Sivu 1/1

mitä tehdä monivammaiselle?

Lähetetty: 30.10.2003 13:12
Kirjoittaja juha_va
Olen nyt sijoittanut larppaani 800e
katti + lambda vaihdettu, sähkövika korjattu, kaasutin huollatettu, lämpölaitteen moottori vaihdettu ja uusi akku ostettu.
Nyt meni axtekista automaattiryyppy ja pyörän laakerit alkavat vonkua.
Pitäisikö suosiolla alkaa jo luovuttaa ja jättää hyvästit ladailulle? ostaa ei-kat lada ja heittää siihen tuosta romusta kone kiinni vai vielä etsiä innostuksen kipinä tuohon autoon?
En kuitenkaan viitsisi tuota ihan 100e:llä myydä jollekkin osa-autoksi.
hitsit suuresti.

Lähetetty: 30.10.2003 17:37
Kirjoittaja Nonnis
Auts! 800 e! :shock:

Vaihda autokorjaamoa halvempaan tai opettele tekemään itse?

joo joo

Lähetetty: 30.10.2003 18:25
Kirjoittaja Lada-Jussi
kyllä mä aina suosittelisin aktiivikäyttöön vähän vanhempaa, enemmän saastuttavaa mallia. Jos kattimallien käyttöohjeissakin mainitaan että voi olla käyntihäiriöitä yms. niin ei se voi kovin hyvä olla. Normaalioloissa kun jotkut väittää ettei vanhempikaan Lada käy hyvin. Mut tietysti jos tohon on jo paljon panostanut niin ehkä se vielä kannattaa elvyttää.

Toisaalta 500 eurolla saisit käyttökelpoisen vanhemman. Vanha kävis itselle varaosiksi, ainakin uusi akku ei menis hukkaan. 5-vaiht. laatikko on rahan ja arvoinen ja niillä on kysyntää. Axtec kaasuttimille tulee varmaan riittämään ostajia tulevaisuudessa ja katalysaattoristakin saa osan takaisin kun myyt vähän käytettynä. Kaiken lisäksi jos tulevaisuudesssa saa loppuraadon luovuttaa ilmaiseksi pois niin taidat jäädä voiton puolelle.

Lähetetty: 30.10.2003 18:27
Kirjoittaja NesteHukka
Vikojen kanssa tuskastellessa kannattaa pitää mielessä, että paljon korjaavalta korjattava loppuu ennenpitkää. Itselläni on ollut monta autoa, joissa on saanut pistää uutta osaa sinne tänne pitkän aikaa, mutta sitten jossakin vaiheessa on aina tullut vaihe, että yhtäkkiä pääseekin monta vuotta tekemättä mitään.

Lähetetty: 30.10.2003 19:20
Kirjoittaja arpati
Älä ny vielä heitä kirvestä kaivoon :wink: Toki toi tulee kalliiksi jos joutuu käyttämään korjaamopalveluja enemmän :cry: Itekin laitoin tota korjattujen listaa tonne ja ainoa mitä en ole ite tehnyt on toi katin ja anturin vaihto kun ei ole vehkeitä ja töissäkin oli vaan noi dieselin mittaukseen käytettävät laitteet. Kaasarin kanssa ei ole yllättäen ollut murheita, no ainakaan toistaiseksi......

Ite olen päättänyt että kun hitsaushommiin tarttee ruveta niin kattilata menee osiksi noihin vanhempiin 8) Eli olen samaa mieltä eli purkuun jos ei huvita enää korjata. Kyllähän kaikki irtilähtevä kannattaa rempata jos meinaa ladailla jatkossakin kun osat sopivat vuosimallista riippumatta :lol:

Vikaa,vikaa,,

Lähetetty: 30.10.2003 22:01
Kirjoittaja vazili 2107
Joopelis. Vähä harmittaa ku ei oo kuvauslaitteita, ku tosta Axtekista kysy-
tään aika paljon ja olen parikin sellaista elvyttänyt käyttökuntoon ja tiedän
jo aika hyvin sen viritelmän akilleenkantapäät, mutta niitten selostaminen
ilman kuvia on suhteellisen hankalaa. Eikä se viritelmä mikään ylivoimai-
nen fiksattava ole , mutta kärsivällisyyttä se vaatii. Niiden vikojen eliminoi
minen käy loppujen lopuksi aika pienellä pudjetilla jossei KAT tai AFR ole
vioittunut, joille onkin hankalampi tehdä muuta kuin vaihtaa. Esim. alipaine
letkujen tarkistuksellakin pääsee jo pitkälle ja niitten Axtekin antureiden t-
sekkaus on myös suht helppo homma. Yks Teltan asentaja sanoki mulle kerran , et kyllä se Axtekkiki pelittää ku hualletaan aikoinaan. :wink:

ladismi on sairaus

Lähetetty: 1.11.2003 22:00
Kirjoittaja juha_va
Kyllä nyt oon kääntynyt siihen että ostan vanhemman laatikkomallisen ns. "isopäästöisen" larppanan ja siirrän tuosta kaikki hyvät osat siihen. Lada "fetissistä" ei tunnu pääsevän millään. Aattelin että kyllä 200eurolla ennen vuodenvaihdetta saa 1200s ja siitä alkaisi sitten rakentelemaan köyhäilymielessä harrasteladaa. Ja jättää käyttöajot sitten uunolleni. eikö se ole vielä niin että 87-91 mallisissa ei kat malleissa on tiukemmat päästönormit kuin ennen 87 vuotta tehdyissä autoissa? Ja takatuupparimalleissa on koneenvaihto toiseen helppoa niinkuin joku sanoi että menee kuin kusi lumeen....
hitsit vaan kun laiskuudessaan tuli käytettyä liikaa rahaa korjaamopalveluihin.

Lähetetty: 1.11.2003 22:06
Kirjoittaja AI
Osta -77 tai vanhempi niin ei tarvitse mistään päästöistä kantaa huolta, niitä kun ei mitata lainkaan! Vuoteen -85 saa päästöt olla vähän korkeammat (häkää prosentti enemmän).

Lähetetty: 1.11.2003 22:12
Kirjoittaja juha_va
AI kirjoitti:Osta -77 tai vanhempi niin ei tarvitse mistään päästöistä kantaa huolta, niitä kun ei mitata lainkaan! Vuoteen -85 saa päästöt olla vähän korkeammat (häkää prosentti enemmän).
Noin vanhat ladat on jo kiven takana ja jos niitä on esim. keltaisessa pörssissä niin alkavat hinnatkin olla jo lähempänä 1000euroa. Tietysti jonkun missä on vähän projektia voi löytää halvemmalla mutta taas kun omaa surkean hitsaustaidon niin pitää tyytyä uudempiin...

Lähetetty: 2.11.2003 0:50
Kirjoittaja Vanja-eno
No eikun ostoksille
http://nanno.homeip.net/ladaboard/viewtopic.php?t=228
toi vaikuttaa lupaavalta :D

Lähetetty: 3.11.2003 6:08
Kirjoittaja jasu35
Älä hyvä mies pilko hyvää ladaa.:-) jos kori on siisti ja hyvä niin laita kuntoon vaan, eihän siinä nyt mitään mahottomia vikoja enää ole jos pahimmat on jo tehty(kat ym.).Sillä rahalla mikä sulla menis toiseen ladaan niin saat ton jo kuntoon eikä tule raadon hävittämis ongelmia paitsi jos itsellä on oma piha johon voi noita ladoja kerätä.:-)