Sivu 1/1
Kummallinen vaihdekaavio?
Lähetetty: 16.12.2009 20:38
Kirjoittaja pvdriver
Selittäkääpä mulle tuon vaihdekaavion tarkoitus:
http://www.youtube.com/watch?v=pTDwY3IPIlY
Eikö vaikuta siltä että ykkönen ikäänkuin vitosen paikalla? Sitten ykkösen paikalla kakkonen jne.?
Re: Kummallinen vaihdekaavio?
Lähetetty: 16.12.2009 20:59
Kirjoittaja J-Tech
Juurikin niin,ladan suorakytkentä laatikossa on tollanen käänteinen kaavio.ykkönen on kaiken nupiksi pakkisalvan takana.tarkoituksena varmaankin pitää ajovaihteet hollilla ja vähemmän tarvittavat numerot hiukan erillään.Lampolan tekemissä toyotan askeissa on sama homma,niissä on vaan pakkisalpa vaijerilla eikä painamalla niinkuin ladassa.
Re: Kummallinen vaihdekaavio?
Lähetetty: 16.12.2009 21:10
Kirjoittaja pvdriver
totuttelukysymyshän se varmaan vain on... pisti vain silmään videoita katellessa...
Re: Kummallinen vaihdekaavio?
Lähetetty: 16.12.2009 21:52
Kirjoittaja jimi
Yleisesti ottaen ykköstähän ei pitäisi pätkällä tarvita kuin lähdössä, toisaalta jotkut tarvii pätkillä jopa pakkia

Re: Kummallinen vaihdekaavio?
Lähetetty: 16.12.2009 22:04
Kirjoittaja START
jep lampolan laatikoissa ainakin on juurikin nuin. ei ainakaan heitä vahingossa ykköstä kolmosen sijasta. ja olikos tuossa myös jotain tekemistä sen ettei mene kahta pykälää samaan aikaan päälle?
Re: Kummallinen vaihdekaavio?
Lähetetty: 16.12.2009 23:08
Kirjoittaja Henkka
Tolla hommalla saadaan vitonen suoraks ettei oo ylivaihteena..
Re: Kummallinen vaihdekaavio?
Lähetetty: 5.1.2010 17:29
Kirjoittaja mickey-69
!
Re: Kummallinen vaihdekaavio?
Lähetetty: 5.1.2010 17:31
Kirjoittaja mickey-69
START kirjoitti:jep lampolan laatikoissa ainakin on juurikin nuin. ei ainakaan heitä vahingossa ykköstä kolmosen sijasta. ja olikos tuossa myös jotain tekemistä sen ettei mene kahta pykälää samaan aikaan päälle?
Joo, tai siis nelosen sijasta.. Vaihteethan on
2 4 1
3 5 R
Tuolla ei sinänsä ole tekemistä vaihteiden päällekäin menon kanssa (tai ykkösen jääminen päälle kun keppi tulee vapaalle

, se on sitten toinen tarina ), mutta kuten tuossa jo aiemmin todettiin, on ns. ajovaihteet helpommin käytettävissä, kun ykköstä ei tarvi muualla kuin lähdössä... Vitonen ei välttämättä ole aina suora, vaikka se nelosen paikalla onkin...
Re: Kummallinen vaihdekaavio?
Lähetetty: 5.1.2010 17:59
Kirjoittaja START
no ni tulihan sitä oikeetakin tietoa tänne
