Juu, ei se ranskalaistenkaan autojen jäähdytysjärjestelmän ilmaamisessa ole tarkoitus saada sitä konetta keittämään, vaikka siinä vissiin niin toisinaan käykin.Jokari kirjoitti:Mut en silti ymmärrä miksi pitää kiehauttaa kun sille ei ole mitään järjellisiä perusteita tai tarvetta. Yhdessäkään autossa ei ole niin paska jäähdytysjärjestelmä että se vaatisi noin 120+ C kiehuvan ja kuplivan glykoli/vesiseoksen ilmaantuakseen.
Itse en ole koskaan törmännyt ongelmiin jäähdytysjärjestelmän ilmaamisessa. Lähinnä ihmettelen, miten siinä voi epäonnistua. Ranskalaisista ei ole omakohtaista kokemusta, muuta kuin, että sivusta seurannut niiden kiehumista kyseisen toimenpiteen aikana. Niiden kanssa hommassa taitaa olla epäonnistumisen mahdollisuus ihan todellinen.