Otsikkoon annan oman henkilökohtasen aatteen sisältävän vastauksen:
Onko mikään kaasari turbolle hyvä?
Eli itse vankasti suosin sitä että jokaikiseen turbo peliin rakennetaan ohjelmoitava ruisku. Vapari pelit toimii mahtavasti kaasarilla, muttakun tuohon turbo värkkiin tulee lisää niin paljon muuttuvia asioita ja kiitettävä toiminta on käytännössä mahdotonta saavuttaa. Jos se joku peltorässi on, niin sitten ei muutakun kokeilemaan, niillä kun merkkaa ainoastaan se että kulkee kaasupohjassa ja kulutus pysyy alle 50l/100km. Maantielle saati käyttöpeliksi et tuota helpolla saa kaasari
Ruiskushittiä löytyy mun ja parin muun kirjottamana tuolta takavetosten puolelta, jos siihen nyt innostut. Varotuksen sananen paikoillaan: Saat sie siihen melkeen pakosta menemään sen 500e vaikka osaat/pystyt ite rakentamaan,joten ei se ilmastakaan kyllä ole, mutta pieni summa siitä että autolla voi AJAA. Toinen, vaatii VITUSTI perehtymistä, eikä sitä oikeen koskaan tunnu saavan mieleiseksi
Mutta jos nyt sitten vastaillaan tuohon kysymykseen ilman ruiskuaatetta:
Kyseistä kaasaria en tiedä paskanvertaa millanen on, mutta samat säännöt pätee kaasariturboissa:
-Kohokammioon pitää ohjata ahtoputkesta paine, ellei jo mene suoraan kurkun "kautta"
-Neula sietäisi olla kumipäinen jotta pitää
-Kohokammion tiiviste pitää olla varmasti tiivis ja painetta kestävä, esim tasojen hionta lasin päällä ja hyvin ohut kumitiiviste väliin ja tiukalle.
-Kaasarin vivustot tulisi olla stefoilla/o-renkailla tiivistettyjä, tai ainakin riittävän hyväkuntoisia (lue=ei väljät) jottei paine täältäkään falskaa.
-Jos useampi kuin yks kurkkunen, kurkut sietää aueta mekaanisesti.
-Jos jonkinmoista ilmarööriä yms hajotinta joudut porailemaan/muokkaamaan ellei jo valmis turbokaasari.
-Bensanpaine pumppu jossa tuotto +200l/h ja paine yli 2bar, eli joku ruiskuauton orggis
-Bensanpaine säädin, joka ohjautuu ahtojen mukaan, lisäten bensanpainetta ahtopaineeseen YKS SUHE YHTEEN! ei siis käy nämä jotkut säätimet jotka lisäävät 1:1,5 esim, ne toimii vain ruiskuissa. perus paine jonnekin 0,25 ja tankkiin tietty takaisinpaluu letku.
-Ja oma lemppari jolla kiva kiusata kaasarimiehiä

eli REPULLINEN suuttimia ja ruuvimeisselit ja hermoja vaihtaa suutinta jos toistakin

Noh ei nyt, mutta säätöä varmasti riittää tuossakin vielä pitemmälle kuin ruiskussa, eikä silti ainakaan parempi ole.
Eli siinä ois jotain mahollista, rakentelua siis riittää.
Onko turbo muuten 1,9 TD passatista?