Sivu 1/1

Audi vs. Lada

Lähetetty: 5.7.2004 20:54
Kirjoittaja ladamaster
Nyt on Audikin perheessä ollut muutaman kuukauden ja ajettukin 12 000 km voi tehdä vertailua kulkuvälineiden välillä.
- Hinta/laatusuhde on Ladassa parempi; toki Audi on hyvin tehty mekaaninen laite; senvarran arvokas laite Audi on.
- Pitkää matkaa ajelee Audilla mieluummin
- Audin varaosien hinnat ovat tähtitieteellisiä Ladaan verrattuna. 120 000 km huolto osineen noin 1000-1200 euroa. Tällöin menevät nokkahihnat vaihtoon. Kone on V6.
- Audissa ei mikään nitise ja natise. Narinavammaisena arvostaa sitä.
- Dieselin menekki vähimmillään ollut 5,6 l/100km.
- Samara menee maantiellä suorempaan. Ehkä osasyynä Audin 215 renkaat.
- Mahdollisuus omatoimiseen huoltoon on heikompi Audissa
- Peruskestävyys vaikuttaa Audissa hyvältä; katsotaan 10 vuoden kuluttua miten on mennyt.
- Audin kori ei vaadi ruosteenestoa

Elämä ei juuri muutu paremmaksi; automerkistä riippumatta. Outoa? :D

Lähetetty: 6.7.2004 13:47
Kirjoittaja pressa
audin kori ei vaadi ruostesuojausta mutta vuosittain pitää tarkistaa ettei pohjassa tms. ole kiveniskemiä jotka ovat puhkaisseet sinkityksen
eli jos kivi lyö sinkityksen puhki alkaa rustuminen jollei kyseiseen kohtaan pyhkäise jotain tököttiä

hyvää kesää t. mika

Lähetetty: 6.7.2004 17:48
Kirjoittaja Nonnis
Audi ei myös näemmä taitu tavalliseen parkkiruutuun, koska semmoisen bongasin tänään Pirkkalan ABC:n raskaan kaluston parkissa ;).

Lähetetty: 7.7.2004 8:14
Kirjoittaja ladamaster
Nonnis kirjoitti:Audi ei myös näemmä taitu tavalliseen parkkiruutuun, koska semmoisen bongasin tänään Pirkkalan ABC:n raskaan kaluston parkissa ;).
soon niin ISOOO autoo! kuivapaino 1600 kg... siis lähes tavarankuljetusväline :D

Lähetetty: 7.7.2004 20:04
Kirjoittaja Misha
Itsekin olen päässyt vertailemaan Ladaa ja Audia. Työmatka on n. 35-45 minuuttia jota olen tähän mennessä taittanut Ladalla, mutta sain iskän Audi A4:n lainaksi täksi viikoksi. Lada on mainio auto kaupungissa, huonolla tiellä ja jopa maantielläkin sillä ajaa ihan huvkiseen... mutta moottoritie ei enään ole hyvä paikka ladalle. Ajo on liian epävakaata ja pompottavaa ja tuuli ottaa liian herkästi kiinni. Ne jotka ovat ajaneet Turku-Salo moottoritietä paljon tietävät kuinka pirun tuulinen se on.

Kyllähän ladalla lujaakin pääsee, mutta se kuluttaa törkeet määrät bensaa ja töajossa sillä on väliä. Eli jos haluun ehtiä töihin, se maksaa, jos haluan körötellä tunnin töihin, se on halpaa mutta hermot menee ku kaikki ohittaa tuplanopeutta ihan vierestä. Niin ja sit pitää herätä jo viideltä.

Ja tosiaan korkeissa nopeuksissa lada on hiukan epävakaa, jousitus löysä ja meno pompottavaa.

Lada on hyvä ja halpa kauppakassi johon kiintyy, mutta työautoksi ainakin jos työmatka on autobaanaa, siitä ei tunnu olevan :(

Audi taas tuntuu pärjäävän oikeen hvyin. Työmatka lyheni 5-10min ja bensalaskukin pieneni n. kolmasosalla heti alkuun. Täytyiikin tässä sanoa, että kun oon ajanu muutamia Audeja, niin kyllä toi karvalakki 1,6 litranen on paras, ei ehkä tehokkain mahdollisin, mutta tehoja on aivan riittävästi ja bensankulutus on tosi alhanen, vaikka onkin aika iso auto.

Lähetetty: 7.7.2004 20:15
Kirjoittaja Boris
Pitää mennä parempipalkkasiin hommiin, että on varaa tulla Ladalla töihi..
;o)

Lähetetty: 7.7.2004 21:30
Kirjoittaja lataa
Misha kirjoitti:Ja tosiaan korkeissa nopeuksissa lada on hiukan epävakaa, jousitus löysä ja meno pompottavaa.
Mun mielestä menee juuri toiste päin! Ainakin 1700i takavetoslarppa 175 vakiokesärenkailla menee kuin juna, kunhan nopeutta on YLI jonkun 130-140 mittarin mukaan. Olen huomannut, että sivutuulellakin menee silloin vakaammin.

Jos ei larppa kulje suoraan, tarkistakaa puslat, iskarit ja etenkin etupyörien laakerivälykset. Ei siitä silti mitään Audia tule, mutta parempi kuin monesta japskista kyllä :D . Ainakaan tota ladan yksilöä ei kovissa nopeuksissa haittaa mikään muu kuin METELI. Kuulosuojaimet pitäisi olla jo yli 80 vauhdeissa.

Lähetetty: 8.7.2004 8:53
Kirjoittaja ladamaster
lataa kirjoitti:
Misha kirjoitti:Ja tosiaan korkeissa nopeuksissa lada on hiukan epävakaa, jousitus löysä ja meno pompottavaa.
Mun mielestä menee juuri toiste päin! Ainakin 1700i takavetoslarppa 175 vakiokesärenkailla menee kuin juna, kunhan nopeutta on YLI jonkun 130-140 mittarin mukaan. Olen huomannut, että sivutuulellakin menee silloin vakaammin.

Jos ei larppa kulje suoraan, tarkistakaa puslat, iskarit ja etenkin etupyörien laakerivälykset. Ei siitä silti mitään Audia tule, mutta parempi kuin monesta japskista kyllä :D . Ainakaan tota ladan yksilöä ei kovissa nopeuksissa haittaa mikään muu kuin METELI. Kuulosuojaimet pitäisi olla jo yli 80 vauhdeissa.
Joo, iskarit kuntoon, ei välyksiä nivelissä ja hyvät renkaat alle, niin takatuupparikin menee ihan hyvin kovempaakin. Kuten sanottiin ei siitä mitään Audia saa, mutta riittävän hyvän.

Lähetetty: 8.7.2004 9:35
Kirjoittaja dJONY
lataa kirjoitti: Ainakaan tota ladan yksilöä ei kovissa nopeuksissa haittaa mikään muu kuin METELI. Kuulosuojaimet pitäisi olla jo yli 80 vauhdeissa.
Ja tuohon auttaa se kun kääntää volumet täpölle, niin ei moottorin ulina kuulu. :D

Tosin se ei vähennä "meteliä", vaan poistaa häiritsevät äänet...

Ja kun ajaa luu-ulkona niin ilman suhina on paljon häiritsevämpi 120km/h nopeudessa kun moottorin meteli...

Lähetetty: 8.7.2004 12:32
Kirjoittaja Riffa
Ladalla pystyy ajamaan nopeusrajoitusten puitteissa samaan aikaan matkan kuin matkan yhtä hyvin kuin Audillakin. Olen viimeset kuusi vuotta ajanut Samaralla 38 kilometrin työmatkan, josta puolet moottoritietä, enkä vielä ole kertaakaan myöhästynyt töistä sen kummemmin kuin kotoakaan. Eikä bensakulutkaan ole liian suuret olleet, vaikka bensan hintakin on välillä ollut melko korkealla. Kesällä ajan tuon matkan 25 minuuttiin, hitain osuus on kaupungilla. Nopeampi ajo voisi tulla kalliimmaksi jos poliisit sattuisivat paikalle, mutta niin kävisi muillakin automerkeillä. :roll:

Lähetetty: 12.7.2004 18:17
Kirjoittaja Misha
Niin, mut sulla onkin samara. Yks ongelma saattaa olla surkeet kumit jotka mulla on alla, mutta iskarit ja jouset on kyllä ihan priimakunnossa, eli ei se ole ongelma. Ongelma on vaan se, ettei ladasta mitään Audia millään saa. Edelleen, Lada on suunniteltu huonokuntoselle maantielle ja Audi autobaanalle. Molemmat hoitavat reviirinsä loistavasti ja pärjäävät huonommin reviirinsä ulkopuolella. Jos ajaisin joka päivä töihin rosoisella kaksikaistaisella maantiellä tai vielä parempi, hiekkatiellä, kiroisin Audia makeasti ja uumoilisin latuskan perään.

Lähetetty: 30.7.2004 9:30
Kirjoittaja Riffa
No niin, eilen olin tulossa töistä ja ajoin moottoritietä Hämeenlinnasta etelään päin kohtalaisessa vesisateessa. Sateen vuoksi ajoin tällä kertaa tasan 120 km/h oman mittarini mukaan. Olin ohittamassa yhtä hitaammin kulkevaa autoa, kun perääni ilmestyi punainen Audi valoja vilkuttelemaan. Jatkoin ohitusta, en kai voi vaihtaa kaistaa, kun vieressä on toinen auto. Audi vilkutti uudestaan valoja. Painoin jarrupoljinta ja heti taas jatkoin matkaani. Kun olin päässyt kohtuullisen matkan päähän ohitettavasta autosta (etten pahasti roiskuttaisi vettä sen päälle), vaihdoin kaistaa. Audi painoi äkkiä ohitseni ja tuli yhtä äkkiä välittömästi eteeni, jolloin sain tietysti kauhean vesiryöpyn tuulilasille. Vaihdoin heti taas ohituskaistalle, etten olisi siinä vesiryöpyssä ja jatkoin matkaani sillä niin kauan,että Audi oli tarpeeksi kaukana ja vasta sitten vaihdoin kaistaa. Mitähän sen Audikuskin päässä oikein liikkui, kun tekee tollasta. Ei mitään, älyä siellä ei ainakaan ole. :(

Lähetetty: 30.7.2004 22:38
Kirjoittaja veli alexei
Joillain se keltainen neste nousee tonne yläpäähän pahasti...

Lähetetty: 1.8.2004 20:05
Kirjoittaja Misha
Onhan Audit vähän kusipäiden kulkupelien maineessa. Ehkä ihan syystäkin, joskaan se ei oo reilua niitä Audikuskeja kohtaan jotka ei oo kusipäitä.