoittaja hp7500 »

Noilla tehoilla oli noin 1.6bar ahtopainetta.
0.5barilla pääsee Jo yli 200 hevosvoiman rajan.
Astetta pienempi turbiinikotelo antaisi varmaan enemmän tehoja.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Vaz-2105-1995-Axtec 1500Tici (Penkitetty)

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Vieläkö on vakio 1700 pahvi kannen alla? Ja T3 garretti?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
hp7500
Lada kerhon jäsen
Viestit: 126
Liittynyt: 24.9.2009 16:10

Re: Vaz-2105-1995-Axtec 1500Tici (Penkitetty)

Viesti Kirjoittaja hp7500 »

Garretin hybridiahdin ja vakiopahvi. En viitsi vaihtaa teräksiseen ennen kun tuo hajoaa jos hajoaa..
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Vaz-2105-1995-Axtec 1500Tici (Penkitetty)

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Hyvä tietää että vakio pahvi kestää noinkin pitkään, ainakin vähän aikaa :lol: Tottakai bensa ja sytkäpuoli pitää olla kunnossa.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
hp7500
Lada kerhon jäsen
Viestit: 126
Liittynyt: 24.9.2009 16:10

Re: Vaz-2105-1995-Axtec 1500Tici (Penkitetty)

Viesti Kirjoittaja hp7500 »

Kunhan se vielä on 1700 pahvi niin reunat on ulkona palotiloista.
Mitäköhän ladan suunnittelija on mahtanut miettiä muiden kansipahvien kohdalla?
hp7500
Lada kerhon jäsen
Viestit: 126
Liittynyt: 24.9.2009 16:10

Re: Vaz-2105-1995-Axtec 1500Tici (Penkitetty)

Viesti Kirjoittaja hp7500 »

Minkälaisia loiskelevyjä öljypohjassa olette ladassa käyttäneet jos joku sellaisen on tehnyt?
Vastaa Viestiin