Sivu 1/1

muutoskatsastus asiaa.

Lähetetty: 23.1.2010 11:30
Kirjoittaja mikko80
kyseessä on 1200 pyöreä lamppuinen lada 87vm. autoon on vaihdettu 1700cc ruisku mylly uudemmasta ladasta eli mallisarjan tehokkain kone ilmeisesti.
kysymys kuuluukin onko toi muutos laillinen ilman jarrujen yms muuttamista,onko niillä jarruilla eroa tai alustalla muuten?

tohon nyt löytyisi turbon kaikki hilut ja koneessa on tako männät yms.muut tarvittavat muutokset on tehty,niin onnistuuko toi ahtaminen vielä laillisesti?
pelkällä muutoskatsastuksella? oli 20 prosenttia saa teho nousta tosta 1700cc koneen tehosta,kun on mallisarjan tehokkain.
tietysti penkitys paperihan vaaditaan.

jos joku viisaampi voisi auttaa ja neuvoa,etten tee aivan turhaa työtä ton kanssa ja sitten en saa sitä leimaan.
että mitä jarru/alusta muutoksia vaaditaan tai muita muutoksia.

Re: muutoskatsastus asiaa.

Lähetetty: 23.1.2010 12:05
Kirjoittaja pressa
mikko80 kirjoitti: mitä jarru/alusta muutoksia vaaditaan tai muita muutoksia.
Etsi toimintoa voi tuosta oikeasta ylänurkasta käyttää ja haku vaikka "konela todistus"

Re: muutoskatsastus asiaa.

Lähetetty: 23.1.2010 12:52
Kirjoittaja mikko80
kyllä mä tota luin,en vaan oikein ehkä sitten ymmärtänyt lukemaani.

olis mukava jos joku selvittäisi ton asian ns.normaali tavalla,että tyhmäkin ymmärtää. :D

Re: muutoskatsastus asiaa.

Lähetetty: 23.1.2010 15:35
Kirjoittaja pressa
Kaikissa takavetoisissa on samanlaiset jarrut (kunhan on jarrutehostin joka vanhimmista pyöreälamppuisista puuttuu), eli niihin ei tarvita mitään muutoksia kun koneen vaihtaa jostain muusta takavetoisesta.

Re: muutoskatsastus asiaa.

Lähetetty: 23.1.2010 15:59
Kirjoittaja mikko80
selvä,kiitos paljon avusta.

onko se mahdollista vielä ton tekniikan vaihdon jälkeen ahtaa laillisesti.
eli ensin vaihtaa 1200 koneen tilalle toi 1700 ruisku kone ja sen jälkeen turbottaa se?
jos pysytään sen 20 prosentin sisällä.niin riittääkö pelkkä muutoskatsastus et tehoa on sen 100.8 hv.
se tässä kaikkein eniten kiinnostaa?

kun ei huvittaisi mitään poikkeuslupia alkaa hakemaan,se tie on koitettu jo edellisien projektien kanssa.hyväksyy tai hylkää ne luvan niin aina maksaa.

Re: muutoskatsastus asiaa.

Lähetetty: 23.1.2010 22:36
Kirjoittaja lada 1200s
Oliskohan se tehodynamolappu asianmukaisin ajoneuvon yksilöinti merkinnöin ja mittaaja nimenselvennöksineen jne riittävä. Valmistajan edustajan dodistus tarpeellisista osavaihdoista mallisarjan tehokkaimpaan nähden. Mallisarjan tulkinta varmaankin vaihtelee sen mukaan mistä kysyy. Eli 1600 saattaa olla mallisarjan tehokkain pyöreälamppuisissa, tai peräti 1300. Jos auto on '87 saattaa tulla katalysaattori vaatimus putkeen. Kysy sieltä asemalta mihin olet sitä viemässä.

Re: muutoskatsastus asiaa.

Lähetetty: 24.1.2010 3:47
Kirjoittaja pikku-maukka
on noita 1700 laitettu moniakin nappikseen ihan papereihin asti

Re: muutoskatsastus asiaa.

Lähetetty: 26.1.2010 14:37
Kirjoittaja mikko80
mites sitten uudemman ladan ahtaminen onnistuu,esim.jos on 1990-1994 vm.auto
meneekö ilman vtt:n päästömittausta?

Re: muutoskatsastus asiaa.

Lähetetty: 26.1.2010 15:47
Kirjoittaja jta
Kun ajatuksella lukee ukk:sta tuon yhen topikin niin aika pitkälti selviäis kaikki nämä mitä oot kysellykkin.

http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 13&t=17019

Re: muutoskatsastus asiaa.

Lähetetty: 26.1.2010 22:24
Kirjoittaja START
onkos tää niillä isoilla päästörajoilla vaiko tiukemmilla? (muuttuu -87) eli mitataanko päästöt tyhjäkäynnillä vai kierrosten kassa?
jos on tiukemmilla päästöillä joudut katin laittaan putkeen (ei tarvi toimia) muuten ei pitäs olla mitään tuskaa. penkki lappu alle 100hepan ja konelatodistus mukaan. pitäs onnistua mutta toki katsastus mies voi väittää jotain ihan muuta (silloin vaihdat konttoria)
viritys ja modifiointi osio olis parempi tällä topicille

Re: muutoskatsastus asiaa.

Lähetetty: 26.1.2010 22:28
Kirjoittaja mikko853
START kirjoitti:onkos tää niillä isoilla päästörajoilla vaiko tiukemmilla? (muuttuu -87) eli mitataanko päästöt tyhjäkäynnillä vai kierrosten kassa?
jos on tiukemmilla päästöillä joudut katin laittaan putkeen (ei tarvi toimia) muuten ei pitäs olla mitään tuskaa. penkki lappu alle 100hepan ja konelatodistus mukaan. pitäs onnistua mutta toki katsastus mies voi väittää jotain ihan muuta (silloin vaihdat konttoria)
viritys ja modifiointi osio olis parempi tällä topicille
-87 menopeli on pihassa ja just käytetty katsastuksessa, päästöt mitattiin tyhjäkäynnillä ja max HC 600.

Re: muutoskatsastus asiaa.

Lähetetty: 27.1.2010 20:46
Kirjoittaja 'aatee'
-88 Nappis mitattiin tyhjänkäynnillä myös

Re: muutoskatsastus asiaa.

Lähetetty: 27.1.2010 20:53
Kirjoittaja Jusu
Vain vähäpäästöiset eli katalysaattoriautot mitataan kierroksilla.
Nuo hieman tiukempinormiset isopäästöisetkin mitataan vain tyhjäkäynnillä.

Re: muutoskatsastus asiaa.

Lähetetty: 27.1.2010 21:12
Kirjoittaja START
niinkös se menikin? no joo mutta ainakin ero oli noissa hc-päästöissä, isopäästösissä max hc on 1000
mutta jos kone on yhtään säädöissä (siis turboo lukuun ottamatta vakio) niin menee kyllä helposti läpi.