Sivu 1/2

vauhtipyörä...

Lähetetty: 2.5.2010 19:09
Kirjoittaja ^pena^
Sopiiko 1.6l tc:n vauhtis bolt on ladan moottoriin ja vaihdelaatikkoon ja vielä ladan kytkinasetelmaankin?

Re: vauhtipyörä...

Lähetetty: 2.5.2010 20:46
Kirjoittaja START
on niistä joskus jotain kirjoteltu, haulla vois siis jotain juttua löytyä.
mitään faktaa en sen kummemmin osaa sanoa, kampuran päähän se pitäs mennä bolt on, asetelmasta en mene vannomaan, voi toki käydäkkin. ja oliko se nyt sitten kuinka lähelle samalla ofsetilla?, että miten osuu hammaskehälle startti... halkasija on ymmärtääkseni kuitenkin sama.
on niitä laitettu, että ei se mikään mahottomuus ole saada käymään, ja joku voi tietää ihan faktaakin. mulla kun ei ole kun 2000vino tc:n pyörästä kokemuksia.

Re: vauhtipyörä...

Lähetetty: 2.5.2010 21:22
Kirjoittaja ^pena^
täytys tietää nii ostaisin pyörylän...Tänään soitin kaverille pyöräst nii ostin sitte lukkoperän, kun ei ollu vauhtista :D

Re: vauhtipyörä...

Lähetetty: 2.5.2010 22:29
Kirjoittaja Jokari
Täysin BOLT-ON pystykoneen vauhtis, ihan samanlainen kuin Ladan pyörä pl. se että valu on parempaa noissa ja kestää keventää ilman särkymisvaaraa.
Meillä on kahdessa TC:ssä Ladan vauhtikset, toinen vakio, toinen kevennetty. Molemmissa Ladan vakiokytkimet (Sachs) ja Ladan omat startit Ladan omissa lootissa.

Re: vauhtipyörä...

Lähetetty: 4.5.2010 14:43
Kirjoittaja pvdriver
Jokari kirjoitti:Täysin BOLT-ON pystykoneen vauhtis, ihan samanlainen kuin Ladan pyörä pl. se että valu on parempaa noissa ja kestää keventää ilman särkymisvaaraa.
Meillä on kahdessa TC:ssä Ladan vauhtikset, toinen vakio, toinen kevennetty.
no miksi niissä sitten ladan pyörät on jos fiatin pyörät on parempia? :shock:

Re: vauhtipyörä...

Lähetetty: 4.5.2010 14:51
Kirjoittaja Jokari
^^ Aina ei ole vaihtoehtoja valita sitä parempaa vaihtoehtoa...täytyy käyttää sitä mitä on saatavilla. En uskonut että joku tuohonkin viitsisi takertua kun kerroin vain malliesimerkin elävästä elämästä että pyörät on täysin vaihtokelpoisia keskenään.

Re: vauhtipyörä...

Lähetetty: 4.5.2010 15:37
Kirjoittaja pvdriver
juujuu, mietin vaan että miksi sitten se heikompi ladan pyörä käytössä, mutta tietenkin jos ei tc:n pyöriä ole niin sitten selvä asia... jokarin ärsytysmittari taas pomppasi selvästi yhdestä pienestä välikysymyksestä... :-?

Re: vauhtipyörä...

Lähetetty: 4.5.2010 18:37
Kirjoittaja Jokari
No itsepä heitit välikysymyksen jolle ei ollut mitään tarvetta.

Meitin käytössä nuo kyllä kestää kun kierrokset ei paljoa kuutta tonnia ylitä...

Re: vauhtipyörä...

Lähetetty: 4.5.2010 19:09
Kirjoittaja pvdriver
no eihän sillä sun mielestä ole tarvetta kun siullahan ei ole mitään kiinnostusta kertoa kenellekään mitään omista tekemisistäs... miksi sitten mainostat täällä omia projektejasi jos ei niistä mitään saa kysellä eikä niistä mitään kerrota? mutta eikös se niin ollut jotta jokari-nimimerkki lopetelee viisastelun tämän viikon jälkeen...

Re: vauhtipyörä...

Lähetetty: 4.5.2010 19:19
Kirjoittaja Jokari
Kannattaa tarkistaa lääkitys ja ennenkaikkea luetun ymmärtäminen tiettyjen asioiden osalta..ilman jälkimmäistä saattaa mennä herne nokkaan liiankin helposti, kun ei edes tajua mistä puhutaan tai mistä on ylipäätään kyse.

Re: vauhtipyörä...

Lähetetty: 4.5.2010 20:41
Kirjoittaja pvdriver
:lol:

Re: vauhtipyörä...

Lähetetty: 4.5.2010 22:08
Kirjoittaja START
onneks ei tarvi yksin impata moisia palkokasveja...

Re: vauhtipyörä...

Lähetetty: 5.5.2010 22:41
Kirjoittaja Jyrki-boy
Tervehdys

Kannattaa olla kriittinen Fiigelien vauhtipyörien suhteen. Mulla on yksi, joka olisi käynyt Laataan, jos olisi siirtänyt starttia.

Nyt kotona on Pietarista tuotu uusi vauhtipyörä 4,8 kg hammaskehineen.

Jyrki-boy

Re: vauhtipyörä...

Lähetetty: 7.5.2010 16:45
Kirjoittaja START
niin 1600 ja 2000tc:n pyörät on eri halkasijalla.
ladan laatikon kanssa 1600 ja silee kylkisen kanssa se 2000 pyörä.

Re: vauhtipyörä...

Lähetetty: 11.5.2010 13:50
Kirjoittaja IlkkaHe
jep, ja 2000tc:n vauhtiksenkin saa sopimaan tuonne, mut vaatii sitten jo enemmän koneistusa ja työtä? Mm:
-kytkinkopan avarrus
-vauhtiksen pulttien reijän holkitus 2mm pienemmiksi
-fiatin 2.0tc:n paineasetelma ja kytkin
-fiatin painelaakeri + muokataan se ladan orggis painelaakerin käyttövipu sopimaan tohon fiatin tekeleeseen.
-startin siirto, n. 5mm kauemmas. Voi passata myös joku fiat mallin X tartti suoraan, ei mitään hajua kuitenkaan...

Hyödyt:
-kytkin on isompi, olikohan 20mm suurempi halkaisia=enemmän pitoa, myös massalevyllä
-löytyy jämäkempää asetelmaa helpommin
-ja jollekin herneitä: kaikki fiat osat tekee ladasta askel askeleelta paremmaksi

haitat:
-vauhtis on ladan vastaavaa painavampi vakiona, mutta saapi sorvattua helposti ladan massaa hieman pienemmäksi.
-järki? Ainakaan ladan moottoria vaparina viritettäessä voi olla turhaa, sintteri ja nivan asetelma varmasti riittää, tosin massalevyn käytös ajoystävällisempää...


Ja itsellä siis käytössä ladan koneen ja fiatin sileäkylkisen kanssa tuo ismpi fiatin vauhtis, ja lootan ansiosta ei kytkinkoppaa tarvi jyrsiä tai startin kanssa tapella kun ladan oma menee heittämällä. Muita kivoja "pikku" muutoksia kylläkin tarttee tehä...