Nesteet hukkuu
Nesteet hukkuu
Lada 110 2000 1,6 i
Ongelma: paisuntasäiliö tyhjenee, kokonaan n 600 km:n ajon jälkeen / aikana ja netettä ei näy missään, neste on kirkasta, ei sekoita öljyä itseensä.
Kansipahvi vaihdettu ja kansi oikaistu 7000 km sitten, keittänyt kyllä tämän jälkeen, viallisen vesipumpun vuoksi.
Mistä kannattaa lähteä jäljestämään? Onko aivan pakko lähteä vaihtamaan kansipahvia, uusikin kyllä on jo valmiina mutta ei oikein innostaisi.
Apua arvostetaan kyseinen koppero ollut jo jonkinmoinen murheenkryyni, ja kun koko vekottimella ei ole vielä ajettu 60000 km:ä
Ongelma: paisuntasäiliö tyhjenee, kokonaan n 600 km:n ajon jälkeen / aikana ja netettä ei näy missään, neste on kirkasta, ei sekoita öljyä itseensä.
Kansipahvi vaihdettu ja kansi oikaistu 7000 km sitten, keittänyt kyllä tämän jälkeen, viallisen vesipumpun vuoksi.
Mistä kannattaa lähteä jäljestämään? Onko aivan pakko lähteä vaihtamaan kansipahvia, uusikin kyllä on jo valmiina mutta ei oikein innostaisi.
Apua arvostetaan kyseinen koppero ollut jo jonkinmoinen murheenkryyni, ja kun koko vekottimella ei ole vielä ajettu 60000 km:ä
Re: Nesteet hukkuu
Mulla joskus satakymppi valutti nestettä peltiputkesta joka menee jostakin lämmityslaitteen letkujen luota jonnekin imusarjan seutuun, tässä taitaa kuitenkin olla kyseessä toiset asiat. Vaikea oli tuota vuotoa paikallistaa, seisoessa ei vuotanut...
warre 353w sedan,
Re: Nesteet hukkuu
Juu... Paikallaan ei vaikuta tiputtavan mitään. Täytyy tarkastella se putkenpätkä kun emäntä palaa vekottimella takaisin reissusta, olisi vaan kiva olla kerrankin se viksu veijari jolla on vastaus valmiina ennenkuin emäntä edes levittelee koneppeltiä. Taas menee vaan päänraapimiseksi
Re: Nesteet hukkuu
Paisuntasäiliön korkki voisi olla syyllinen. Jos korkin venttiili on viallinen ja falskaa niin ei näy märkää missään, mutta nesteet vähenee.
From Russia With Lada
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä
, 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002.
Galleriassa
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä

Galleriassa
Re: Nesteet hukkuu
Paisuntasäiliön korkki ei vuoda, koneessa oli aikaisemmin keittämisongelmaa joten piti tehdä järjestelmästä 100 % varmasti tiivis. Mikä tarkoitti sitten mm nesteen pinnan anturin liimaamista täisin tiivisteliimalla paikalleen, ei auttanut uusi tiiviste, ei useampi tiiviste, reikä oli hieman soikea...
Itse painekorkki rupeaa laskemaan läpi höyryä suurinpiirtein 110 asteen lämpötilassa, ja olettaisin että 60 - 40 seoksella se on täysin sallittava hetki paineen nousta liian korkeaksi. Lämpötilan saavuttaminen vaatii toki flektin kytkemistä pois käytöstä mutta...
Itse painekorkki rupeaa laskemaan läpi höyryä suurinpiirtein 110 asteen lämpötilassa, ja olettaisin että 60 - 40 seoksella se on täysin sallittava hetki paineen nousta liian korkeaksi. Lämpötilan saavuttaminen vaatii toki flektin kytkemistä pois käytöstä mutta...
Re: Nesteet hukkuu
Aikanaan entinen Samara hukkas jäähdytysnesteitä. Ei välttämättä aina samalla volyymilla kuin sinulla, mutta tehokkaasti kuitenkin. Syyksi lopunperin paljastui lämppärinhana jossa toinen muoviputki oli murtunut juurestaan.
Sehän siinä ihmetytti myöskin kun öljyä ei nesteen seassa ollut eikä mitään kastuneita paikkoja löytynyt.
Sehän siinä ihmetytti myöskin kun öljyä ei nesteen seassa ollut eikä mitään kastuneita paikkoja löytynyt.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Nesteet hukkuu
Terve!
Järjestelmä on tämän näköinen:
http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... 09-1-2.jpg]
Kannattaa järjestelmällisesti miettiä joka osa.
Harvinaisia ovat kuitenkin sylinterinkannen vuotaminen esim. pakokanavaan tai kaasuläpän lämmityskappaleen vuoto.
Lämmityslaitteen hana tuskin vuotaa, koska sitä autossasi ei liene.
Joskus vuoto ilmenee vain paineenalaisessa järjestelmässä vaikkapa jostain hiushalkeamasta tai käyvässä järjestelmässä vaikkapa vesipumpun tiivisteen kautta. Kuuman nesteen vuoto voi haihtua lähes jälkiä jättämättä.
Jos mahdollista, paineista järjestelmä paineilmalla, 200 kPa ylipainetta voi hyvin käyttää. Jos paine alenee selvästi on jossain vuoto. Huom. tulpan avautumispaine n. 110 kPa. Paineistuksen voi tehdä tulpanreiän tai paisuntasäiliön ohuiden letkujen kautta.
Painekokeen voi tehdä myös käyvällä moottorilla. Lämpötilavaihtelut vaikuttavat tietysti myös paineeseen.
menestystä
SvS
Järjestelmä on tämän näköinen:
http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... 09-1-2.jpg]
Kannattaa järjestelmällisesti miettiä joka osa.
Harvinaisia ovat kuitenkin sylinterinkannen vuotaminen esim. pakokanavaan tai kaasuläpän lämmityskappaleen vuoto.
Lämmityslaitteen hana tuskin vuotaa, koska sitä autossasi ei liene.
Joskus vuoto ilmenee vain paineenalaisessa järjestelmässä vaikkapa jostain hiushalkeamasta tai käyvässä järjestelmässä vaikkapa vesipumpun tiivisteen kautta. Kuuman nesteen vuoto voi haihtua lähes jälkiä jättämättä.
Jos mahdollista, paineista järjestelmä paineilmalla, 200 kPa ylipainetta voi hyvin käyttää. Jos paine alenee selvästi on jossain vuoto. Huom. tulpan avautumispaine n. 110 kPa. Paineistuksen voi tehdä tulpanreiän tai paisuntasäiliön ohuiden letkujen kautta.
Painekokeen voi tehdä myös käyvällä moottorilla. Lämpötilavaihtelut vaikuttavat tietysti myös paineeseen.
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Nesteet hukkuu
Nyt vasta huomasin, että vm-2000 1,6i? Ei kai nyt sentään?
Eikös kaikissa järjestelmissä ole jonkinlainen hana? Samarassa oli mekaaninen ja onhan niitä kai muunkinlaisia...
Eikös kaikissa järjestelmissä ole jonkinlainen hana? Samarassa oli mekaaninen ja onhan niitä kai muunkinlaisia...
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Nesteet hukkuu
Terve!
Satakymppien lämmitys on ilmasäätöinen. Nestekennossa on koko ajan täysi kierto; lämmönsäätely tapahtuu ohjaamalla kaikki ilma kennon / osa ilmasta kennoon ja osa ohi / kaikki ilma kennon ohi.
Järjestely on yleinen.
SvS
Satakymppien lämmitys on ilmasäätöinen. Nestekennossa on koko ajan täysi kierto; lämmönsäätely tapahtuu ohjaamalla kaikki ilma kennon / osa ilmasta kennoon ja osa ohi / kaikki ilma kennon ohi.
Järjestely on yleinen.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Nesteet hukkuu
Mulla oli pakkastulppa reiällinen. Etsin kanssa vikaa vaikka miten kauan. Oli siellä Jakohihnan kotelossa, eikä antanut mitää vihjettä, ennen kuin katoin sinne. Niitä pakkastulppia on vaikea löytää Suomesta, mutta koko on 37 mm.
Re: Nesteet hukkuu
Autovaraosaliikkeistä vai mistä kyselit? Itse olen hakenut raktoriin pakkastulpan "tr. tarvikeliikkeestä" niitä tulppia oli vaikka, kuinka paljon, mutta varmisti vielä katalookista että käy ko. malliin vaikka annoin tulpan halkaisijankin myyjälle. Eli tuntuisi, että konepuolen tarvikeliikkeissä voisi olla parempi tarjonta 

Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00