Sivu 1/2
TakaPotkun TakaSisälokarit?
Lähetetty: 21.11.2009 16:25
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Laitetaanpa pitkästä aikaa äänestys.
Kiinnostaa tietää miten paljon Voorumilaisilla on tietoa TakaSisäLokareista. Venäjällähän on laitettu jo aikoja kaikkiin uusiin TakaPotkuihin sisälokarit taakse. Myös vanhempiin malleihin niitä on laitettu. Ne ovat arkipäiväisiä tarvikeosia.
Kertopaa jos teillä on näistä kokemuksia.
Siispä kyselyä näistä.
Re: TakaPotkun TakaSisälokarit?
Lähetetty: 21.11.2009 17:36
Kirjoittaja pikku-maukka
kiinostaahan nuo onkos itelläs niitä kiinni kun niitä oot tuonuki.
Re: TakaPotkun TakaSisälokarit?
Lähetetty: 21.11.2009 19:25
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
On itselläni, mutta en viitsi nyt heti laittaa liikaa noista, kun olen ensin kiinnostunut onko muilla kokemuksia ja tietoa.
Re: TakaPotkun TakaSisälokarit?
Lähetetty: 21.11.2009 19:54
Kirjoittaja Jokari
Nuo pitäis olla uudesta saakka jotta noilla saisi estettyä takavedon perinteiset mätäpaikat takapyöräkoteloissa. Jos niitä joutuu hitsaamaan 17-19 vuoden jälkeen niin ei hirveästi enää puristele. Toista 17-19 vuotta niillä ei enää saa ikää lisää.
Ei siis ole eikä tule. Virolaisissa ladoissahan noita näkee, tursuavat yleensä ulos kaarista eivätkä muutenkaan istu yhtään = kauhean näköiset.
Re: TakaPotkun TakaSisälokarit?
Lähetetty: 21.11.2009 20:01
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
No, sen verran istuvuudesta, että ne voi istuttaa joko tulemaan ulos tai olemaan sisemmällä. Ovat pehmeää muovia ja ne saadaan erinomaisesti koriruuveilla kiinni. Eli niitä ei tarvitse laittaa tulemaan sivusuunnassa ulos pyöräkotelon reunasta.
Re: TakaPotkun TakaSisälokarit?
Lähetetty: 21.11.2009 20:05
Kirjoittaja Jokari
No sitten ne on erilaisia, mun kommetti koski lähinnä noita virolaisissa nähtyjä sisälokareita jotka näyttää olevan tehty usein jostain helvetin kynnysmatosta

Re: TakaPotkun TakaSisälokarit?
Lähetetty: 21.11.2009 21:05
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Mielestäni nämä suojaavat hyvin helmakotelon takaosan pystyosaa pyöräkotelossa. Tässä kohdassahan on suuri aukko, josta helmakoteloon voidaan hyvin ruiskuttaa kotelosuojaa. Pyöreä aukkohan on suojattu kumitulpalla.
Tämä kohta on altis ruostumiselle. Varsinkin jos tämä paikataan, sisälokarista on hyötyä. Tietysti allekirjoitan myös Jokarin näkökulman, että jos pyöräkotelot tehdään uudelleen kunnolla niin ne kestävät 3x auton iän.
Helmakotelolle pahempi surma on etuläppien puute.
Re: TakaPotkun TakaSisälokarit?
Lähetetty: 21.11.2009 21:18
Kirjoittaja Lesnaja Sobaka
Olen asentanut kaarikondomit. Pitkäaikaisesta hyödystä on vielä liian aikaista puhua mitään. Eivät kaaret olleet mädät niitä asentaessa. Tuskin ne lahoamista edistävät.
Asentaessa oli plussaa materiaalin pehmeys ja muokattavuus. Periaatteessa ne voi laittaa istumaan monella tavalla. Asia riippuu aivan ruuvaajan haaroista. Voi laittaa rokumalliin levikkeeksi ulospäin. Olisko tuo köyhän miehen VFTS-levike? Ei ole pakko. Voi myös laittaa naftisti myötäilemään kylkilinjaa. Minä tein kompromissin: kaaren etu- ja yläreunassa muovilokari on tasassa pellin kanssa. Takareunassa tulee ulospäin. Visuaalisesti arvioiden pidättelee jonkun verran perässä kyljille tulevaa roisketta.
Muotoilussa on se hyvä puoli, että lokari ulottuu reilusti sekä etu- että takapuolelta kaaren yli - siis alustan puolelle. Niissä kulmissa on peltisaumoja, jotka mätiessään teettävät hankalia hässäköitä parsittavaksi.
Päivitin remontin yhteydessä uudet sisälokasuojat myös eteen. Ovat samaa sarjaa venäläisvalmisteiset kuin takalokarit. Sama pätee myös. Asennettavuus huva. Kaaren takakulmassa peittävyys huva. Pikku levitys takakulmassa + leviät roiskeläpät näyttävät rappaavan vähemmän helmoille kuin entiset Lokarin ehkäisijät.
Yhteenvetona sanon: Hyödylliset? Jyrkkä ehkä; Itäblock-henkinen pappa-tuunaus? Pakolliset.
Re: TakaPotkun TakaSisälokarit?
Lähetetty: 22.11.2009 10:55
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Eräs hyvä puoli näissä on se että ne suojaavat hyvin takasiiven kaaria.
Harvempi muistaa pyyhkäistä siivestä kaaren taitteen puhtaaksi hiekasta, suolasta, liasta ja mössöstä auton pesun yhteydessä. Tällainen lokari estää likaa kertymästä taitteeseen ja suojaa täten kaaren reunaa ruostumiselta. Ruostuminen alkaa yleensä juuri sisältä päin.
Re: TakaPotkun TakaSisälokarit?
Lähetetty: 22.11.2009 17:28
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Päivän kestänyt kysely osoittaa, että kovin monella ei ole kokemuksia näistä sisälokasuojista. No, eipä päivä vielä mitään. Katsellaan jos saataisiin enemmän juttuja.
Re: TakaPotkun TakaSisälokarit?
Lähetetty: 22.11.2009 22:58
Kirjoittaja 1500i
Samarassa on mutta kysehän oli takavedon lokareista. Vastasin kuitenkin kyselyyn toivottavasti ei sotke tulosta

Re: TakaPotkun TakaSisälokarit?
Lähetetty: 23.11.2009 8:16
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Samarassahan nuo taitavat olla Tehdasasennuksena. Näinhän on uusissa venäläisissä takapotkuissakin.
Re: TakaPotkun TakaSisälokarit?
Lähetetty: 24.11.2009 17:59
Kirjoittaja Nonnis
Mulla oli jotkut sierran takalokarit joskus ladassa.
Re: TakaPotkun TakaSisälokarit?
Lähetetty: 26.11.2009 19:40
Kirjoittaja Lada1500SL
Hiekkapuhalluksen ja muiden peltitöiden sekä massauksen jälkeen asensin itselleni tuollaiset. Tein ne kanttilampun etulokareista, istuu hyvin, ei näy ulospäin (jos se jotakuta haittas). Mutta aivan selkeästi niistä on apua jos ajelee vähänkään enemmän hiekkatiellä. Vähentää massauksen uusinnan tarvetta huomattavasti.
Re: TakaPotkun TakaSisälokarit?
Lähetetty: 3.12.2009 23:57
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Eipä näytä takasisälokareita liikaa olevan liikenteessä Voorumilaisilla.
Pakko kyllä suositella niitä ainakin isomman siipi- ja pyöräkoteloremontin tekijöille.
Ja lokarit voi laittaa niin, että ne eivät pilaa Orkkistunnelmaa eli niistä saa tietämättömälle näkymättömät.